Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan ook over 2 weken een roadtrip door europa en willen ook graag vanaf genoa langs de kust naar montecarlo/cannes. Heeft iemand tips en/of ervaringen bij de italiaanse kust? Hotels of andere plekjes waar we kunnen laden?

Thanks

Heb net even gekeken: de rit vanaf de Dorno SuC naar de Fréjus SuC lijkt toch met het vele dalen en stijgen een nèt iets te grote uitdaging in één keer.
Zo te zien wordt er dan ook nog een SuC globaal bij Savona gepland door Tesla.
Wordt dus inderdaad een laadmogelijkheid daar ergens zoeken. Iemand ervaring?
Of natuurlijk de verhalen van rbmace maar even afwachten... :wink:
 
Ik meld mij, als trouw Hongarije ganger met de Tesla (over een maand de vijfde keer sinds maart 2014), weer met wat goed nieuws wat de superchargers betreft.

In Traun, bij Linz, is een SuC in aanbouw met vier stalls. Deze zal waarschijnlijk al snel in bedrijf zijn.

Dat betekent de derde verbetering van de route via de A3 (D), A25 en A1 (A) dit jaar.

Eerder werd Mogendorf geopend, onlangs Geiselwind en nu dus Traun. Traun knipt het traject Hengersberg - Wenen van 326 km in twee stukken van resp. 139 en 191 km.

Een paar km (4) omrijden en ook nu weer niet direct aan de snelweg. Dat komt doordat Asfinag (mag wat mij betreft dus ook met twee maal s geschreven worden) zich met hand en tand verzet om hun monopolie te handhaven. Lekker. Maar ze doen maar. St. Valentin zal ook wel binnenkort komen maar ik heb niet direct hoop voor de komende zomervakantie.
 
Last edited:
Ik zie net op Supercharge.info dat de SuC op de Brenner Pas Open is! Mooi voor de vakantie. Noord Zuid verbinding is nu optimaal. Chapeau!

Als we nu Jettingen (in de eerste lichting SuC's de verst gelegene) als vertrekpunt nemen kun je via de gerichte route naar Rome rijden via SuC's waarbij de grootste interval 235 km is. Nog twee erbij in Italië en we kunnen helemaal naar het zuiden zonder gedoe meer. Nu dus nog wel in Rome "iets" zoeken voor de terugreis maar ik denk dat dat ook niet meer van lange duur zal zijn.

Ideetje voor weer een roadtrip :)

Edit:
Wel benieuwd of daar zal worden aangegeven dat het niet verstandig is om een range charge te doen. Tussen de SuC's op de route ligt een hoogteverschil van 700 resp. 1300 meter en men gaat hoe dan ook dalen en daarmee bijladen (regen). Een full charge betekent dan dat de (mechanische) remmen extra belast gaan worden.
 
Last edited:
Hey guys, I just arrived at the Euro Tunnel terminal at Calais and there are four brand new supercharger stalls here, right outside the shopping mall. I connected up but they don't seem to be working just yet.

Still, a pleasant and, eventually, useful surprise.

2137f8b3bac253d9e1897c8492d15235.jpg
 
Hey guys, I just arrived at the Euro Tunnel terminal at Calais and there are four brand new supercharger stalls here, right outside the shopping mall. I connected up but they don't seem to be working just yet.

Still, a pleasant and, eventually, useful surprise.

Zeg dat wel. Vier stalls, beter dan de pallet SuC's. Dan kan die ergens anders gaan staan:)
 
Frankrijk... Toch wel erg teleurstellend hoor van Tesla. Er zullen ongetwijfeld allerlei valide redenen voor zijn, maar toch. Beloof het dan niet! Al meer dan een jaar staat er 'coming soon' bij vele SuC's in Frankrijk.... vorig jaar heeft er zelfs een tijdlang op Tesla's site gestaan: 'summer 2014' en dit werd later '2014'... Nu nog steeds 'coming soon'.... Maar op supercharge.info staat er in Frankrijk niets gepland...

Lijkt erop dat ik deze zomer wederom 3 uur moet omrijden om m'n bestemming te bereiken.... :(
 
Frankrijk... Toch wel erg teleurstellend hoor van Tesla. Er zullen ongetwijfeld allerlei valide redenen voor zijn, maar toch. Beloof het dan niet! Al meer dan een jaar staat er 'coming soon' bij vele SuC's in Frankrijk.... vorig jaar heeft er zelfs een tijdlang op Tesla's site gestaan: 'summer 2014' en dit werd later '2014'... Nu nog steeds 'coming soon'.... Maar op supercharge.info staat er in Frankrijk niets gepland...

Lijkt erop dat ik deze zomer wederom 3 uur moet omrijden om m'n bestemming te bereiken.... :(

Op zich mee eens maar het teleurstellende zal het er hooguit in kunnen zitten dat men de europese " verdeeldheid" heeft onderschat. Op het Duitse forum heb ik vandaag deze tekst geplaatst, die hier ook over gaat. Ik, en ik zie meerderen, los het pragmatisch op door bij de keuze van de bestemming uit te gaan van de aanwezige SuC's. Niet ideaal, maar ook geen teleurstellingen.

Wahrscheinlich hat man in den US gedacht dass wir uns hier in Europa einig wären, sogar dass Europa eine Einheit wäre.
Wie südlicher, wie schwerer die Genehmigungen zu bekommen sind. Deshalb ist Spaniën nog ganz leer.

Ich kann mich auch sehr gut vorstellen dass jetzt Deutschland so schnell wie möglich vollgebaut wird. Einerseits ist es das Transitland, besonders wieder bei der kommende Urlaub und anderseits die protektionistische Ladesaüleverordnung die man sich wünscht. Und dass alles in der EU.

Hoffentlich kommen bald auch die nog fehlende SuC's im Süden. Für mich ist klar dass ich meine Urlaub rund om den jetzt bestehenden SuC's planen würde, auch om die wahnsinnige lokale Ladesaüle mit viele Karten u.s.w. zu vermeiden.
 
Ik, en ik zie meerderen, los het pragmatisch op door bij de keuze van de bestemming uit te gaan van de aanwezige SuC's. Niet ideaal, maar ook geen teleurstellingen.
Ik zal m'n vader vragen z'n boerderijtje te verkopen en er 1 dichtbij een SuC te kopen ;).
Gaat mij er meer om dat Tesla nu al anderhalf jaar beterschap belooft maar er weinig tot niets lijkt te gebeuren.... iets meer communicatie van hun kant zou toch wel erg prettig zijn!
 
De communicatie kan zeker beter. Soms, misschien wel vaak, is het het verstandigst om te zwijgen, maar bijvoorbeeld in een geval als dit zou wat uitleg heilzaam werken. Zeker vlak voor de vakantie nu men beslissingen (nodeloos) moet uitstellen omdat "het nog zou kunnen dat" maar er steeds minder hoop komt. Dus mee eens. Boerderij niet verkopen hoor. Heeft toch wel 220?
 
Frankrijk... Toch wel erg teleurstellend hoor van Tesla. Er zullen ongetwijfeld allerlei valide redenen voor zijn, maar toch. Beloof het dan niet! Al meer dan een jaar staat er 'coming soon' bij vele SuC's in Frankrijk.... vorig jaar heeft er zelfs een tijdlang op Tesla's site gestaan: 'summer 2014' en dit werd later '2014'... Nu nog steeds 'coming soon'.... Maar op supercharge.info staat er in Frankrijk niets gepland...
:confused: Frankrijk heeft 21 SuC's. Dat vind ik best veel. Meer mag altijd maar om dat teleurstellend te noemen? Dat ben ik niet met je eens.
 
Good job, thanks for reporting. So botch ends will have SuC's What more could we wish???

Fewer traffic jams or better onboard Nav. Just lost 60mins on the E40 due to a very bad jam. No warning from the onboard Nav. TomTom attempted to redirect me but I noticed too late and sailed past the exit it wanted me to take, scratching my head and wondering why it wanted me to get off the motorway in the middle of nowhere. I soon found out...
 
Maybe a silly question but you did activate traffic info? Traffic light sign in the right bottom of the nav screen.

... which works really well! There are a lot of bad things to be said about the Tesla navigation software, compared to a 99 EUR TomTom or an infinitely cheaper Waze, but traffic monitoring (the "green/yellow/red lines)" on the Tesla software is very accurate, in my experience. Perhaps you do however need to anticipate re-routing based on that info, rather than waiting for the software to do it for you. I remember a few disastrous proposals to take me through the center of Antwerp rather than follow the ring road; perhaps the problem is that anything below 50 km/h is "red" according tot the Tesla-software, whereas there is in reality a difference between on the one hand driving at that speed, and on the other hand being continuously overtaken by cyclists - or even pedestrians :)