Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Grappig, ik zie in mijn ontwerpspecificaties nu ook het volgende staan:

Hoog amperage oplader-upgrade - Inclusief

Echter, die optie was nog niet beschikbaar in de configurator toen ik mijn auto besteld heb en ik heb deze later niet laten toevoegen. Zag wel dat deze optie nu 1700 euro kost, maar blijkbaar krijg ik die er voor noppes bij.
 
Gefeliciteerd...doet wel beetje pijn voor de rest die hier al (sommige jaren) tijden geleden €4.000,- als reservering voor neergelegd hebben en nog steeds geen VIN hebben...

Bizar eigenlijk dat als je in juni besteld je hem nu al in aug/sep verwacht te krijgen...zeker gezien het grote aantal reserveringen (35k) en de VIN reeks die nu op +/- 14.000 staat...
Kleine correctie Frank, het gaat (jammergenoeg) om een S. In mijn euforie van het ontvangen van de VIN keek ik gisteren blijkbaar heen over het feit dat dit het draadje van de X is :D
 
Grappig, ik zie in mijn ontwerpspecificaties nu ook het volgende staan:

Hoog amperage oplader-upgrade - Inclusief

Echter, die optie was nog niet beschikbaar in de configurator toen ik mijn auto besteld heb en ik heb deze later niet laten toevoegen. Zag wel dat deze optie nu 1700 euro kost, maar blijkbaar krijg ik die er voor noppes bij.

Eerst zat deze er bij mij ook niet bij. Later kreeg ik een email van de DS dat deze optie EUR 1700,- koste. Ik was daar mee akkoord gegaan. En daarna kreeg ik weer een email dat ik hem toch gratis had gekregen, omdat toen ik de X bestelde deze optie nog niet kiesbaar was.
 
UItgebreide email gehad van mijn DS - het wordt inmiddels een lachwekkende functienaam, de goede man weet NIETS - waarin hij omstandig op twee A4-tjes uitlegt dat hij NIETS weet. Pas als dat ding op de boot gaat hoor ik iets. Zegt hij. Hoop ik. En dan als DS van Tesla denken dat wij, anno 2016 (u weet wel, iets met Internet en zo) niet geinformeerd zijn. Denken dat je met zo'n email iemand in het bos kan sturen.

Ik ben blij dat ik niet bij de 500K bestellers van een M3 hoor. Dat wordt me een pandimonium.

Het zuigt stierenballen, Tesla.
 
Lijkt een redelijk consistent verhaal. Of had je na 5 keer vragen een ander antwoord verwacht?

Wel knap dat hij nog 2 A4-tjes vol heeft gekregen. Maar goed hij zal wel denken de korte versie slaat niet aan, laat ik eens een lange versie proberen....kijken of die Wiebe voor de 6e keer dezelfde vraag stelt.

Sommige mensen beweren dat de definitie van gekheid als volgt luidt:''doing the same thing over and over again and expecting different results.''
 
UItgebreide email gehad van mijn DS - het wordt inmiddels een lachwekkende functienaam, de goede man weet NIETS - waarin hij omstandig op twee A4-tjes uitlegt dat hij NIETS weet. Pas als dat ding op de boot gaat hoor ik iets. Zegt hij. Hoop ik. En dan als DS van Tesla denken dat wij, anno 2016 (u weet wel, iets met Internet en zo) niet geinformeerd zijn. Denken dat je met zo'n email iemand in het bos kan sturen.

Ik ben blij dat ik niet bij de 500K bestellers van een M3 hoor. Dat wordt me een pandimonium.

Het zuigt stierenballen, Tesla.

De kunst van goed en snel auto's produceren beheerst Tesla nog niet.
Daar zijn stappen voor nodig die je niet in een datamothership, door het samenvoegen, interpreteren en omzetten van een bitje of wat aan gegevens verbeterd. (Dat terwijl ik op Discovery net een panamera in elkaar gezet zie worden...)

Ik ben niet zo van het benaderen van mijn DS. Zijn bitjes komen niet tot Palo Alto.

Maar ik ben er klaar voor, laat maar komen!
 
Nog wat olie op t vuur??

In Amerika kun je de X nu kopen en binnen 3 weken rijden met korting:eek:

Tesla Now Pushing Inventory Model Xs With Nice Discounts

Don't shoot the Messenger:oops:

Ai...dat is licht pijnlijk ja ;) Alhoewel ik blij ben dat ik die van mij heb kunnen samen stellen zoals ik hem wil hebben...maar zeker gezien het feit dat er zoveel wachten is het wel raar dat ze er toch honderden zo maken/verkopen buiten de gereserveerden om die prio zouden moeten krijgen. Ze spreken over 100 nu en een verdubbeling binnen korte tijd...
 
Jij als ex signature s houder moet toch weten dat je een Tesla koopt Uit liefde voor het merk!
De ds is dezelfde als 3 jaar terug en Tesla is in die 3 jaar niks veranderd!

De video is heerlijk Jeroen, zojuist uitgeprobeerd. Dat gaat wel als voorspelbaar!
Ik val in herhaling maar voor mij gaat het vergelijk met 3 jaar geleden niet meer op. Tesla heeft een meer dan volwassen organisatie in EU/NL. Inmiddels beheersen ze het kunstje van produceren in USA 100 x beter. Dus baal ik enorm als ik het bericht hieronder lees:

Nog wat olie op t vuur??
In Amerika kun je de X nu kopen en binnen 3 weken rijden met korting:eek:

I rest my case. Dit zuigt en goed ook. Kom met de waarheid. Zeg dat je Denemarken voor moest trekken omdat je een belastingwijziging niet in de gaten had. Zeg dat Noorwegen belangrijker is want een grotere markt. Fine with me.

Maar laat niet Tesla-medewerkers flauwe excuses ophoesten terwijl andere medewerkers (die meer moeite doen? Andere bronnen hebben?) informeel wel meer informatie geven. Je op fora en blogs, waarvan akte, andere informatie kan lezen. Juist dat past niet bij Tesla meer m.i.

De auto is geweldig, daar ga ik voor. En de serviceorganisatie, zo weet ik inmiddels, ook.

Maar levering en de daarbij behorende transparantie, met name naar early adaptors, is onveranderd ruk. Net zo ruk als mainstream ICE fabrikanten in pakweg de 90'er jaren van de vorige eeuw. En laat ik nu juist gedacht hebben dat Tesla zich daarvan wil onderscheiden?
 
Lijkt een redelijk consistent verhaal. Of had je na 5 keer vragen een ander antwoord verwacht? Wel knap dat hij nog 2 A4-tjes vol heeft gekregen. Maar goed hij zal wel denken de korte versie slaat niet aan, laat ik eens een lange versie proberen....kijken of die Wiebe voor de 6e keer dezelfde vraag stelt.

Rick, helaas niet. Ik heb Tesla de vraag gesteld "wat nu?" op het feit dat ik een auto kon gaan huren omdat ik mijn MS begin juli heb verkocht op Tesla's aanvankelijke afleverprognoses van eind juni / begin juli. Prognoses die geen enkele garantie gaven, eerlijk is eerlijk. Maar ik heb ook geen pro-actief bericht gehad dat het later zou worden. Sterker nog, ik hoor alleen iets in reactie, nooit pro-actief. Pas na rappel kreeg ik dit antwoord, dan is het toch een terechte vraag lijkt me?
 
Begrijp me niet verkeerd. De vraag wanneer ontvang ik de auto lijkt me een terechte vraag. Enkel uit jouw eigen mededelingen en reacties in dit topic doe je het voorkomen dat je steeds dezelfde vraag stelt. Daarvan trek ik het nut in twijfel.

Dat Tesla geen passend antwoord heeft op jouw vraag 'wat nu' inzake een particuliere verkoop lijkt mij ook logisch. Ik ken geen andere dealer die daar wel een passend antwoord op heeft. Had je jouw Model S ingeruild op een Model X, was de vraag meer dan relevant geweest.

Maar goed. Het is een vrij land en nog liberaler internet, dus het staat je geheel vrij om deze frustraties te delen. Net zoals het mij vrij staat om er geen jota van te begrijpen.
 
Rick, lezen is ook een vak.

Ik heb een paar keer - op mijn vraag, niet op initiatief van mijn "Delivery Specialist" - dezelfde verwachting gekregen. Eind juni/begin juli. Zonder garanties, nogmaals. Als dan ineens eind juni blijkt dat het later wordt, vooral uit informatie uit dit briljante forum, en je vraagt dan om informatie hoor je niets.

Vervolgens krijg je een nietszeggende email van 2 A4-tjes. In juli that is. Plaats dat naast de originele prognoses en de rol van een "Delivery Specialist" die een besteller van een kar van 160K mag verwachten, zeker op basis van de manier waarop Tesla deze neerzet in het MyTesla gedeelte.

Welk stuk begrijp je niet? Op welke automotive planeet heb jij gezeten de afgelopen 20 jaar?
 
Last edited:
Vandaag bericht ontvangen per mail:
"Vriendelijk bedankt voor het bericht.
Het ziet er naar uit dat uw auto in maand 8 geleverd gaat worden.
Uw auto is 21/06 van de band ''afgerold'' en zal vervoerd worden richting de boot, als deze is vertrokken zal ik contact opnemen.

Als u overige vragen heeft help ik graag verder!":)
 
  • Like
Reactions: Rutger1978
Zelf heb ik altijd Juni doorgekregen, misschien zelfs half juni.... op basis van deze prognose (en mededeling dan productie gereed was) eind mei auto verkocht... paar weekjes was wel te overbruggen. begin juni is dat iets doorgeschoven naar eind juni, want auto nog niet op boot... maar... als het nog duurt dan... wachten we nog even. Nu wel een beetje teleurgesteld dat de auto nog steeds niet op de boot zit, maar idd geen oplossing van Tesla want... nog steeds eerste van NL.

Ik heb daarbij wel het geluk van een hele goede DS die open en eerlijk de voor hem beschikbare info deelt dus als je dat zelfs niet hebt, dan kan ik me de reactie van Wiebe goed voorstellen.

Aan de andere kant... vragen blijven stellen aan iemand die niet wil of kan antwoorden.. dan snap ik Rick ook wel weer....

Zelf merk ik dat ik knap chagrijnig kan worden van het steeds verder doorschuiven van een auto die al bijna 2 maanden geleden geproduceerd is. Toch wel lastig om enthousiast te blijven als je je afspraken moet verzetten want... net effe geen auto....
 
Vandaag bericht ontvangen per mail:
"Vriendelijk bedankt voor het bericht.
Het ziet er naar uit dat uw auto in maand 8 geleverd gaat worden.
Uw auto is 21/06 van de band ''afgerold'' en zal vervoerd worden richting de boot, als deze is vertrokken zal ik contact opnemen.

Als u overige vragen heeft help ik graag verder!":)

Klinkt letterlijk als mijn DS.
Alleen dan dat de auto wss 18-07 van de band afrolt en dat hij verwacht wordt in maand 9...vooral dat maand met een getal omschrijven viel me op...