Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Lease in Belgie

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

Al een aantal dagen aan het shoppen voor een Model 3 lease in Belgie.
Valt heel erg tegen eerlijk gezegd, het lijkt alsof het moeilijk is voor hen om de restwaarde te bepalen.

Voor de AWD config met als extra de 19 inch velgen (20k km op 5 jaar), winterbanden en alle kosten erbij:

(Prijzen excl btw)
Alphabet: 889 euro
Vancia: 845 euro (maar hier hadden ze de 19 inches nog niet meegerekend)
Leaseplan.be: 769 euro (via hun website)
ALD: in afwachting, nog geen consensus over restwaarde

Leaseplan heeft dus een zeer goed voorstel maar baas staat weigerachtig er tegenover. Ik zie zelf geen addertjes.
Scheelt voorlopig minstens 100 euro met de andere!

Moet zeker volgende week dus bestellen om bij de leveringen van febr/maart te zitten.

Volgens Tesla kunnen we zelf bestellen en dan later de lease maatschappij dit laten overnemen maar dan moeten we wel zeker zijn dat er nog een redelijke offerte komt (want 2000 euro voorschot)

Iemand andere ervaringen?
 
Ik heb afgelopen week een Model 3 via Leaseplan in Nederland besteld. Contactpersoon vertelde trots dat zij het scherpste tarief hebben neergelegd in Nederland en al honderden bestellingen binnen hadden. Overigens kwam het leasebedrag op de daadwerkelijke offerte iets lager uit. Het verbaast mij dus niet dat Leaseplan in België ook de goedkoopste aanbieder is.
Overigens vond ik de berekening van het brandstofvoorschot (leaseregeling inclusief brandstof) wel weer kolderiek. Op basis van 35.000km per jaar een kleine € 160,00 per maand. Men hanteert in Nederland een rapport van TNO: 21.9 kWh/100km en € 0,23 per kWh.
 
  • Helpful
Reactions: BaldMan
Heeft er iemand in de afgelopen dagen een bestelling via Leaseplan geplaatst? Laatste bericht van Leaseplan aan onze fleetmanager luidt dat voorlopig geen bestellingen konden worden aangenomen omdat er pas na 18/3 werd gecommuniceerd over de bewuste prijsstijging van 3%...
 
Hoi,

Al een aantal dagen aan het shoppen voor een Model 3 lease in Belgie.
Valt heel erg tegen eerlijk gezegd, het lijkt alsof het moeilijk is voor hen om de restwaarde te bepalen.

Voor de AWD config met als extra de 19 inch velgen (20k km op 5 jaar), winterbanden en alle kosten erbij:

(Prijzen excl btw)
Alphabet: 889 euro
Vancia: 845 euro (maar hier hadden ze de 19 inches nog niet meegerekend)
Leaseplan.be: 769 euro (via hun website)
ALD: in afwachting, nog geen consensus over restwaarde

Leaseplan heeft dus een zeer goed voorstel maar baas staat weigerachtig er tegenover. Ik zie zelf geen addertjes.
Scheelt voorlopig minstens 100 euro met de andere!

Moet zeker volgende week dus bestellen om bij de leveringen van febr/maart te zitten.

Volgens Tesla kunnen we zelf bestellen en dan later de lease maatschappij dit laten overnemen maar dan moeten we wel zeker zijn dat er nog een redelijke offerte komt (want 2000 euro voorschot)

Iemand andere ervaringen?
Ik heb zelf nog niet uitgekeken voor de model Y waarop een voorschotje betaald heb bij intekening.
Vroeger reed ik electric met mijn Ampera met range extender... is nu 8 jaar geleden en ook toen was hetzelfde liedje... een restwaarde van max 2 % want men had twijfels over de batterij... sukkels daar bij de lease van bnp en die houden alles tegen, geen zin in innoverend “denken”...