Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mobiele Sleutel Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Is het mogelijk om mijn Mobiel te gebruiken als sleutel op een Model S?
De Model 3 heeft die functie en lijkt mij ook erg handig.

In de instellingen van de Model S heb ik wel de mogelijkheid om het in te schakelen, maar wanneer ik het in de praktijk gebruik gebeurd er niks als ik enkel en alleen mijn mobiel bij mij heb.
Ik moet de app openen, ontgrendelen en starten. Teveel gedoe.. Daarom heb ik altijd nog de Key Fob bij mij.

Iemand ervaring hiermee?
 
Is het mogelijk om mijn Mobiel te gebruiken als sleutel op een Model S?
De Model 3 heeft die functie en lijkt mij ook erg handig.

In de instellingen van de Model S heb ik wel de mogelijkheid om het in te schakelen, maar wanneer ik het in de praktijk gebruik gebeurd er niks als ik enkel en alleen mijn mobiel bij mij heb.
Ik moet de app openen, ontgrendelen en starten. Teveel gedoe.. Daarom heb ik altijd nog de Key Fob bij mij.

Iemand ervaring hiermee?
Leuk als je in een parkeergarage staat zonder 4G. Dan kom je dus nooit meer weg. Zodra er Bluetooth ondersteuning bij komt is het een optie maar handig is het niet.
 
Het is een mooie backup om met je gsm de S/X te kunnen openen als je de sleutel vergeten bent of in de auto hebt laten liggen.
Ik heb overigens al een tijd het probleem dat ik als ik de S probeer te starten via de app ik de melding krijg dat dit niet mogelijk is op mijn gsm. Zijn er meer mensen die dit hebben?
 
Ik zie inderdaad veel problemen voorbij komen als het gaat over de Model 3 Phone Key.
Toch niet verkeerd een Key Fob...
Dat is een beetje het punt met problemen. Ales iemand een probleem heeft wordt dit vaak gemeld en als iets goed werkt wordt er geen melding van gemaakt.

Zelf gebruik ik ook mijn telefoon als sleutel voor de Model 3 en tot op heden werkt dit uitstekend.
Er wordt verbinding gemaakt op basis van bluetooth dus werkt ook als je geen wifi/3-g/4-g signaal hebt, en het werkt dus ook in de parkeergarage. De standaard meegeleverde sleutelkaart heb ik alleen bij me voor geval van nood, maar tot op heden nog nooit nodig gehad.
 
  • Disagree
Reactions: Charging