Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Miles & Yards vs KM en Meter bij navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ben sinds 2 dagen ook de trotse bezitter van een MS, maar heb een klein probleem.

De stem van de navigatie spreekt over Miles en Yards, echter de instellingen geven aan dat de navigatie Metric gebruikt. De turn by turn navigatie geeft dan ook alles in metric aan.

Iemand enig idee hoe ik mijn vriendelijke navigatiestem kan duidelijk maken dat hij in KM en Meters moet spreken ?

Alvast bedankt.
 
Ben sinds 2 dagen ook de trotse bezitter van een MS, maar heb een klein probleem.

De stem van de navigatie spreekt over Miles en Yards, echter de instellingen geven aan dat de navigatie Metric gebruikt. De turn by turn navigatie geeft dan ook alles in metric aan.

Iemand enig idee hoe ik mijn vriendelijke navigatiestem kan duidelijk maken dat hij in KM en Meters moet spreken ?

Alvast bedankt.



goede keuze !


misschien heb je dit al geprobeerd :
- setting van metric naar imperial, even testen, en dan terug naar metric.
- 'Ctrl-Alt-Del' . (beide duimwielschakelaar indrukken tot centrale console herstart)


- Tesla bellen
 
Bedankt voor de suggesties.

Wijziging settings van Metric naar imperial en terug maken geen verschil.
Ook een reboot van (beide) schermen helpt niet.

Dan maar eens bij Tesla langs gegaan. Men heeft versie 2.0.81 klaar gezet voor mij (zit nu op 2.0.77). Hopelijk lost dat het probleem op.

Ik laat nog wel iets weten of 2.0.81 het probleem oplost of niet.
 
Vandaag langs geweest bij Tesla, omdat versie 2.0.81 niet automatisch wou laden. Men heeft een aantal pogingen ondernomen om V2.0.81 er manueel op te krijgen, maar zonder veel succes.
Dan maar gedowngrade naar 1.67.125, in de hoop dat vervolgens de upgrades over the air wel zullen werken.

In V1.67.125 blijft de navigatie software toch nog steeds over Miles & Yards spreken... dus naar mijn mening heeft dit probleem weinig te maken met de versie van de software...

Spijtig genoeg kan ik nu mijn chargeport niet meer openen via de fob, wat toch wel handig was.

Ik kijk uit naar de versie(s) die hopelijk OTA zullen aangeleverd worden, om te zien of dit wel het probleem oplost.
 
Vandaag langs geweest bij Tesla, omdat versie 2.0.81 niet automatisch wou laden. Men heeft een aantal pogingen ondernomen om V2.0.81 er manueel op te krijgen, maar zonder veel succes.
Dan maar gedowngrade naar 1.67.125, in de hoop dat vervolgens de upgrades over the air wel zullen werken.

In V1.67.125 blijft de navigatie software toch nog steeds over Miles & Yards spreken... dus naar mijn mening heeft dit probleem weinig te maken met de versie van de software...

Spijtig genoeg kan ik nu mijn chargeport niet meer openen via de fob, wat toch wel handig was.

Ik kijk uit naar de versie(s) die hopelijk OTA zullen aangeleverd worden, om te zien of dit wel het probleem oplost.


Vandaag berichtje gekregen van Tesla.
Blijkbaar heeft men bij enigneering het probleem gevonden. Men heeft een update gedaan (wat exact weet ik niet) maar nu spreekt mijn navigatie over KM en M ipv Miles en Yards.

Nu nog even terug upgraden naar 2.0.77 of 2.0.81 en dan zijn we weer helemaal bij.
Is dus volgens mij geen probleem van software versie maar eerder een (mis)setting vanuit de factory.

Blij dat ik nu in metric mijn weg kan vinden.