Deze artist-impression heeft een gebogen scherm en dat zou OLED moeten zijn. Dat lijkt me redelijk kansloos. Tesla lijkt de problemen met het huidige scherm nog niet eens onder de knie te hebben. Dat is een conventioneel industrieel LCD scherm en daarmee halen ze de kwaliteitseisen al niet (gele randen). Laat staan dat je dan een OLED scherm gaat gebruiken. Veel statische content op hoge helderheid (anders zie je niets overdag), dus burn-in garantie. In de automotive-wereld moet je tegen flinke temperatuur-ranges kunnen (auto in de kou/zon geparkeerd) en dat is nog niet zo makkelijk.
Als er een update van het interieur komt, dan verwacht ik sowieso een liggend center-display. Dat maakt UI ontwikkeling voor 3/S/X denk ik wel wat eenvoudiger. Displays op het stuur zou een heel slecht idee zijn. Je ogen moeten dan heel dichtbij scherpstellen en dat is onveilig. Een head-up display zou een veel betere aanvulling zijn als je enkel een center-display hebt. Een HUD is alleen lastig te realiseren met een liggende voorruit.
Verder zou een (klein) display achterin handig zijn voor zaken als stoelverwarming, media-selectie, ... Maar nu ik een tijd in de S heb gereden zou ik het liefst verbeteringen zien in de geluidsisolatie, vering (lijkt met Raven al gedaan te zijn), betere stoelen, schuifdak (heerlijk met het weer van de afgelopen dagen). Maar als ze dan ergens geld in gaan steken, laten ze dat dan doen in verbetering van service en onderdelenvoorziening. De S is een fijne auto, maar je moet er geen schade mee rijden.
Een nieuwe S zou van mij ook wel een tikje smaller mogen. Ik vind de wagen eigenlijk te breed, waardoor Europese parkeergarages echt een drama zijn. In de praktijk vind ik een dergelijke breedte ook maar weinig voordelen bieden. Nadelen zijn er wel volop (groter frontaal oppervlak en parkeerissues). Wat dat betreft is het wel echt een Amerikaan. Mijn volgende wagen zou dan ook eerder een Model 3 worden dan een Model S denk ik.
En die HUD....
Ik weet niet of dat 'm ooit nog gaat worden, denk dat Tesla 'm net als bij de 3 overslaat met het oog op 'who will need a HUD when the car drives itself' (even los van wanneer dit daadwerkelijk gaat gebeuren).
Met de vlakke voorruit van de Model S is die HUD zo niet eens te realiseren. Dan krijg je zo'n lelijke oplossing met zo'n opstaand stukje plastic voor je voorruit. Deze artist impression is gewoon een verzinsel van een creatief iemand...