Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 key fob in NL?

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt het dat je met de M3 key fob niet kan rijden? (dat je na het instappen de keycard nog moet gebruiken om te kunnen rijden)

Dit klopt niet. De keyfob heeft bluetooth aan boord, en emuleert dus eigenlijk een telefoon. Je kan dus wegrijden zonder keycard. Echter heb ik wel gelezen dat de auto niet ontgrendeld als je bij de auto staat, ik verwacht dat dit met stroomverbruik heeft te maken. Je moet dus wel de fob gebruiken om de auto te ontgrendelen maar ook om hem weer op slot te doen, hij gaat dus niet zelf op slot als je wegloopt. Key card is dus gelukkig niet meer nodig.
 
  • Helpful
Reactions: Stinoo
Heeft iemand ook al ervaren dat ie een keyfob mist? Ik dacht dat de keyfob ook handig zou zijn, maar ik moet zeggen dat we al 4 maanden zonder doen en de telefoon in je broekzak feilloos werkt. Enige waar je moet aan denken is dat je je Model 3 in de app geselecteerd hebt als je twee Tesla's hebt en je de Model 3 nadert.
 
Een pratisch probleem wat ik heb is dat Bluetooth op mijn telefoon nagenoeg altijd uit staat. Veel BT gadgets die ik gebruik ondersteunen maar een enkele pairing en deze wil ik graag standaard pairen met mijn fietscomputer, horloge, laptop etc.. Daarnaast is het zo dat mijn geluid van Flitsmeister wegvalt, als de telefoon via BT met de Tesla ge'paired is. Kent iemand hier een oplossing voor?
 
Het geluid van flitsmeister wordt misschien via het stereo profiel van Bluetooth naar je auto gezonden, wat je dan niet hoort als je naar Spotify zit te luisteren? In Waze kan je instellen dat audio via het headset Bluetooth profiel wordt gestuurd, of helemaal niet via Bluetooth. Misschien kan je in Flitsmeister dezelfde instelling terugvinden?
 
  • Helpful
Reactions: Stinoo
Heeft iemand ook al ervaren dat ie een keyfob mist? Ik dacht dat de keyfob ook handig zou zijn, maar ik moet zeggen dat we al 4 maanden zonder doen en de telefoon in je broekzak feilloos werkt. Enige waar je moet aan denken is dat je je Model 3 in de app geselecteerd hebt als je twee Tesla's hebt en je de Model 3 nadert.
Wooter, toen ik mijn vorige S verkocht bleef deze nog een tijdje de app staan, naast de nieuwe. Ik heb al vluchtig gekeken, maar hoe voeg ik de Model 3 toe naast de bestaande?
 
Wooter, toen ik mijn vorige S verkocht bleef deze nog een tijdje de app staan, naast de nieuwe. Ik heb al vluchtig gekeken, maar hoe voeg ik de Model 3 toe naast de bestaande?
Het is aan Tesla om jouw auto's onder jouw account toe te voegen.

Vervolgens kan je links en rechts swipen op de auto in de app om van auto te wisselen.