TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
  1. TMC is currently READ ONLY.
    Click here for more info.

Model 3 Telefoonsleutel

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jja, Jun 26, 2019.

1. jja

jja Member

Bij mij werkt de bluetooth telefoonsleutel op een HTC One M8 met Android 6 vaker niet dan wel.
    Alleen na het in/uit-schakelen van de vliegtuigmode is de telefoonsleutel verbonden en werkt het enige tijd, de volgende ochtend is het dan weer mis.
    Wat opvalt is dat als de telefoonsleutel niet verbonden is met de M3 en ik met de keycard de deur open, de bluetooth-headset wel verbindt met de M3, maar de telefoonsleutel niet.
    De Tesla app draait in de achtergrond/voorgrond met wel/geen Optimalisatie batterij, het maakt allemaal niet uit het gedrag blijft gelijk. Ook speciale bluetooth apps lossen dit probleem niet op.

Omdat Tesla het aan/uit zetten van de vliegtuigmode als workaround opgeeft, is het probleem bij Tesla bekent.
    Uit berichten op de US forums maak ik op dat het probleem zich hoofdzakelijk voor doet bij Android toestellen.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

2. To3ornotto3?

To3ornotto3? Member

Ik ervaar precies hetzelfde probleem met een Huawei telefoon op Android 9.0 en voorheen 8.0.
    Overweeg een Tesla key fob maar het is onduidelijk of de deuren dan automatisch van het slot gaan of dat je de deur moet openen door op de key fob te drukken?
    In het laatste geval valt voor mij de key fob af, ik wil een oplossing waarbij ik nergens op hoef te drukken voor het openen van de deuren en het wegrijden.
    Mijn vrouw heeft een iPhone en kan ook regelmatig niet de deur openen al is het met de iPhone vaker wel goed dan niet.

3. prettig

prettig Active Member

Mijn oude iphone 5 weigert soms de iphone 6s gaat altijd goed. Denk dat het aan de sterkte ligt van het bluetooth signaal (zijn ook wat video's over).

4. TM3LR

TM3LR Member

Helaas moet je de knop indrukken van de keyfob om te openen itt model S en X.

5. Unit106

Unit106 Member

Of keyfob tegen B pilar houden net als het pasje.

6. jja

jja Member

Als het bluetooth signaal te zwak is dan zal ook de headset er last van moeten hebben, ik zit in de M3 en heb met de headset wel een connectie maar met de telefoonsleutel niet.

7. Marc W

Marc W New Member

Ik heb dit probleem zowel met een Oneplus 5 als met een Iphone 8.

8. Dnieuwenhuis

Dnieuwenhuis Member

Herkenbaar met Samsung S6.

9. Firehuntah

Firehuntah Member

Met mijn Samsung Galaxy Note 8 heb ik nog totaal geen problemen gehad in de 4 weken dat ik mijn Tesla Model 3 nu heb. :) Bluetooth laat ik gewoon altijd aan staan, wordt elke keer herkend als ik bij de auto in de buurt ben. Nog geen enkele keer het pasje hoeven te gebruiken.

Tip dus voor jullie volgende telefoon, gewoon een Samsung kopen. :D

10. timverhoeven

timverhoeven Member

Ik heb een iPhone 8 en nooit problemen gehad met dat de auto mij niet herkende. Altijd kunnen opendoen en instappen. Ik heb hem nu iets meer dan een maand.

• Disagree x 1
  11. Unit106

Unit106 Member

Met een Samsung S10 kan ik 90% van de tijd gewoon de auto openen zonder iets te hoeven doen. Soms is de communicatie verstoord en kan ik de auto openen door op "Unlock" te klikken op mijn telefoon. De Tesla app staat standaard tussen mijn notificaties dus met 2x klikken en zonder de app geheel te openen kan ik de auto alsnog openen.

Screenshot_20190730-142037_One UI Home.jpg

12. thieu1989

thieu1989 Member

Met mijn OnePlus 6 heb ik zelden problemen, ik denk dat het 95% van de tijd goed gaat. Heel soms is er even geen verbinding (1x per maand ofzo?) en dan helpt het om m'n telefoon even in en uit vliegtuig modus te zetten.

Dat gezegd hebbende: de eerste paar dagen had ik wel een issue, de app werd continue op de achtergrond uitgezet. ik heb de app op "niet optimaliseren" gezet bij batterij optimalisatie, maar dat hielp niet, de app werd gewoon uitgezet op de achtergrond. Pas toen ik "aanpasbaar batterij beheer" uitzette bleef de app netjes draaien op de achtergrond en bleef hij bij mijn notificaties staan. Oftewel: alle mogelijke vormen van batterij optimalisatie staan nu uit en ik heb weinig/geen problemen.

Screenshot_20190730-160844.jpg

13. superOZz

superOZz Member

Ik heb mijn M3 nog maar 3 dagen, maar dit is tot nu toe mij grootste ergernis.. ik heb al vrij vaak naast de auto gestaan en kreeg hem niet open. Soms lijkt het alsof ernaartoe draaien helpt, soms unlocken van de telefoon, en soms via het pulldown menu zoals bovenstaand. Maar ik heb ook af en toe dat de app niet verbonden is, dus dan moet je de app echt starten.

Automatisch vergrendelen heb ik ook aan staan, maar dat gaat me ook nog wat te snel, vooral als het openen niet even snel gaat. Jammer dat een actieve fysieke sleutel geen optie is voor echte keyless entry.

ik heb een Samsung S8, en heb net werkelijk alle energieopties uitgezet. Eerder had ik de Tesla app al uitgesloten, nu nog veel meer, ben benieuwd! Ik vermoed dat de Tesla service afdeling hier nog heel veel vragen over gaat krijgen.....

14. Gamechanger

Gamechanger Member

Best veel last van eigenlijk, heb een oneplus 3t maar toch enkele malen per week dat ik de auto via de app moet unlocken. Ook wegrijden daarna is soms een ergernis, nu ja key Card ligt altijd in de buurt maar toch. Hopelijk via een update wordt opgelost, echt mijn grootste ergernis.

15. To3ornotto3?

To3ornotto3? Member

De eerste maanden had ik erg veel problemen met het openen van de deuren in combinatie met een Huawei (de deur ging vaker niet open dan wel) ben geheel tegen mijn zin overgestapt op een iPhone XS en deze heeft in 2 maanden nog niet geweigerd.

16. Scheurtje

Scheurtje Member

Domme vraag, Ik heb de auto sinds vandaag en ik kan hem wel openen als ik de telefoon in mijn zak heb. Maar als ik wegloop gaat hij niet automatisch op slot? Spiegels klappen niet in. Doe ik iets fout?

17. Woodytoo

Woodytoo Member

Wegloopvergrendeling activeren?

18. Scheurtje

Scheurtje Member

Eeeeuh is die optie er? In de app? Of moet je dat op het scherm in de auto instellen?

19. Ger356

Ger356 Member

Op het scherm in de auto, waar je ook de handleiding kunt lezen :)

• Like x 1
  20. Woodytoo

Woodytoo Member

Sorry:

Gezeten in je auto, links onder op het scherm op het 'autootje' klikken.
    Op het scherm dat daarmee opent het tabblad 'Vergrendeling' kiezen.
    En op dat tabblad vind je, helemaal onderaan dus je moet een stukje scrollen, de optie 'Wegloopvergrendeling' die je aan moet zetten.

Succes!

• Helpful x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC