Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 key fob in NL?

This site may earn commission on affiliate links.
Hij is binnen. Het koppelen zonder problemen verlopen. En het werkt.
 

Attachments

  • 41F36BD2-11D0-4D59-8BC9-64FEFFCBCB4A.jpeg
    41F36BD2-11D0-4D59-8BC9-64FEFFCBCB4A.jpeg
    301 KB · Views: 152
Mooi dat hij het doet! Ik heb met een US address (maar NL credit card) via Tesla.com (US) een fob proberen te bestellen, maar de betaling gaf een foutmelding. Hoe heb jij de fob gekocht?
Dat is vreemd, ik heb ook een NL credit card gebruikt. Heb je nog gebeld met jouw credit card maatschappij? Wellicht wordt het daar uit voorzorg geblokkeerd als ze een transactie verdenken. Heb ik wel eens gehad met een andere bestelling.

Fob bevalt goed, ik gebruik het vnl. voor het ontgrendelen van laadkabel. Ik kan niet aan huis opladen, en kom niet vaak langs supercharger. Dus laad alleen aan publieke laadpalen.
 
Hmm, zou ik ook wel willen hebben, maar heb geen US adres. Kan iemand helpen?
Gebruik Shop US Stores & Ship Internationally | Get a MyUS Shipping Address (Free 30 Day Trial!) . Abonnement kosteloos indien je per pakket door wil laten verzenden (dus 'Single package' kiezen). Zij brengen je verzendkosten in rekening. En dat valt reuze mee. Goedkoopste variant was voor mij rond de $15 voor de fob key. Ik koos voor $26 Express verzending met verzekering. Tja... een beetje ongeduldig en wilde gadget snel hebben :)
 
  • Informative
Reactions: Roland_P3D
@mr. mister even voor de zekerheid, wat werkt er precies?
Ontgrendeld de key fob automatisch of moet je er op drukken?
Kun je rijden met de key fob zonder nog een andere sleutel, telefoon of pincode te gebruiken?

Alvast bedankt voor de ervaringen.
Je moet altijd op de key fob drukken om iets (zoals deuren, frunk, trunk, etc.) te ontgrendelen. Een soort sleutel eigenlijk. Ik weet niet of ik key fob kan gebruiken zonder mobiel of key card erbij. Zal ik even voor je moeten testen. Een pincode gebruik ik niet. Dus zou het ook niet zo weten. Ik denk eerder dat wanneer je pincode hebt ingeschakeld, je altijd pincode moet gebruiken, anders snap ik het idee niet zo goed van een pincode.
 
Gebruik Shop US Stores & Ship Internationally | Get a MyUS Shipping Address (Free 30 Day Trial!) . Abonnement kosteloos indien je per pakket door wil laten verzenden (dus 'Single package' kiezen). Zij brengen je verzendkosten in rekening. En dat valt reuze mee. Goedkoopste variant was voor mij rond de $15 voor de fob key. Ik koos voor $26 Express verzending met verzekering. Tja... een beetje ongeduldig en wilde gadget snel hebben :)

Bedankt! inmiddels besteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
 
@mr. mister even voor de zekerheid, wat werkt er precies?
Ontgrendeld de key fob automatisch of moet je er op drukken?
Kun je rijden met de key fob zonder nog een andere sleutel, telefoon of pincode te gebruiken?

Alvast bedankt voor de ervaringen.
Ik heb voor je getest.
1. Key fob ontgrendel niet automatisch. Dus het werkt als een sleutel met afstandsbediening. Je moet altijd key fob gebruiken om 'iets' te ontgrendelen.
2. Ik kan rijden met key fob zonder een andere sleutel of mobieltje erbij.
3. Pincode heb ik niet ingeschakeld. Ik ga ervan uit dat deze ingeschakeld blijft ook als ik fob gebruik.
 
Gebruik Shop US Stores & Ship Internationally | Get a MyUS Shipping Address (Free 30 Day Trial!) . Abonnement kosteloos indien je per pakket door wil laten verzenden (dus 'Single package' kiezen). Zij brengen je verzendkosten in rekening. En dat valt reuze mee. Goedkoopste variant was voor mij rond de $15 voor de fob key. Ik koos voor $26 Express verzending met verzekering. Tja... een beetje ongeduldig en wilde gadget snel hebben :)

Vraagje :) ik heb op basis van jouw post MyUS account aangemaakt en de Keyfob besteld (deze heb ik verzonden naar het adres wat door MyUS is gegenereerd). Op de webshop van Tesla stond overigens "3-4 weeks" echter kreeg ik na 1 dag al een mailtje dat het geshipped zou zijn en ik 24-48 uur erna een tracking code zou krijgen. Helaas is dit inmiddels een week geleden en ik heb nog steeds geen tracking code maar ook nog geen bericht van MyUS dat het pakketje binnen zou zijn.

Hoe ging dit bij jou/jullie precies?

Geld is wel al afgeschreven

Tijdslijn: 7 juli besteld --> 8 juli shipping mailtje van Tesla --> radiostilte :p
 
Vraagje :) ik heb op basis van jouw post MyUS account aangemaakt en de Keyfob besteld (deze heb ik verzonden naar het adres wat door MyUS is gegenereerd). Op de webshop van Tesla stond overigens "3-4 weeks" echter kreeg ik na 1 dag al een mailtje dat het geshipped zou zijn en ik 24-48 uur erna een tracking code zou krijgen. Helaas is dit inmiddels een week geleden en ik heb nog steeds geen tracking code maar ook nog geen bericht van MyUS dat het pakketje binnen zou zijn.

Hoe ging dit bij jou/jullie precies?

Geld is wel al afgeschreven

Tijdslijn: 7 juli besteld --> 8 juli shipping mailtje van Tesla --> radiostilte :p
Ik heb in mijn shipping email ook gelijk track button en kon zo shipping volgen. Dus geen vermelding dat het binnen 24-48 verzonden wordt. Ik heb toevallig vandaag vanuit NL shop een shipping email gekregen waarin wel vermelding van 24-48 uur staat. Heb Aero Wheels Cap kit gekocht.
 
Last edited:
Ik heb in mijn shipping email ook gelijk track button en kon zo shipping volgen. Dus geen vermelding dat het binnen 24-48 verzonden wordt. Ik heb toevallig vandaag vanuit NL shop een shipping email gekregen waarin wel vermelding van 24-48 uur staat. Heb Aero Wheels Cap kit gekocht.
jammer... ik heb nu dus geen zicht op waar de keyfob is :( duurde het lang van CA naar FL te versturen met Tesla? of heb je de trackingcode niet bekeken toen