Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
hmm dus waarsch 10 juni levering als ik volgende week bestel! zou netjes zijn :)

Kan.. maar niet alle autos op Morning Cornelia zullen uitgegeven zijn (is trouwens boot voor heel europa, dus niet alleen NL/BE).
Het kan ook zo maar zijn dat je na je bestelling heel snel gebeld wordt en mag komen halen.
Bij vorige boten waren er ook 'verrassings' momentjes van mensen die binnen een week van bestellen konden ophalen en rondreden,
terwijl anderen maanden zitten te wachten. Ook kwestie van welke config en wat ze 'over' hebben....
 
Nope. Behalve dat het gegarandeerd vermogen van de achtermotor anders is en er geen voorste motor in zit (wat het iets kleinere bereik uitlegt: het is een inductiemotor en die verbruikt altijd íets, en maakt de wagen ook wat zwaarder) zijn ze qua fysieke afmetingen identiek.

Voor een grote frunk moet je bij de Model X zijn ;-).

RWD heeft toch iets meer bereik, of begrijp ik je bericht niet goed?
 
Ja, ik bedoelde dat een AWD net iets minder bereik had (door de extra motor die altijd iets verbruikt en de auto ook zwaarder maakt).

Ik begreep de vraag vooral als "als er geen motor vooraan zit, is de frunk dan op een RWD groter dan die op een AWD?" en het antwoord daarop is neen.
 
Op 8-4 een standaard AWD-LR (zwart, geen opties) besteld, 10-4 aanbetaling, papierwerk in orde gemaakt en eindfactuur ontvangen met VIN en geschatte leverdatum 4-5. Zal waarschijnlijk op de Morning Cornelia staan..
Blijkbaar worden er vooraf toch VIN's gekoppeld.
 
Op 8-4 een standaard AWD-LR (zwart, geen opties) besteld, 10-4 aanbetaling, papierwerk in orde gemaakt en eindfactuur ontvangen met VIN en geschatte leverdatum 4-5. Zal waarschijnlijk op de Morning Cornelia staan..
Blijkbaar worden er vooraf toch VIN's gekoppeld.
same here al tijdje VIN, wel al in maart besteld
 
Volgens ben jij die gene waarbij alles te goed gaat (lagere fiscale waarde dan betaald, gratis AP en ook nog eens alles bij aflevering helemaal goed)!!!

Nou DJ Micha, volgens mij op ons feestje komen draaien. Bij jou gaat alles hemels inderdaad!

Heb (helaas) ook een lijstje wat er niet goed is waarvoor de M3 volgende week een dagje naar SeC Amsterdam gaat. Stond vandaag ook bij Carglass, sterretje. #wateenfeest

Maar ik mag inderdaad zeker niet klagen. :D
 
Op 8-4 een standaard AWD-LR (zwart, geen opties) besteld, 10-4 aanbetaling, papierwerk in orde gemaakt en eindfactuur ontvangen met VIN en geschatte leverdatum 4-5. Zal waarschijnlijk op de Morning Cornelia staan..
Blijkbaar worden er vooraf toch VIN's gekoppeld.
De morning Cornelia komt pas 10 of 11 mei aan in Zeebrugge, dus een aflevering op 4 mei (vandaag?) moet een auto zijn die al langer in Tilburg/Groningen staat of die datum klopt niet. Moet dat niet zijn :14 - 5 ??
 
Heb de mijne op 19 april besteld online inclusief aanbetaling en werd gistermiddag gebeld dat er een VIN bekend is en dat levering vanaf 15 mei plaats kan vinden. Hij zit dus op de Morning Cornelia.

Is er ergens te achterhalen welke HW versie hij dan heeft? 2.5 of 3.0?
 
Gisteren contact gehad met Tesla. Ze verwachten de Morning Cornelia inderdaad rond 10-11 mei. Echter, er staat slechts een zeer beperkt aantal auto's voor NL op. VIN's zijn/worden momenteel gekoppeld (wat we hier in de voorgaande posts ook kunnen zien). Levering zou dan over 2 a 3 weken zijn. Een week of 2 later komt de Nocc Oceanic. Ze hopen dat daar meer NL auto's op zullen staan, maar daar kon hij nog niks over zeggen.
Overigens zou het mij, gezien de huidige positie van de Morning Cornelia (net voorbij de Azoren), niet verbazen als hij iets eerder aankomt dan vrijdag/zaterdag.
 
Heb de mijne op 19 april besteld online inclusief aanbetaling en werd gistermiddag gebeld dat er een VIN bekend is en dat levering vanaf 15 mei plaats kan vinden. Hij zit dus op de Morning Cornelia.

Is er ergens te achterhalen welke HW versie hij dan heeft? 2.5 of 3.0?

2.5 heel hoogst waarschijnlijk. Je kan het achterhalen met codes:

If you use the API tools you can see the option codes of your Model 3 (or S or X). When I check ours, which was delivered in December 2018, we can confirm it has AP2.5 since it has the APH3 code. Ours shows: AD15, MDL3, PBSB, RENA, BT37, ID3W, RF3G, S3PB, DRLH, DV2W, W39B, APF0, COUS, BC3B, CH07, PC30, FC3P, FG31, GLFR, HL31, HM31, IL31, LTPB, MR31, FM3B, RS3H, SA3P, STCP, SC04, SU3C, T3CA, TW00, TM00, UT3P, WR00, AU3P, APH3, AF00, ZCST, MI00, CDM0. If you know have someone with a European Model 3, they would be able to confirm what their codes are via the API: About | Telsa API Safe Tools: Token Generator, API Query Tool, and Referral Info Retrieval | Userscripts | OpenUserJS Kudos to @HankLloydRight for putting that together.

Volgens mij kan je via tesla.com beheer-page van je auto de codes achterhalen maar weet dat niet 100%, ik heb lease en dan is dat niet gekoppeld. APH3 = HW2.5 dus je wilt APH4 zien (HW3.0)
 
Gisteren contact gehad met Tesla. Ze verwachten de Morning Cornelia inderdaad rond 10-11 mei. Echter, er staat slechts een zeer beperkt aantal auto's voor NL op. VIN's zijn/worden momenteel gekoppeld (wat we hier in de voorgaande posts ook kunnen zien). Levering zou dan over 2 a 3 weken zijn. Een week of 2 later komt de Nocc Oceanic. Ze hopen dat daar meer NL auto's op zullen staan, maar daar kon hij nog niks over zeggen.
Overigens zou het mij, gezien de huidige positie van de Morning Cornelia (net voorbij de Azoren), niet verbazen als hij iets eerder aankomt dan vrijdag/zaterdag.
ETA van Morning Cornelia is nu 7-5-2019 22:55. Vaart waarschijnlijk met een Tesla motor.
 
  • Funny
Reactions: pimn
Iemand ervaring met bestellen bij een leasemaatschappij? Krijg je zeker geen “mijn tesla account” gedurende het bestelproces? Oftewel, voor het gevoel langer wachten omdat er weinig updates zijn en de lease waarschijnlijk pas belt als de auto gereed is om opgehaald te worden hehe
 
Ik heb vorige week een LR RWD besteld en krijg nu mailtjes met het verzoek documenten (KVK, kentekenbewijs inruil etc) te uploaden via mijn Tesla-account. Waar ik ook kijk, ik zie geen mogelijkheid documenten te uploaden. Wat zie ik over het hoofd :confused:

View attachment 400161 View attachment 400162
niets je kan alleen via de sales afdeling een upload doen bv van je rijbewijs of ander papierwerk