Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance verlagen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is mijn auto. 40/40 op een LongRange RWD.
Qua rijcomfort ietsje stugger, maar absoluut nog comfortabel. Ook hoge drempels zijn geen probleem. Bij extreem korte icm steile drempel wil 'ie wel eens een tikkie schaven.
Doorslaan tot het eind van de demper heb ik niet meegemaakt. Tesla heeft er echt een stel degelijke dempers onder zitten, dus er is een behoorlijke slag waardoor je prima kunt verlagen zonder direct op het einde te zitten.

Ik heb gister deze set laten monteren (ook op een LR RWD). Ik ben erg tevreden met de looks, maar kan helaas niet meer normaal achteruit mijn oprit (met drempel) oprijden. Hij schaaft dan niet zozeer de bumper maar de bodem, deze ligt echt beduidend lager.

Het rijcomfort is inderdaad iets stugger maar niet extreem. Ik ben benieuwd naar mijn ervaring over de lange termijn, ik hoop niet dat ik veel vaker in de problemen ga komen met door de hoogte van de bodem....
 
Hier even wat stof afblazen......

Ik vind het verlagen van nagenoeg alle auto's vaak beter staan en daarom hebben mijn voorgaande auto's ook altijd een sportonderstel gehad (overwegend KW schroefsets). Ik heb nu een M3P besteld, deze staat al wat lager maar zeker niet zo laag als het plaatje op de website van Tesla doet geloven. Ik heb mij georiënteerd op de mogelijkheden om andere veren te monteren en de auto nog ca. 20 mm te laten zakken. Hierover sprak ik met een familielid die jarenlang bij Tesla heeft gewerkt. Hij wist mij te vertellen dat Tesla alle garantie afwijst wanneer het er op aankomt en er 'niet-Tesla' onderdelen zijn gemonteerd, hij heeft dit zelf van dichtbij meegemaakt waarbij het defect zelfs niet eens te maken had met het 'niet-Tesla' onderdeel. Een verhaal heeft natuurlijk altijd drie kanten, maar dit is voor mij toch wel een dingetje. Hoe wordt er door jullie tegenaan gekeken?
 
Hier even wat stof afblazen......

Ik vind het verlagen van nagenoeg alle auto's vaak beter staan en daarom hebben mijn voorgaande auto's ook altijd een sportonderstel gehad (overwegend KW schroefsets). Ik heb nu een M3P besteld, deze staat al wat lager maar zeker niet zo laag als het plaatje op de website van Tesla doet geloven. Ik heb mij georiënteerd op de mogelijkheden om andere veren te monteren en de auto nog ca. 20 mm te laten zakken. Hierover sprak ik met een familielid die jarenlang bij Tesla heeft gewerkt. Hij wist mij te vertellen dat Tesla alle garantie afwijst wanneer het er op aankomt en er 'niet-Tesla' onderdelen zijn gemonteerd, hij heeft dit zelf van dichtbij meegemaakt waarbij het defect zelfs niet eens te maken had met het 'niet-Tesla' onderdeel. Een verhaal heeft natuurlijk altijd drie kanten, maar dit is voor mij toch wel een dingetje. Hoe wordt er door jullie tegenaan gekeken?

Mijn 12v accu is vervangen onder garantie en geen probleem met de achteraf gemonteerde eibach verlagingset die ik onder de M3 heb. De tesla monteur(v) gaf mij nog wel de complimenten voor de mooi verlaagde auto. :)

Ik ben er niet zo bang voor. Als ik het zo lees verandert iedereen wel iets aan zijn auto ook al is het maar een wrap op het middenconsole.

Volgens mij doet Tesla doorgaans helemaal niet zo moeilijk. Als mijn dempers gaan lekken zou ik mij voor kunnen stellen dat Tesla over de afwijkende veren begint maar dan ben ik daarin ook niet zo moeilijk.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: M13z1
Ik ben na afleveren van de model 3 nog niet terug geweest bij Tesla.
inmiddels 30 k gereden in een half jaar. Mochten er problemen komen met de verlaging kan ik altijd nog de oude set er onder zetten mocht dit kosten interessant zijn.

Wel moet ik binnenkort terug voor de achterspoiler, deze laad los aan de linker achterkant.
 
  • Like
Reactions: M13z1
Als ik het goed begrijp geeft de nieuwe .32 update de mogelijkheid de hoogte/laagte van je auto (permanent) in te stellen. Erg benieuwd wat het effect is op verlaagde auto’s en of het nog “nut”heeft je auto te verlagen als dit straks ook softwarematig kan.
 
Als ik het goed begrijp geeft de nieuwe .32 update de mogelijkheid de hoogte/laagte van je auto (permanent) in te stellen. Erg benieuwd wat het effect is op verlaagde auto’s en of het nog “nut”heeft je auto te verlagen als dit straks ook softwarematig kan.

Ik vraag me af of dit van toepassing is op de M3, zover ik weet is deze 'static' en niet verstelbaar.
 
De bovenste wieldraagarm van mijn rechtervoorwiel van mijn M3P begon een half jaar geleden enorm te piepen en te kraken. Dit schijnt meer voor te komen bij 'vroege' M3's, gezien de Amerikaanse Youtube filmpjes. Tesla deed inderdaad moeilijk dat ik mijn auto verlaagd had, en wilde de wieldraagarm alleen onder garantie vervangen als ik eerst de originele veren weer monteerde. Enkele maanden later, nadat het geluid erger geworden en continu hoorbaar was, hebben ze 'bij wijze van hoge uitzondering' toch de wieldraagarm vervangen.