Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 key fob in NL?

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen als je hem bedient, hij is niet keyless op basis van proximity.

En dan is hij nog steeds gevoelig voor een soort relay attack, ongetwijfeld is de randomness onvoldoende bij het genereren van een key als je de knop indrukt. Als dat wordt afgeluisterd kan de volgende key worden berekend. Zo vindt de aanval ook plaats bij andere automerken.
 
Ik heb het zelfde euvel, had meer verwacht van de Fob.. onder andere jammer dat hij de Trunk/frunk niet ontgrendelt.
Geef nog niet op. Vrijdag zit ik bij het SeC om eerst de Fob te kunnen verwijderen uit de lijst en daarna om 'm toe te voegen en te klagen dat ie het niet doet. De NL handleiding spreekt uitgebreid over de Fob, dus kunnen ze zich niet verschuilen achter 'weet niet'. De Fob is kennelijk ook bedoelt voor NL, anders zouden ze 'm wel uit de handleiding halen.

(Kick in reality: de handleidingen voor EU talen zijn gewoon 1:1 uit de US handleiding vertaald. Niemand heeft er stil gestaan bij verschillen in verkoop in de diverse EU landen, dus het SeC gaat nog steeds zeggen: 'not sold here, no support'.)
 
..niet (altijd) willen gebruiken van de telefoon app. Ik verkies niet permanent BT en app aan/open te hebben. "BT relay attack" is onder andere ook een dingetje... daarnaast heb ik een hoop BT devices die ik niet permanent met de telefoon will pairen.

Bluetooth is nu juist niet gevoelig voor de relay. Dat is RF. Daarnaast is de keyfob voor de Model 3 niet keyless, en zend dus ook geen constant signaal uit.
 
Ik heb het zelfde euvel, had meer verwacht van de Fob.. onder andere jammer dat hij de Trunk/frunk niet ontgrendelt.
Dat is wel balen. Ik krijg alles open met de Fob: frunk, trunk, deuren, laadpoort en ontgrendelen laadpoort. Alleen summon werkt niet daarvoor moet optie ‘continuous press’ aanwezig zijn in auto. Ik heb dit niet gezien bij de summon settings. Zal wel een software optie zijn die niet beschikbaar is gesteld voor EU.
 
Ok..., hoe ik dit nog niet eerder heb gehoord/gelezen, maar ik wist niet dat: "Press twice to unlock, once to lock. Press twice on the trunk or frunk to open those", affijn de fob doet het gewoon... 1st world problem solved. ;-)
Zo werkt het inderdaad, en dat is maar goed ook. Bij mijn Mercedes moet je de knop geen twee keer kort indrukken, maar één keer lang. Resultaat: als je je bukt om je schoenen uit te doen, wordt die sleutel in je broekzak samengeknepen en gaat de kofferbak open. Leuk als je auto buiten achter het hoekje uit het zicht staat, dan staat die koffer de hele nacht open zonder dat je het weet. Ik ben ook al meermaals de koffer van de Mercedes van één van onze buren gaan dicht gooien, waarschijnlijk om dezelfde reden. Een dubbele korte klik ga je veel minder makkelijk per ongeluk doen.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Stinoo and Nexus
Ok..., hoe ik dit nog niet eerder heb gehoord/gelezen, maar ik wist niet dat: "Press twice to unlock, once to lock. Press twice on the trunk or frunk to open those", affijn de fob doet het gewoon... 1st world problem solved. ;-)
Mocht je het nog niet weten, lang vast houden achterkant fob opent/ontgrendelt laadpoort. Het vasthouden bovenkant fob werkt helaas niet voor Summon, daarvoor hebben we een extra software optie nodig in de instellingen van Summon in de auto. Blijkbaar niet vrijgegeven voor EU.
 
  • Informative
Reactions: Stinoo
Vandaag bij het SeC Asd-ZO geweest; probleem opgelost. De pairing van de fob was mislukt omdat het item 21 in de lijst van sleutels zou worden. Bij het SeC hebben ze de gehele software naar 'fabrieksinstellingen' gebracht waardoor er nog maar 1 card in het systeem stond. Daarna 2e card, fob en telefoon toegevoegd: alles weer werkend.

Conclusie: M3 Fobs uit de US werken ook in NL.
 
Vandaag bij het SeC Asd-ZO geweest; probleem opgelost. De pairing van de fob was mislukt omdat het item 21 in de lijst van sleutels zou worden. Bij het SeC hebben ze de gehele software naar 'fabrieksinstellingen' gebracht waardoor er nog maar 1 card in het systeem stond. Daarna 2e card, fob en telefoon toegevoegd: alles weer werkend.

Conclusie: M3 Fobs uit de US werken ook in NL.
Mooi dat het ook eindelijk werkt!
 
  • Like
Reactions: Roland_P3D
Iemand ervaring met een bestelling bij Tesla US uit de shop? Begin juli heb ik een keyfob besteld en laten versturen naar een MyUS adres. Pakketje is echter nooit aangekomen (wel al weken geleden verstuurd aldus de automatische mail van Tesla). Ik heb nooit geen track en tracé ontvangen...
Wat heb ik al gedaan? Ik heb meerdere keren een mail verstuurd naar customer support (krijg enkel een autoreply dat ze snel zullen antwoorden ) niks helpt helaas. Heeft iemand tips? Ben nu +/- 150 euro kwijt voor iets wat ik niet heb ontvangen, beetje zonde. Betaald met MasterCard, kunnen zij nog iets betekenen dat jullie toevallig weten?
 
Is het een idee om gezamenlijk een groot aantal (werkende ;) ) keyfobs naar NL te laten komen, eventueel via Tesla of Tesland?

Dat zouden wij kunnen doen, maar ik betaal ook bij Tesla USA gewoon $150 + sales tax. Daarbij komen de shipping charges en import charges etc.
Als ik ze dan verkoop voor €240, waarvan ik ruim €50 aan BTW moet afdragen, dan vind de klant ze te duur, ik verdien er niets aan en ik ben er veel tijd aan kwijt om ze werkend te krijgen.
Dat laatste is een probleem. Ik heb afgelopen week iemand in onze werkplaats gehad, met zo'n keyfob die hij zelf had laten overkomen.
Hij werkte wel als kaart, hij was ook toe te voegen in het menu, en dat werkte, maar hij reageerde niet op de knoppen.
Ook nog de batterij vervangen zonder effect. Dus het was niet erg succesvol. We hebben er wel een mooi rubberen hoesje omheen gedaan