Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal mee eens. We denken dat we met een serieus merk te maken hebben, maar veel te vaak laten ze hier en daar behoorlijk wat steekjes vallen in communicatie en ook kwaliteit. Dit geeft geen vertrouwen voor de toekomst. En dit zou elke Tesla rijder zich moeten afvragen. Want wat doet het merk op de lange termijn qua betrouwbaarheid en de mogelijk restwaarde. Als dit op deze manier zo doorgaat dan voorzie ik daar wel grote problemen opduiken. Als dan ook nog de grote automerken met volledig elektrische voertuigen komen (Audi Q6, Porsche Mission E, Mercedes ???) dan zullen wellicht veel Tesla rijders van het 1e uur misschien wel overstappen.
 
Gelukkig is de after-sales nog steeds veel beter bij tesla bij welk merk dan ook...helaas loopt de pre sales wat "achter"...

Wel opvallend dat er zo'n groot verschil in zit trouwens.

Zeker wat net gezegd is voor een tech bedrijf, die zou juist voorop moeten lopen met super veel data voor de nieuwsgierige afwachtende kopers...kleine moeite zou je zeggen zo'n koppeling van je delivery/production ystem met een web interface voor je kopers...

Vandaag toevallig ff bij tesla in Tilburg langs geweest (zat bij een klant er tegenover) en binnen gevraagd of er al X'en binnen stonden...maar helaas, geen X'en nog ;)
 
Sorry WieberT jij hebt toch niet t alleenrecht om kort door de bocht zijn. Als t mij uitkomt doe ik t ook. Ik heb echter ook ervaring met productontwikkeling van technisch hoogwaardige producten die uniek op de markt zijn. Wij ontwikkelen producten die er eenvoudig (nog) niet zijn of althans niet zo goed of nauwkeurig. Vaak als je denkt dat je zover bent dat je t in de markt kunt gaan zetten blijken de laatste loodjes zwaar. Maw vertraging, kwaliteits issues, opschalings uitdagingen etc. Zo gaat dat in de techniek. Ik kan me de situatie waarin Tesla zich bevind nou eenmaal beter voorstellen als sommigen anderen hier. Wat wil je dat die DeS je verteld? Hij weet t gewoon niet. Dat had jij toch kunnen weten na je 1e Signature. Laat ik je alvast waarschuwen dat die 3 ook later komt. Net als met de X zal ie al wel minder vertraging hebben, veel completer zijn en minder storingen kennen direct na de marktintroductie.

En vwb MJ. Je maakt een grapje toch? Serieus bedrijf? Kwaliteit, geen vertrouwen voor de toekomst? Mogelijke restwaarde?o_O:D:confused:. Oh ja en dan ook nog als straks de grote merken komen met... Ik kom niet meer bij!
Ik heb nog nooit zo weinig afgeschreven als op m'n 1e Tesla. Problemen die ik gehad heb vallen in het niet bij die ik bij de door jou genoemde grote merken heb mogen ervaren, laat staan het lef dat men had me er ook nog forse rekeningen voor te presenteren.
Dat Tesla het überhaupt zo lang al vol heeft gehouden had ik nooit verwacht van tevoren en toch besloot ik om er één te kopen. Van elke kilometer heb ik al volop genoten. En als je denkt dat Tesla zich druk maakt over mogelijke concurrenten die ooit op de markt gaan komen dan heb je echt nog niets van de filosofie achter het merk begrepen. Ik kan niet wachten tot er daadwerkelijk een beter product dan de Tesla op de markt komt, valt er eindelijk wat te kiezen. Als er iemand het laat afweten dan zijn het wel die merken uit het fossiele tijdperk. Bring it on!

Denk nou niet dat ik niets te klagen heb maar "You just don't get the bigger picture"
 
Vandaag dan een stukje mogen rijden. Kids mee. Iedereen blij.
 

Attachments

  • IMG_8906.JPG
    IMG_8906.JPG
    319 KB · Views: 57
  • IMG_8877.JPG
    IMG_8877.JPG
    419.6 KB · Views: 67
Net voor de allereerste keer de Tesla model X 'in het wild' gezien. Zie foto.

Moet wel bekennen dat ik nu in Los Angeles (Hollywood) ben...... Toch bijzonder de allereerste keer.
Ook opvallend snel ondanks het lage aantal geleverde auto's.
 

Attachments

  • Tesla X.jpg
    Tesla X.jpg
    183.7 KB · Views: 53
En vwb MJ. Je maakt een grapje toch? Serieus bedrijf? Kwaliteit, geen vertrouwen voor de toekomst? Mogelijke restwaarde?o_O:D:confused:. Oh ja en dan ook nog als straks de grote merken komen met... Ik kom niet meer bij!
Ik heb nog nooit zo weinig afgeschreven als op m'n 1e Tesla. Problemen die ik gehad heb vallen in het niet bij die ik bij de door jou genoemde grote merken heb mogen ervaren, laat staan het lef dat men had me er ook nog forse rekeningen voor te presenteren.
Dat Tesla het überhaupt zo lang al vol heeft gehouden had ik nooit verwacht van tevoren en toch besloot ik om er één te kopen. Van elke kilometer heb ik al volop genoten. En als je denkt dat Tesla zich druk maakt over mogelijke concurrenten die ooit op de markt gaan komen dan heb je echt nog niets van de filosofie achter het merk begrepen. Ik kan niet wachten tot er daadwerkelijk een beter product dan de Tesla op de markt komt, valt er eindelijk wat te kiezen. Als er iemand het laat afweten dan zijn het wel die merken uit het fossiele tijdperk. Bring it on!

Denk nou niet dat ik niets te klagen heb maar "You just don't get the bigger picture"

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar jij kan evenmin als ik en Tesla in de toekomst kijken. Jij weet net zo goed dat Tesla verlies op al die 1e gen Tesla's waar al 4 of meer drive units in zijn gegaan. En deuren en ramen die niet sluiten, etc etc. Ik weet niet wat jij allemaal hebt meegemaakt met andere auto's, maar ik ben met deze Tesla gemiddeld dus elke 2 maanden terug geweest. In 2 1/2 jaar tijd is mij dat iets te veel van het goede. Andere merken hebben ook wel wat te mankeren, maar er rijden hier ook 2 Renault Zoe's rond, in 2 1/2 tijd geen probleem gehad, alleen voor servicebeurt terug geweest. Dus het kan wel goed gaan. Dan blijft nog de communicatie over. Dat is natuurlijk helemaal kl*te op deze manier. Hiermee kweek als Tesla zijnde geen goodwill bij potentiele kopers. En hiermee zouden ze juist hun voordeel kunnen halen.
Ik denk dat jij echt naar alleen je eigen "dingetje" kijkt en niet ziet war er zoal om je heen en op dit forum allemaal gebeurt en geschreven wordt.

Ik denk dat jij de bigger picture dus gewoon helemaal niet ziet, en alleen voor de korte termijn winst gaat. zoals op je 1e tesla die je nog goed kon verkopen omdat het een 0% bijtelling auto was.

Maar goed iedereen zijn eigen mening.

Just my 2cents.
 
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik ook.
Maar jij kan evenmin als ik en Tesla in de toekomst kijken.
Klopt
Jij weet net zo goed dat Tesla verlies op al die 1e gen Tesla's waar al 4 of meer drive units in zijn gegaan.
Dat durf ik niet te zeggen. Bij die van jou vast wel, bij die van mij uit 2013 niet. Ik denk dat er heel veel marge op de S zit en die drive units kosten relatief weinig, ook het vervangen ervan. Daarna worden ze ook nog gereviseerd.
En deuren en ramen die niet sluiten, etc etc. Ik weet niet wat jij allemaal hebt meegemaakt met andere auto's, maar ik ben met deze Tesla gemiddeld dus elke 2 maanden terug geweest. In 2 1/2 jaar tijd is mij dat iets te veel van het goede.
Is balen maar deze problemen komen steeds minder voor. En moest je elke 2 maanden terug omdat je Tesla je in de steek liet of ging je ook terug omdat Tesla wel erg makkelijk reparaties zonder tegensputteren uitvoert? In mijn geval kreeg ik bij die andere merken geen vergelijkbare premium auto mee of mocht ik er ééntje huren, bij voorkeur type boodschappenauto/instappertje.
Andere merken hebben ook wel wat te mankeren, maar er rijden hier ook 2 Renault Zoe's rond, in 2 1/2 tijd geen probleem gehad, alleen voor servicebeurt terug geweest. Dus het kan wel goed gaan.
Ben ooit vanaf de Duitsers overgestapt naar een Renault Espace. Ondanks alle hel en verdoemenis die ik verwachtte en tegen kwam op internet nog nooit zo lang met een auto gereden. En zonder problemen.
Dan blijft nog de communicatie over. Dat is natuurlijk helemaal kl*te op deze manier. Hiermee kweek als Tesla zijnde geen goodwill bij potentiele kopers. En hiermee zouden ze juist hun voordeel kunnen halen.
Communicatie is zeker voor verbetering vatbaar maar de eenvoud ervan wordt onderschat. Als iets simpel en snel op te lossen is dan doe je dat ook binnen je organisatie. Of zouden ze genieten van de kritiek hierover?
Ik denk dat jij echt naar alleen je eigen "dingetje" kijkt en niet ziet war er zoal om je heen en op dit forum allemaal gebeurt en geschreven wordt.
Tja.... er wordt me wel vaker wat verweten maar dat ik niet zou weten wat er hier op t forum gebeurd of geschreven wordt is een nieuweo_O
Ik denk dat jij de bigger picture dus gewoon helemaal niet ziet, en alleen voor de korte termijn winst gaat. zoals op je 1e tesla die je nog goed kon verkopen omdat het een 0% bijtelling auto was.
............. hier kan ik je niet volgen.
Maar goed iedereen zijn eigen mening.
Just my 2cents.
Ik was blij dat ik t ff kwijt was. Ik hoop jij ook:D

En laat die X-en nu maar komen!
 
  • Like
Reactions: Edi99 and KrisB
is dit ook het draadje om opmerkingen te plaatsen over de rijervaring met de X? Ik zie niet zo snel een ander draadje.

Wat mij opviel is een "fluittoon" bij het optrekken en remmen. Niet een hoge fluittoon, maar zo ongeveer 1000 a 2000 Hz (schat ik in). Ik denk als je muziek aan hebt staan, dat je dat niet meer hoort. Nu rij ik een Model S met alleen achterwiel aandrijving, dus misschien dat dit een "normaal" geluid is voor de D?
 
is dit ook het draadje om opmerkingen te plaatsen over de rijervaring met de X? Ik zie niet zo snel een ander draadje.

Wat mij opviel is een "fluittoon" bij het optrekken en remmen. Niet een hoge fluittoon, maar zo ongeveer 1000 a 2000 Hz (schat ik in). Ik denk als je muziek aan hebt staan, dat je dat niet meer hoort. Nu rij ik een Model S met alleen achterwiel aandrijving, dus misschien dat dit een "normaal" geluid is voor de D?

Nope - zeker geen normaal D geluid. Het geluid ("herrie") viel mij ook op. Mijn P85D (vandaag verkocht by the way - X schiet op!) is stukken stiller. Ik hoop echt dat de versies die uitgeleverd gaan worden stiller zijn. Overigens heb ik op het US gedeelte van het forum er niets van gelezen, dus goede hoop dat het een dingetje is van dit specifieke exemplaar...
 
Die fluittoon had mijn p90dl ook, ik ben er dan ook vanuit gegaan dat die fluittoon hoort bij de X. Heb je ook gereden in de rode X met zwarte velgen?

Ja, de rode X, zwarte velgen en Duits kenteken. Vond t best een storend geluid, al was het ritje te kort om er aan te kunnen wennen...:) (En ben ik ook licht neurotisch qua geluidjes/piepjes/kraakjes in een auto.) Maar zeker verschil met mijn S.
 
Ik had er ook al in gereden en ook in een s 90dl en was bij beide niet zo te spreken over het geluid van de motoren!
Was ik natuurlijk verwend met mijn p85 uit 2013 en zijn 5e drive unit die subliem stil was!
Wat me ook opviel was het windgeluid bij de linker fw deur!
En het rolgeluid van de 22 inch

Heb dan wel in de stortende regen gereden wat misschien ook meetelt!
Verder vond ik de re-gen veel harder werken maar daar ben ik blij mee

Heb dus gelukkig voor de 20 inch gekozen en een gewone 90 d ivm het bereik!

Die deuren en dat geluid hoop ik dat Tesla eruit heeft gehaald tegen september aan.

Al met al was ik weer blij in een Tesla te rijden (hij is al weer bijna 2 maanden weg) en beviel de x mij veel beter als de s.

Niet vergeten dat dit een hele vroege x is en dat de Europesche beter in elkaar zouden zitten!
 
Ik ben blij dat wij de P85 (november 2013, 83k km, tweede drivetrain sinds 30k km en heerlijk stil) houden.

Overigens ziet het er naar uit dat mijn vrouw in de X gaat rijden en ik in de P85 blijf. Dat is een stuk praktischer met de aankomende wijzigingen in onze gezinssamenstelling.
 
Hendrik, nu ben ik een beetje in de war: jij hebt toch geen X besteld?
Nee, maak je geen zorgen. Ben 3 weken geleden in LA nog eens wezen kijken. Heb daar meer X-en dan S-en zien rijden. Gisteren de rode nog bij SeC Den Haag gezien. Ik blijf t een Prius++ vinden. Niet mooi sorry. Rood is wel de beste kleur die ik tot nu toe gezien heb. Met zwarte velgen oogt ie nog een beetje mean. Elke keer dat ik m gezien heb of er in zat viel de grootte me enorm mee.
Weet al wel dat eerste hier heeel snel zullen zijn:cool:.
 
Nee, maak je geen zorgen. Ben 3 weken geleden in LA nog eens wezen kijken. Heb daar meer X-en dan S-en zien rijden. Gisteren de rode nog bij SeC Den Haag gezien. Ik blijf t een Prius++ vinden. Niet mooi sorry. Rood is wel de beste kleur die ik tot nu toe gezien heb. Met zwarte velgen oogt ie nog een beetje mean. Elke keer dat ik m gezien heb of er in zat viel de grootte me enorm mee.
Weet al wel dat eerste hier heeel snel zullen zijn:cool:.

Beste Hendrik,

a. Je hebt geen model X besteld;
b. Je vergelijkt een model X met een Prius ++.

Mag ik jou vriendelijk doch dwingend verzoeken deze thread te verlaten en niet meer terug te keren?

Ga maar lekker bij je S-vriendjes vervelende opmerkingen maken over de onvolprezen model X.

Met vriendelijke groet,

Daniel

;-)