Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
De grote massa kan wellicht de BTW niet verrekenen, maar dat is dezelfde grote massa die geen nieuwe auto aanschaft.
De meeste auto's in die klasse worden door leasemaatschappijen en zakelijk aangeschaft. Pas wanneer deze auto's het tweedehands circuit ingaan, zal de grote massa electrisch rijden.

Een paar unicorns daargelaten die als particulier een nieuwe auto kopen.
 
En terug naar de X, In de US configurator staat nu levering Mei voor nieuwe orders van een 90D,
Kunnen we hopen op leveringen eind Q2 in Nederland?

Levering volgende maand? Het staat er wel ja...maar dat zou betekenen dat we in Mei al de eerste in tilburg kunnen verwachten, en er is nog geen enkele hint dat er ook maar iets al in mei gaat komen...Zou wel mooi zijn, zou ik deze zomer in sept toch nog met de X naar italie kunnen...Beetje hoop kan nooit kwaad ;)

Maar als ik kan kiezen voor een upgrade naar een 100 batterij dan wil ik nog wel ff wachten! ( Maar is daar uberhaupt iets over geroepen vanuit tesla of TMC, buiten dan die hack met dat plaatje om ? )
 
Hans kan best gelijk hebben dat zijn MS van 70KW eigenlijk een 75KW is.
Tesla zegt : "We never built or delivered any Model X with 70 kWh packs," Tesla spokesperson Alexis Georgeson confirmed to Green Car
Reports this morning. Ook lees ik : The very small number of 40-kwh Model S cars delivered to buyers who had ordered them were actually fitted with the 60-kwh battery pack and a software patch to limit its range to that of a 40-kwh version.

Dus Tesla is snel terug gekomen van de 70 KW versie ! , MX is nu 75kw, en Tesla past soms trucs uit, ter voor- of nadeel vd consument.
 
Het verklaart ook wel waarom ik met de 70 en later met de 70D vanaf het begin het bereik heb gehad van mijn oude P85...
Overigens heb ik ook de indruk dat er ook (P)85Ds zijn die stiekem al 90 waren (evt. met software iets geknepen in, tonen van, bereik)
Dat zou de sprong verklaren van typical 370 naar 410 vanuit de P85 naar de P85D destijds.