Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Goed, tijd om uit de kast te komen: ik heb deze week een reservering voor een model X geplaatst! Ik heb alleen nog geen uitnodiging gehad voor het configureren, jullie inmiddels allemaal wel?

Nou, ik denk dat Geer & Goor er langer over hebben gedaan om uit de kast te komen. Welkom! Ik vermoed dat de meesten al een config uitnodiging gehad maar het zou me niet verbazen als dit een kwestie van uren/dagen is. Kortom, MyTesla F5'en!
 
Ja volgens mij heeft iedereen die een reservering had hem al geconfigureerd,of iig een mailtje gekregen om dat alsnog te doen ( pushen om op de bestel knop te drukken ). Dacht dat hij ook al "open" stond, net zoals in de US, maar zo te horen niet... wanneer heb je hem daadwerkelijk gereserveerd?
 
Had dat nou een week of wat eerder gezegd - dan had ik Wiebe niet blij hoeven maken met mijn SIG reservering. Hoewel de kist wijn die hij daarvoor doneerde niets Spaans in zich had...

Benieuwd !

tot de 28e mei !

Ha Philip! Ja, heb er ook aan gedacht. Maar, je weet dat ik eigenlijk niets moest hebben van de X. Te groot. Maar sinds we nu twee vrijwel identieke S'en hebben staan is het toch gaan kriebelen. De facelift gaf de doorslag.

Heb je zelf al weer plannen voor een nieuwe Tesla? De S met facelift is erg mooi! ;)
 
Boys, op de Engelstalige thread zijn een aantal meldingen van Tesla DS'en die gelijk luiden: aflevering eind juni/begin juli. Klinkt mij wel logisch in de oren eerlijk gezegd.

Overigens schittert Tesla NL weer door niet te reageren. Maar aangezien de buitenlandse collega's wel een schatting afgeven en de MX's toch eerst in Tilburg aankomen reken ik met eind juni.
 
Op het US forum las ik ergens dat ook je configuratie bepaald of je je auto eerder of later krijgt.

Dat was althans ook zo bij de levering van de eerste MS'en in Nederland. Tesla bouwt batchgewijs, soort bij soort zullen we maar zeggen. Maar dat was wel in de begindagen, ik vermoed dat het tegenwoordig iets meer gestroomlijnd gaat.
 
Dat was althans ook zo bij de levering van de eerste MS'en in Nederland. Tesla bouwt batchgewijs, soort bij soort zullen we maar zeggen. Maar dat was wel in de begindagen, ik vermoed dat het tegenwoordig iets meer gestroomlijnd gaat.

Ik weet niet of het op dit moment nog steeds zo is, maar in het begin van de uitleveringen van de Model X in de VS werden de rijker uitgeruste modellen eerder uitgeleverd dan de minder rijk uitgeruste modellen. Zo kreeg een performance model voorrang en heeft het aantal stoelen ook invloed. Een Model X met 7 stoelen krijgt voorrang op een Model X met 5 stoelen. Maar ik weet niet of dit nog steeds geldt. Ik heb daarnaast begrepen dat er lange tijd problemen waren met de aanvoer van bepaalde onderdelen, maar dat dit opgelost is en dat vlak voor het einde van het vorig kwartaal de productie omhoog ging tot zo'n 1000 Model X'en per week.
 
Ik zie nu vlak voor m'n bestel-deadline de optie voor het upgraden van de interne lader van 11 naar 16,5 kWh. Kan iemand een goed advies geven hierover? Wel of niet doen?
 

Attachments

  • upgrade lader.png
    upgrade lader.png
    142.9 KB · Views: 46
Bij mij was dat nog geen optie..

Ik zeg doen, of wil je ook een motivatie?:)

Ik heb er net een mailtje aan gewaagd aan mijn DS. Toen ik mijn X configureerde was dat ook nog geen optie, maar ik ben nu ook erg blij met de duo-lader in mijn S. Zou graag ook de X thuis zsm willen laden en geen seconde twijfelen voor deze optie. Of je het echt nodig hebt verschilt natuurlijk per persoon/situatie, maar met mijn 250km per dag wil ik graag overal (thuis en/of op locatie) zsm laden.