Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom denk je dat wij de update niet zullen krijgen? Is er nieuwe hardware nodig? Ik meen gelezen te hebben dat ze de tweede camera nu al standaard installeren ...
In het artikel van electrek staat volgens mij juist dat dat weer niet zo was en/of juist als opmaat naar de triplecam? Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze door bepaalde onderdelen heen zijn en andere weer niet. Bij mijn S (facelift) heb ik bijv. niet de nieuwe omvormer (en waarschijnlijk dus nog de hoge achterbank - moeten we nog verifieren). Of zoals ze bij SeC Amsterdam aangaven, er veranderen elke week meer dan 100 dingen. Vaak alleen software, vaak (maar niet altijd) voor iedereen - en elke zoveel auto's van de band is er wel weer een vernieuwing bedacht of een onderdeel op.
 
Nee, en ik ga ook niet meer mailen naar mijn contactpersoon. Ik wacht het nu maar gewoon af.

From: Roeland van der Drift [mailto:[email protected]]
Sent: maandag 8 augustus 2016 10:52
To: xxxxxxxxx
Subject: ophalen X - RN396991


Hallo Michael,
De leveringsdatum volgens de factuur is morgen, dinsdag 9 augustus.
Het factuurbedrag is afgelopen vrijdag overgemaakt.
Graag kom ik de auto morgen rond 11:00 uur ophalen in Tilburg.
Kan je mogelijk vandaag het kenteken doorgeven voor de verzekering.
Met vriendelijke groet,
Roeland van der Drift



Dag Roeland,

Ik zie zojuist dat ik ook de definitieve factuur in MyTesla heb staan. Deze is gedateerd op 8 augustus, als leveringsdatum staat vermeld 23 augustus. Maar begrijp dat op jouw factuur 9 augustus staat?

Heb uit betrouwbare bron, dat er in de fabriek in Tilburg op dit moment 2 witte, 1 rode en 2 zwarte X-en geassembleerd worden. Welke kleur heb jij? Ik hoop dat 1 van die zwarte voor mij bestemd is.

Kreeg van iemand anders ook een mail betreffende zijn model X. Daar werd de ook telkens Model S geschreven. Gelukkig maakt Tesla mooie en bijzondere auto's. Qua communicatie hebben ze nog een hele weg te gaan.
Maar als we straks heerlijk rijden zijn we dat weer snel vergeten.

Laten we elkaar op de hoogte houden.
 
Dag Roeland,

Ik zie zojuist dat ik ook de definitieve factuur in MyTesla heb staan. Deze is gedateerd op 8 augustus, als leveringsdatum staat vermeld 23 augustus. Maar begrijp dat op jouw factuur 9 augustus staat?

Heb uit betrouwbare bron, dat er in de fabriek in Tilburg op dit moment 2 witte, 1 rode en 2 zwarte X-en geassembleerd worden. Welke kleur heb jij? Ik hoop dat 1 van die zwarte voor mij bestemd is.

Kreeg van iemand anders ook een mail betreffende zijn model X. Daar werd de ook telkens Model S geschreven. Gelukkig maakt Tesla mooie en bijzondere auto's. Qua communicatie hebben ze nog een hele weg te gaan.
Maar als we straks heerlijk rijden zijn we dat weer snel vergeten.

Laten we elkaar op de hoogte houden.

Er zou ook een blauwe in assemblage moeten zijn.
 
Dag Roeland,

Ik zie zojuist dat ik ook de definitieve factuur in MyTesla heb staan. Deze is gedateerd op 8 augustus, als leveringsdatum staat vermeld 23 augustus. Maar begrijp dat op jouw factuur 9 augustus staat?

Heb uit betrouwbare bron, dat er in de fabriek in Tilburg op dit moment 2 witte, 1 rode en 2 zwarte X-en geassembleerd worden. Welke kleur heb jij? Ik hoop dat 1 van die zwarte voor mij bestemd is.

Kreeg van iemand anders ook een mail betreffende zijn model X. Daar werd de ook telkens Model S geschreven. Gelukkig maakt Tesla mooie en bijzondere auto's. Qua communicatie hebben ze nog een hele weg te gaan.
Maar als we straks heerlijk rijden zijn we dat weer snel vergeten.

Laten we elkaar op de hoogte houden.

Dag Wim,
Klopt, de factuur stond op 9 augustus.
Dat ik de factuur op 5 augustus heb betaald was ook niet zomaar.
Tesla had mij de vraag gesteld of ik week 32 in de gelegenheid was om de auto te komen ophalen.

De kleur van de auto is Midnight Silver.... maar misschien was ie ff weg omdat er nog een trekhaak onder moest :)

Ik ben overigens niet boos op Tesla dat de levering telkens wordt uitgesteld... daar heb ik alle begrip voor.
Echter, aan je klant vragen om in de vakantieperiode een week vrij te houden voor het ophalen van een auto en vervolgens niets van je te laten horen... daar wordt ik wel een beetje verdrietig van.
 
image.jpeg image.jpeg
Ben er klaar voor, Keba laadpunten thuis en op het werk geïnstalleerd, alle dynamisch gestuurd. Diverse verloop- en verlengkabels gemaakt. Nu nog even wachten op een telefoontje van Tesla.
 
  • Like
Reactions: Maarten and FrankNL
Weet iemand hoe dit zit? John?

Om de maximale acceleratie te ervaren (met Ludicrous). Moet je dan vol gas (beter gezegd pedaal vol vermogen indrukken en de rem ingedrukt houden? Vervolgens de rem los laten? Of gewoon vol 'op het gas'?

Je kan gewoon op het gas trappen lijkt mij snel genoeg, maar Tesla heeft ook een Launch Mode. Ben wel benieuwd naar het verschil in accelaratie 'ervaring'.

Uit de handleiding:
Before activating Launch Mode, it is recommended that the brakes are slightly warm by driving for a few minutes and using the brakes a few times.
1. Set the acceleration level to Insane or Ludicrous and enable Max Battery Power (see Controls on page 104).
2. With Model X shifted into Drive and at a complete stop with the steering wheel straight, fully press the brake pedal with your left foot.
3. While still pressing the brake with your left foot, fully press the accelerator pedal with your right foot, then release the accelerator pedal. The instrument panel displays a message indicating that Launch Mode is enabled.
4. Within eight seconds, fully press the accelerator pedal a second time to pre- load motor torque, then within four seconds, release the brake.
When you release the brake, Model X launches forward.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Dit zijn de kentekenregistraties tot nu toe:
(ps. dit is gewoon open data van het RDW)
View attachment 190466

Interessant! zijn er dan toch een paar geleverd, wss van mensen die niet op dit forum actief zijn lijkt me...
Roeland, voor jou dus nu wel spannend, zou dan morgen of vrijdag zijn als het deze week nog gaat...morgen ben ik toevallig in tilburg om een HWPC op te halen...mocht je hem nou morgen in ontvangst nemen kom ik graag even kijken ;)
 
Bijzonder!
Vooral die witte P90D JG335V.
- Datum eerste toelating 23-02-2015.
Misschien een Model S die per ongeluk als X is ingevoerd?
Niet duur ook (Mijn 90D is duurder):
- Catalogusprijs € 124267
Iemand hem wel eens zien rijden?

Er reed in Mei-Juni wel al een rode X rondjes in en om Tesla Tilburg. Heb helaas de nummerplaat niet gememoriseerd. Meen ook dat ie een groene kentekenplaat had, dus misschien heeft iemand daar wel in proefgereden en onthouden of het toevallig die JG-335-V was?