Woensdag vertrek ik naar Italië. Ik heb lang gehoopt dat de Aosta charger op tijd klaar zou zijn, maar dat lijkt niet het geval.
Een belletje naar Tesla leert dat ze zeker een aantal dagen voordat een SuC live gaat toch wel al in hun systeem ook de aanwezigheid ervan kunnen zien, dat was nog niet het geval
Mijn bestemming is Laigueglia, aan de Italiaanse kust, ergens in de buurt van Albenga, zuidelijk van Savona.De kortste route is via Milaan en dan is het kwa SuC's ook geen enkel probleem (dat doe ik op te terugweg).Maar op de heenweg ga ik familie oppikken in Turijn en dat wordt een beetje een uitdaging.
Duitsland is helemaal geen probleem natuurlijk dat hoef ik eigenlijk niet eens meer te vertellen
.Maar ik haal nog iemand op in Veldhoven, vandaar naar Urmond, dan Walterlaubersheim, Achern, Egerkingen, en dan Martigny.We plannen een overnachting in
Hotel Restaurant Partyservice Fallerhof Bad Krozingen vlak voor Basel (we vertrekken pas in de middag).Aardige mensen bij dat hotel, met een laadmogelijkheid, shuko en rode stekker als ik het goed begrijp. Al is het niet echt nodig, het scheelt weer wat tijd bij de SuC en dit hotel zit pal naast de snelweg, dus waarschijnlijk wel een aanrader (ik laat de ervaring nog wel weten)
De meest logische route in het Italiaanse stuk is via Martigny over de St Bernard via Aosta naar Turijn.De afstand van Martigny naar de eindbestemming via de luchthaven is 405 km waarbij de klim tot 1800m van de St Bernard tunnel ook nog even moet worden gedaan. Misschien is het haalbaar, maar ik ben toch maar even op zoek gegaan naar alternatieven. (Plan B en C zeg maar).Via Milaan, Dorno en dan terug naar Turijn airport, vervolgens naar de eindbestemming is ook 400km, het enige voordeel dat het hoogte stuk er niet in zit.
Dus mijn doel is om een kleine 100km range erbij te laden ergens en het liefst voordat de familie in de auto erbij in stapt
, dus ergens tussen Aosta en Turijn Airport.
Chademo.com laat een groot gat zien in dat gebied, dus als ik de investering al had willen doen, had het me op deze trip niet geholpen. Ook publieke laadpalen vind ik eigenlijk niet (nog los van of ik de Hera/Enel card heb).
Dus ik heb mij gericht op meer alternatieven die ik allemaal kan overwegen op dat stuk, en daarmee denk ik voldoende mogelijkheden met zo weinig mogelijk tijdsverlies.
- Ikea Turijn is voorbij de Luchthaven op de ring van Turijn. Op zich een goede optie, maar ik wil niet 40km extra rijden, want met mijn 11KW is dat toch ook een uur laden en ik wil proberen te vermijden dat de familie na het ophalen nog moet wachten
- Er is een Nissan dealer met een laadpaal volgens Chargemap op een mooie plek naast de weg tussen Aosta en Turijn. Een belletje naar de dealer leverde een "Nee" op, maar misschien was z'n Engels niet zo goed, we gaan het proberen
- Mijn contact met de parkeergarage op Turijn waar we denk ik 1-2 uurtjes zullen stoppen (ophalen familie) was heel positief en er wordt speciaal voor mij een plekje in de garage vrijgemaakt naast een blauwe stekker. Helaas een 16A variant en Single Phase, dus te weinig laad snelheid. Als Nissan lukt, neem ik dit beetje extra gewoon mee en dan zitten we goed.
- Verder heb ik via Google gewoon nog wat industriële bedrijven in de omgeving van Turijn (op de route) aangeschreven, of ik van hun rode CEE aansluiting gebruik kan maken, ik ben er van overtuigd dat veel bedrijven dit wel hebben, maar dit heeft nog niet veel opgeleverd.
Dus dit wordt het plan:
Plan Zero: Aosta is open en we laden op Turijn nog een beetje "Luxe" kilometers bij (dit plan is dus eigenlijk al down the drain)
Plan A: 1,5 uur laden bij Nissan en dan nog wat extra Kilometers in de parkeergarage in Turijn Airport
Plan B: Alleen laden op de luchthaven en met 90-100 km/u toch gewoon de eindbestemming halen
Plan C: De Familie overhalen om een uurtje bij Ikea extra te laden, naar de Parking op Turijn Airport
Plan D: Tijdens het wachten op de luchthaven met de (andere) huurauto op zoek gaan naar een industrieel stopcontact (terwijl de Tesla aan 15 km/u laad) en dan eventueel de auto verplaatsen.
Er is nog ruimte voor een Plan E
als iemand nog andere ideeën heeft.