Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 trekhaakkoffer

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo iedereen,

heeft er iemand ervaringen met een koffer die je op de trekhaak kan monteren, voor zijn of haar Model 3?
Graag je ervaringen op gebied van gebruiksgemak en verbruik van je Model 3.

Ik zou er een kopen om in de zomer wat extra bagage mee te nemen en om in de winter de ski's in te steken. Daarom had ik mijn oog al laten vallen op de MFT BackBox.

Alvast bedankt voor jullie info!
 
Dakkoffer vergroot het frontale oppervlak en heeft dus veel meer impact. Ik denk dat je met je 5% niet ver af zit, misschien 10%, maar veel meer zou ik niet verwachten. Ik heb wel achter een kleine cross-over een fietsenrek gehad met twee fietsen erop en eigenlijk weinig impact gemerkt op het verbruik. Voordeel is ook nog eens dat de ruimte makkelijker toegankelijk is dan een dakkoffer.
 
Hallo iedereen,

heeft er iemand ervaringen met een koffer die je op de trekhaak kan monteren, voor zijn of haar Model 3?
Graag je ervaringen op gebied van gebruiksgemak en verbruik van je Model 3.

Ik zou er een kopen om in de zomer wat extra bagage mee te nemen en om in de winter de ski's in te steken. Daarom had ik mijn oog al laten vallen op de MFT BackBox.

Alvast bedankt voor jullie info!

Heb je iniddels zo'n koffer als ik vragen mag?
 
Op mijn model X is er geen of nauwelijks verschil in range met of zonder. Komt natuurlijk ook door het feit dat ik die koffer enkel voor skivakantie gebruik. Dan is het meestal winter en heb je al wat minder range. Model X is achteraan hoger dan de box, de model 3 wellicht niet.
 
Op mijn model X is er geen of nauwelijks verschil in range met of zonder. Komt natuurlijk ook door het feit dat ik die koffer enkel voor skivakantie gebruik. Dan is het meestal winter en heb je al wat minder range. Model X is achteraan hoger dan de box, de model 3 wellicht niet.

Op zich wel interessant. Ik zit nog een beetje te dobben wat ik zal doen. Ik heb de M3 met een trekhaak besteld, een beetje voor de zekerheid, maar weet nog niet of het handiger (en goedkoper) is om gewoon een dakrail te gebruiken en het rangeverlies voor lief te nemen, of een dergelijke box te kopen of maar gewoon het geld in m'n zak te houden en een snowboard huren als ik op wintersport ga. Voor de prijs van een dergelijke bak kun je aardig wat keren huren natuurlijk...
 
Op zich wel interessant. Ik zit nog een beetje te dobben wat ik zal doen. Ik heb de M3 met een trekhaak besteld, een beetje voor de zekerheid, maar weet nog niet of het handiger (en goedkoper) is om gewoon een dakrail te gebruiken en het rangeverlies voor lief te nemen, of een dergelijke box te kopen of maar gewoon het geld in m'n zak te houden en een snowboard huren als ik op wintersport ga. Voor de prijs van een dergelijke bak kun je aardig wat keren huren natuurlijk...


Hier precies dezelfde overwegingen. Alternatief is zelfs ook nog om een ski luik te maken....
 
Wij hebben de Thule Backspace op een Velospace XT3 fietsenrek gezet. Met 4e fietsrails voor een kinderfiets. Dat gaat prima.
Dit kantelbaar dus je kunt nog in de kofferbak

Wij hebben de bak vooral ook voor de iets afwijkende maten (loopfietsje, steps, bal, strandspeelgoed) en kussens.

De combinatie plus bagage kwam uit op 60kg.
Voor een regenachtige meivakantie weg met twee kinderen zat de kofferbak en frunk ook vol.

Op de heenweg van Amsterdam naar Zeeland was het verbruik 186 Wh/km. (Buiten 12°)
Ter vergelijk de dag ervoor zonder koffer was het verbruik 165-178 Wh/km. (Buiten 10°)

Op de terugweg was dit 171 Wh/km bij 12°.
 
We hebben een fietsendrager (Twinny load e-wing, kantelbaar, 17.5kg) die een ronde vorm heeft.
1625561027679.png

Tas kan die van Thule of iets als Karsten Tenten Opbergtas fietsendrager
Koffers zijn er ook, maar bijna altijd alleen geschikt voor 1 type onderstel.

Ik ben niet van plan een apart onderstel te kopen ivm beperkte opbergruimte. Dus ben ik aan het uitzoeken hoe dat kromme ding recht te maken. Beste oplossing die ik zag was het bevestigen van een op maat gemaakte aluminium constructie, en iemand die de bagagetas rond had gemaakt. Zijn er meer oplossingen die minder tijd kosten om te maken?
 
We hebben een fietsendrager (Twinny load e-wing, kantelbaar, 17.5kg) die een ronde vorm heeft.
View attachment 681812
Tas kan die van Thule of iets als Karsten Tenten Opbergtas fietsendrager
Koffers zijn er ook, maar bijna altijd alleen geschikt voor 1 type onderstel.

Ik ben niet van plan een apart onderstel te kopen ivm beperkte opbergruimte. Dus ben ik aan het uitzoeken hoe dat kromme ding recht te maken. Beste oplossing die ik zag was het bevestigen van een op maat gemaakte aluminium constructie, en iemand die de bagagetas rond had gemaakt. Zijn er meer oplossingen die minder tijd kosten om te maken?

Is een nieuwe (vlakke fietsendrager) kopen niet eenvoudiger dan een op maat gemaakte constructie?
De oude/bestaande kun je vervolgens in het vraag en aanbod draadje van dit forum weer verkopen :D
 
Is een nieuwe (vlakke fietsendrager) kopen niet eenvoudiger dan een op maat gemaakte constructie?
De oude/bestaande kun je vervolgens in het vraag en aanbod draadje van dit forum weer verkopen :D
Over nagedacht, maar die fietsendrager is echt heel fijn. Opklapbaar, opvouwbaar en relatief licht. Ben handig genoeg om dingen te maken, maar heb momenteel te weinig tijd.