Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 key fob in NL?

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas, geen hoppa, het werkt. Mijn key fob is binnen maar ik kan de auto alleen afsluiten. De frunk en trunk openen niet en ook de deuren kan ik niet openen. Ik zie wel dat de knipperlichten aan/uit gaan als ik op ontgrendel druk (2x kort na elkaar op de midden knop) maar de auto is niet open.

Net bij het SeC Asd-ZO geweest om te zien/horen of zij weten wat er aan de hand is, maar ze willen er niets van weten. 'U heeft dit uit de US gehaald, wij kennen dit procuct niet in Europa'.

Daarna geprobeerd de keyfob uit het beveiligingslijstje te verwijderen: lukt niet meer. De 'bevestiging' met de card komt er niet door. Hij blijft vragen om bevestiging. Software boot; helpt niets.

Iemand een briljant idee?
 
Helaas, geen hoppa, het werkt. Mijn key fob is binnen maar ik kan de auto alleen afsluiten. De frunk en trunk openen niet en ook de deuren kan ik niet openen. Ik zie wel dat de knipperlichten aan/uit gaan als ik op ontgrendel druk (2x kort na elkaar op de midden knop) maar de auto is niet open.

Net bij het SeC Asd-ZO geweest om te zien/horen of zij weten wat er aan de hand is, maar ze willen er niets van weten. 'U heeft dit uit de US gehaald, wij kennen dit procuct niet in Europa'.

Daarna geprobeerd de keyfob uit het beveiligingslijstje te verwijderen: lukt niet meer. De 'bevestiging' met de card komt er niet door. Hij blijft vragen om bevestiging. Software boot; helpt niets.

Iemand een briljant idee?
Dat is vreemd, hoe heb je de fob gekoppeld? Heb je ook Fob verwijderd en daarna opnieuw gekoppeld?
 
Last edited:
Ik dacht volgens de instructies te werken:

Open de auto door de Android telefoon;
Auto icon links onder;
Vergrendeling;
Plus teken rechts boven;
Plaats Fob achter de bekerhouder zoals gevraagd;
Plaats een card achter de bekerhouder zoals gevraagd;

Resultaat: Key Fob staat als een 'Unknown key' tussen de telefoon en kaarten in het vergrendelingslijstje.

Verwijder Fob door de trashcan te selecteren;
Plaats card achter de bekerhouder zoals gevraagd;
Melding blijft staan, misschien card niet meer herkent, of iets anders is loos.

Als ik het vergrendelingslijstje in beeld heb en ik haal een card of de fob over de reader achter de bekerhouder, dan wordt het betreffende item vet gedrukt. Ik interpreteer dat als een herkenning van het RFID signaal in card of FOB.

Maar werken of verwijderen lukt dus niet.
 
Ik dacht volgens de instructies te werken:

Open de auto door de Android telefoon;
Auto icon links onder;
Vergrendeling;
Plus teken rechts boven;
Plaats Fob achter de bekerhouder zoals gevraagd;
Plaats een card achter de bekerhouder zoals gevraagd;

Resultaat: Key Fob staat als een 'Unknown key' tussen de telefoon en kaarten in het vergrendelingslijstje.

Verwijder Fob door de trashcan te selecteren;
Plaats card achter de bekerhouder zoals gevraagd;
Melding blijft staan, misschien card niet meer herkent, of iets anders is loos.

Als ik het vergrendelingslijstje in beeld heb en ik haal een card of de fob over de reader achter de bekerhouder, dan wordt het betreffende item vet gedrukt. Ik interpreteer dat als een herkenning van het RFID signaal in card of FOB.

Maar werken of verwijderen lukt dus niet.

Heb je volgende reboot gedaan?:
Wanneer je auto een tijdje niet gebruikt hebt, naar de auto gaan.
Openen met jouw key kaart. (neem fob even niet mee)
Wanneer je in auto stapt, key kaart op houder leggen. Auto niet in D zetten!
Daarna tegelijk beide (links en rechts) knoppen EN rempedaal indrukken en vasthouden.
Pas nadat Tesla logo verschijnt kun je knoppen loslaten en voet van rempedaal halen. Dit is een 'hard reboot'.
Daarna opnieuw proberen fob te verwijderen zonder dat hij erbij is. Indien het niet werkt, wellicht proces herhalen met fob erbij. Wanneer je herhaalt uitstappen, auto op slot doen, en even wachten.
 
Beetje off topic maar ook weer niet: bij ophalen van je M3 in Tilburg, hoeveel key cards waar je mee kan openen en starten krijg je dan? Ik ga wel telefoon gebruiken, maar meer dan 1 key card is wel handig lijkt me. (eentje thuis laten of voor partner e.d.)

Over twee weken haal ik mijn M3 in Tilburg, vandaar.
 
Heb je volgende reboot gedaan?:
Wanneer je auto een tijdje niet gebruikt hebt, naar de auto gaan.
Openen met jouw key kaart. (neem fob even niet mee)
Wanneer je in auto stapt, key kaart op houder leggen. Auto niet in D zetten!
Daarna tegelijk beide (links en rechts) knoppen EN rempedaal indrukken en vasthouden.
Pas nadat Tesla logo verschijnt kun je knoppen loslaten en voet van rempedaal halen. Dit is een 'hard reboot'.
Daarna opnieuw proberen fob te verwijderen zonder dat hij erbij is. Indien het niet werkt, wellicht proces herhalen met fob erbij. Wanneer je herhaalt uitstappen, auto op slot doen, en even wachten.

Check. Harde reboot. Card moet van de reader af om de trashcan van de fob te kunnen activeren. Vraagt om card, herkent niet, blijft vragen. Om uit die loop te komen, een soft boot gedaan. Nu even rust om de 2e ronde met de Fob aan boord te doen. Dat lijkt me trouwens niet veel uit te maken. De Fob wordt ook door de B-pilaar reader niet herkent, dat zou ook toegang moeten geven, maar dan gebeurd er ook niets. Ik kom nog terug na de 2e ronde.
 
Kan iemand uitleggen wat de (gewenste) meerwaarde van een KeyFob zou kunnen zijn?
Voor mij zou het wel wat zijn, want ik heb al drie keer voor een dichte deur gestaan omdat ik mijn huissleutels vergeten ben. Vroeguh lag de keyfob van de Model S in het bakje met sleutels en als ik de keyfob pakte dacht ik ook aan de huissleutel. Maar nu mn telefoon voldoende is, kom ik niet meer bij het bakje met sleutels. Maar of dat nou een goed argument is? De keyfob is natuurlijk wel een coole sleutel.
Overigens heeft mijn vrouw wel veel problemen dat haar iPhone 5 (ja ik weet dat er een nieuwe moet komen) steeds de Bluetooth verbinding verliest en opnieuw gepaird moet worden en daar wordt je niet blij van met je handen vol.
 
Zonder telefoon de auto openen en rijden. In een parkeergarage waar de telefoon geen bereik heeft kan je de summon functie er mee uitvoeren.

Heerlijk, geen telefoon! (als 't zou werken)

Summon werkt toch gewoon via bluetooth nu? Zou dan gewoon moeten werken, ook al heb je slecht netwerkbereik. Als je telefoon maar via bluetooth is verbonden met je Tesla.

Snap wel dat mensen een keyfob willen voor de Model 3, ben zelf altijd achterom aan het kijken als ik wegloop om er zeker van te zijn dat die zichzelf doet sluiten. Met een keyfob weet je het tenminste zeker dat die dicht is als je op het knopje drukt. ;) Wel jammer dat het bij jou niet zo goed werkt en Tesla ook niet wil helpen. Het is toch gewoon een product van Tesla, zou niet mogen uitmaken of het nu uit Amerika komt. De auto zelf komt er ook vanaf dusja.. :p
 
Summon werkt idd via Bluetooth, daarom kan de fob 'm ook 'besturen'. Je moet natuurlijk een bepaalde minimum versie van de software hebben, maar dat spreekt voor zich.
Het Tesla SeC standpunt verschilt niet van de andere merkdealers. Indien je het lef hebt zelf iets te doen aan 'hun' product dan mag je hopen dat het werkt want zij hebben er de tools & training niet voor gehad en willen er liever niet teveel tijd (=geld) aan besteden. Wat betekent 1 klantje nu helemaal op een wachtlijst van 'tig' met problemen.

Het is dat het merk en zijn electronica nog te nieuw zijn, maar bij de andere merken moet je (ik) het hebben van handige wizards die er veel eigen tijd in willen steken om het systeem van een ander te doorgronden zonder aanspraak te kunnen maken op fabriekssteun. Uiteindelijk weten die vaak nog meer dan de support medewerkers van het merk. Maar dat duurt natuurlijk wel een paar jaartjes.

Ik ga het nog 1 keer via een officiële service afspraak proberen. Ze moeten in elk geval een manier vinden om de fob te verwijderen uit de 'keystore'.
 
Laten we het eens anders aanpakken.
Wat is the verschil tussen mijn inrichting en die van de leden hier @BBHW @mr. mister die de fob werkend kregen?

Software: 2019.20.2.1
Hardware: geen idee, mijn bouwjaar is van 2019-02
Settings: ik heb PIN actief, geen Summon
Andere entries: 2 kaarten en 1 Huawei P20
Andere Bluetooth gebruikers/verstoorders?
 
Wij konden er bij SeC R'dam meteen al nog eens zo 2 bijkopen (* , nu altijd bij ons als backup in de portemonnee, superhandig... + PIN erop autootje goed beveiligd. Gebruiken we nu al bijna een ½ jaar zo. Ook maar net wat je jezelf aanwent en belangrijk vindt natuurlijk... ;)

(* €28,73 inc inlezen op Sec per st inc btw


Ik probeer het alleen maar te begrijpen, geen oordeel:
Daar is de key-card toch ook geschikt voor?
 
Laten we het eens anders aanpakken.
Wat is the verschil tussen mijn inrichting en die van de leden hier @BBHW @mr. mister die de fob werkend kregen?

Software: 2019.20.2.1
Hardware: geen idee, mijn bouwjaar is van 2019-02
Settings: ik heb PIN actief, geen Summon
Andere entries: 2 kaarten en 1 Huawei P20
Andere Bluetooth gebruikers/verstoorders?
Software 2019.20.4.4 per 20 juli.
Hardware 2.5
Autopilot en FSD
LR AWD
Geen pin actief ten tijde activatie. En volgens mij ook een lagere versie dan 2019.20.2.1 bij koppelen Fob. Weet dit niet zeker, in ieder geval het was op 27 juni dat ik fob heb gekoppeld.
Twee key cards en Iphone X als additionele entries