Vandaag ging ik met mijn Model 3 SR+ naar SC Amsterdam voor een klein lak foutje. Zat er al sinds aflevering maar blijkbaar moet dus een deel gespoten worden dus auto mocht ik achter laten en kreeg een Model S P85 mee (geen Dual). Ik vermoed uit 2014.
Ik plaats hier een paar van mijn bevindingen en ben benieuwd in hoeverre mensen zich hierin herkennen.
Bereik: Zo op het eerste gezicht heeft de P85 iets meer bereik, maar in praktijk is het volgens mij redelijk gelijk aan de 3 SR+.
Acceleratie: Snel maar niet veel sneller voor mijn gevoel dan in de 3SR+. Het is ook niet de P85D dus op zich logisch. Maar waar was dat hele Performance dan voor? Of is de ontwikkeling zo hard gegaan?
AP1: Voelt een stuk fijner dan mijn standaard AP 2.5. Lijkt steviger op de weg te liggen, heb het idee dat hij opschuift in zn laan als een auto dichter bij komt of niet helemaal gecentreerd rijdt. Minder phantom brakes en het van baan wisselen is een stuk fijner! Volgens mij moet AP2.5 toch nog een beetje getweaked worden voordat het aan AP1 kan tippen.
Superchargen: SR+ is gelimiteerd op 100kw op het moment, maar deze is gelimiteerd op 75kw, dus count your blessings.
Panoramadak: leuk dat het dak open kan.. maar wat een windgeruis geeft dat zeg! En gesloten hoor je ook meer dan in mijn 3. Zou de S zonder opendakkie nemen....
Conclusie: Ik vind het een super service van Tesla om een gratis loaner te geven. Echter twijfel ik of ik nu een beetje teleurgesteld ben in de S, of dat in amper 5 jaar Tesla gewoon zo veel beter / anders is geworden. Behalve op AP niveau. Dat maakt mij weer nieuwsgierig wat ik over 5 jaar van m’n 3 ga vinden. Al met al rijdt de S heerlijk hoor, ook deze nog en denk dat als hij van jou zou zijn je er nog elke dag met een lach in rijdt.
Ik plaats hier een paar van mijn bevindingen en ben benieuwd in hoeverre mensen zich hierin herkennen.
Bereik: Zo op het eerste gezicht heeft de P85 iets meer bereik, maar in praktijk is het volgens mij redelijk gelijk aan de 3 SR+.
Acceleratie: Snel maar niet veel sneller voor mijn gevoel dan in de 3SR+. Het is ook niet de P85D dus op zich logisch. Maar waar was dat hele Performance dan voor? Of is de ontwikkeling zo hard gegaan?
AP1: Voelt een stuk fijner dan mijn standaard AP 2.5. Lijkt steviger op de weg te liggen, heb het idee dat hij opschuift in zn laan als een auto dichter bij komt of niet helemaal gecentreerd rijdt. Minder phantom brakes en het van baan wisselen is een stuk fijner! Volgens mij moet AP2.5 toch nog een beetje getweaked worden voordat het aan AP1 kan tippen.
Superchargen: SR+ is gelimiteerd op 100kw op het moment, maar deze is gelimiteerd op 75kw, dus count your blessings.
Panoramadak: leuk dat het dak open kan.. maar wat een windgeruis geeft dat zeg! En gesloten hoor je ook meer dan in mijn 3. Zou de S zonder opendakkie nemen....
Conclusie: Ik vind het een super service van Tesla om een gratis loaner te geven. Echter twijfel ik of ik nu een beetje teleurgesteld ben in de S, of dat in amper 5 jaar Tesla gewoon zo veel beter / anders is geworden. Behalve op AP niveau. Dat maakt mij weer nieuwsgierig wat ik over 5 jaar van m’n 3 ga vinden. Al met al rijdt de S heerlijk hoor, ook deze nog en denk dat als hij van jou zou zijn je er nog elke dag met een lach in rijdt.