Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Je ziet dat Tesla steeds meer destination chargers gaat/laat plaatsen. Deze zijn 22kW.
Verder zijn laders voor thuis veelal 22kW.

Als je dan met en 11kw charger bent uitgerust, kun je dus met max 11kW laden.

Ik vind het wel lekker om die snelheid dan ook te kunnen gebruiken.
 
Even mijn Engelse reactie in het delivery draadje, dat scheelt vertalen:

Finally got a call from my Dutch DS. He couldn't tell me what to expect. When I mentioned that their international collegues DID have an estimate (being end June/begin July) he said that he anticipated that this estimate was right.

He told me that European Sigs are ready to be produced any time now. As soon as they leave on train to the west coast and arrive to be shipped there for crossing the Atlantic the DS gets a call. So do I he promised.

So, I guess we'll have a hot summer with the X if nothing goes wrong!

P.S: anybody knew that the cars are being SHIPPED from Rotterdam to Tilburg? The containers are unloaded from a boat approx 500 meters from the assembly factory in Tilburg. Never knew that!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik ben een enorme Tesla fan, maar ondanks dat heb ik er nog geen. De model S is een fantastische auto en overtreft veel van mijn eisen. Echter, ik ben het 'hoog' zitten gewend en wil daar niet vanaf. Daarnaast vindt ik dat een auto veelzijdig moet zijn. Daarnaast is de mogelijkheid van een trekhaak gewoon een absolute eis voor mij. Ik keek dan ook uit naar de model X. Echter, de 'falcon wing doors' had een optie moeten zijn. Deze deuren zijn een prachtig stukje techniek waar het merendeel niet op zit te wachten, letterlijk en figuurlijk. Het gaat veel te traag en heeft al voor veel problemen gezorgd en dat zal zo blijven, vrees ik. De eerste beschadigingen in parkeergarages zijn al een feit. Naar mijn bescheiden mening had Tesla beter allereerst een SUV kunnen uitbrengen, geschikt voor 5 personen met een perfect elektrische neerklapbare achterbank, die een zee van ruimte oplevert. Dus, met normale deuren. Misschien komt de model Y dichter in mijn buurt. Intussen wel drie model 3 voor mijn bedrijf gereserveerd. Tesla verdient een mooie toekomst.
 
Op de tesla site wanneer men een testrit wilt boeken:

mdD7Fo9.jpg


"Testritten zijn momenteel niet mogelijk met Model 3"

Wel met een Model X dan?
 
Op de tesla site wanneer men een testrit wilt boeken:


"Testritten zijn momenteel niet mogelijk met Model 3"

Wel met een Model X dan?

Nee nog niet...verwachting is juni...maar ja dat is van iedereen nog een gok, geen enkel centre die een bevestiging heeft gekregen tot nu toe... Wel was er de meet model x dag dat je een beetje kon voelen en ruiken...maar niet rijden...
 
Ik ben ook niet direct een fan van de falcon wing doors maar ik heb nog geen weet van systematische beschadigingen. Waar heb je deze feiten ergens gevonden?

Met de Model S worden in parkeergarages ook wel regelmatig beschadigingen een feit maar dat heeft meer met menselijke fouten te maken volgens mij :)

Zie de volgende link:
Opnieuw problemen rondom Tesla Model X - Groen7

Ik neem aan dat Tesla ook deze problemen wel weer de baas zal worden, maar blijft het hier bij?
 
Zie de volgende link:
Opnieuw problemen rondom Tesla Model X - Groen7

Ik neem aan dat Tesla ook deze problemen wel weer de baas zal worden, maar blijft het hier bij?

Dat die deuren zich zomaar in het eerste de beste plafond boren in een parkeergarage vind ik toch behoorlijk kwalijk. Er zouden toch juist sensoren zijn om dit te verhinderen? Als ze iets zouden moeten zien is het toch zo'n enorme blok beton?
 
Dat die deuren zich zomaar in het eerste de beste plafond boren in een parkeergarage vind ik toch behoorlijk kwalijk. Er zouden toch juist sensoren zijn om dit te verhinderen? Als ze iets zouden moeten zien is het toch zo'n enorme blok beton?

Dat vind ik ook vreemd. Ik heb namelijk vele demo's gezien waarbij de deuren op tijd stopten (ook de bestuurdersdeur) vanwege obstakels.
 
Klopt CO2CLEAN. Ik heb de MX in TIlburrg gezien en gespeeld met de falcon doors, er zitten meerdere sensoren op die dit voorkomen. Ik kan me een situatie indenken waar net iets uitsteekt waardoor de falcon door toch wordt geraakt, maar daar moet je moeite voor doen volgens mij. En daarbij, als je in een lage parkeergarage zit dan weet/zie je dat toch?
 
Klopt CO2CLEAN. Ik heb de MX in TIlburrg gezien en gespeeld met de falcon doors, er zitten meerdere sensoren op die dit voorkomen. Ik kan me een situatie indenken waar net iets uitsteekt waardoor de falcon door toch wordt geraakt, maar daar moet je moeite voor doen volgens mij. En daarbij, als je in een lage parkeergarage zit dan weet/zie je dat toch?

Ik ben even door de draad gegaan van dit ongeval hier op het forum (link in groen7 artikel) en het blijkt dat er al minstens twee mensen exact hetzelfde voor hebben gehad. Er zitten gewoon niet voldoende sensoren op om zo'n balk te dedecteren. Er zal blijkbaar inderdaad voor model X rijders niets anders opzitten dan nauwlettend de deuren in de gaten te houden tijdens het openen in een parkeergarage. Niet echt bevredigend.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Wiebe, jij misschien wel maar als je een paar koters achterin heb zitten, die enthousiast uit willen stappen, die hebben geen oog voor dat soort "details". Techniek is mooi, maar kan me goed voorstellen dat het niet 100% alles ziet en dan toch wel eens een "ongelukje" gebeurt met die automatische opende (falcon) deuren. De tijd zal het leren hoever de techniek is om alle ongelukjes te voorkomen.

By-the-way, als ik voor de X was gegaan, had ik ook graag de "falcon doors" willen hebben hoor. Ben een liefhebber van innovatieve techniek.
 
Ik lees op website:
Ongeveer anderhalve maand voordat uw Model S in productie gaat, wordt een voertuigidentificatienummer (VIN) aan u toegewezen. Dit nummer wordt vaak vereist door verzekeringsmaatschappijen en financierende banken.

Zal voor de X dus niet anders zijn. Betekent dat de auto eind mei in productie gaat. Levering wordt dus (half) juli, komt net slecht uit met mijn vakantie....
 
Ik lees op website:
Ongeveer anderhalve maand voordat uw Model S in productie gaat, wordt een voertuigidentificatienummer (VIN) aan u toegewezen. Dit nummer wordt vaak vereist door verzekeringsmaatschappijen en financierende banken.

Zal voor de X dus niet anders zijn. Betekent dat de auto eind mei in productie gaat. Levering wordt dus (half) juli, komt net slecht uit met mijn vakantie....

Wim, ik wil hem wel even voor je in bewaring houden...:p
 
Ik denk dat dit probleem zich vanzelf oplost omdat ze (tenzij ze te weinig orders in de VS hebben) echt niet een auto in productie nemen om te leveren in Q3, terwijl ze er nog 1 voor de VS kunnen maken die in Q2 nog in de boeken komt. Dus... of je hebt de VIN en ze bouwen hem snel en leveren in Juni, of ze wachten tot midden Juni met produceren omdat er tot die tijd auto's voor de VS voorgaan.. en dan heb jij m in Augustus... De enige uitzondering zou kunnen zijn dat ze echt geen andere orders zouden hebben....