Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
@WimS nog steeds de tekst zoals jij aangeeft, maakt me verder ook niet uit als ik maar binnen 2-3 weken mijn X geleverd wordt:)


Ik krijg dit bericht van mijn DS:

Klopt, dit is inderdaad echt een bekend probleem en heeft enkel betrekking op de Model X. Heb het zojuist geverifieerd en andere X’en ervaren hetzelfde probleem in MyTesla. Model S werkt daarentegen wel gewoon.
Het volgen van de auto is – althans in Nederland – nog niet mogelijk via MyTesla.
Kortom, er wordt aan gewerkt maar het lijkt erop dat dit een serieuzer probleem is en ze heel MyTesla op de schop gaan nemen. Helaas kan ik dat proces dus niet versnellen. Wel heb ik het doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.
Hij staat nog op de boot in ieder geval, als er nieuws is hoor je het van meJ
 
  • Informative
Reactions: Refie
Bad news for me.
DS informeerde mij vandaag dat mijn X niet door de eindcontrole is gekomen en dat het ook niet is gelukt de problemen op te lossen. Wat de problemen zijn is hem niet bekend. Wel wordt inmiddels een nieuwe X voor mij gebouwd die zo snel mogelijk wordt verscheept naar Europa.

Levering eind september zou dan nog moeten lukken.

Ook een andere X, niet voor NL, wel voor EU, is definitief afgekeurd en wordt opnieuw gebouwd.

Ik ben natuurlijk niet blij met extra vertraging, maar het laat wel zien dat Tesla de kwaliteitscontrole heel serieus neemt, na de aanvangsproblemen met de X.

Heb ook liever een prima auto, dan een halfbakken probleemwagen. En eind september is nog op tijd, want ons 4e kindje komt in december. Maar toch jammer!

Dat is aan de ene kant zeker slecht nieuws, maar aan de andere kant moet er toch echt serieus iets fout gegaan zijn bij de productie. Of er is schade.... Nou sterkte met het wachten!
 
Zit blijkbaar nu standaard bij de X ( even checken bij John ), Björn Nyland had het ook bijgeleverd gekregen en is te zien op z'n delivery bijdrage.
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind het wel een beetje een "low tech" oplossing voor de model X. Laagje LCD Folie er tussen had een fraaie oplossing geweest. Druk op de knop, en de transparantie van het glas valt weg, daarmee ook fungerend als zonnescherm...
 
Hebben anderen sinds kort ook een update op My Tesla? In plaats van het standaarverhaal dat de wagen in de production queue staat, verschijnt er nu:
Uw bestelling is nu bevestigd en wordt binnenkort in productie genomen in onze fabriek.

Volgens mij DC kan ik de X halverwege september verwachten. VIN 93xx
 
Hebben anderen sinds kort ook een update op My Tesla? In plaats van het standaarverhaal dat de wagen in de production queue staat, verschijnt er nu:
Uw bestelling is nu bevestigd en wordt binnenkort in productie genomen in onze fabriek.

Volgens mij DC kan ik de X halverwege september verwachten. VIN 93xx

Tegen deze melding kijk ik al een paar maanden aan. En mag de mijne eind aug/begin sept omarmen.
 
Hebben anderen sinds kort ook een update op My Tesla? In plaats van het standaarverhaal dat de wagen in de production queue staat, verschijnt er nu:
Uw bestelling is nu bevestigd en wordt binnenkort in productie genomen in onze fabriek.

Volgens mij DC kan ik de X halverwege september verwachten. VIN 93xx


De boodschap is nog steeds hetzelfde. Je hebt nu alleen de Nederlandse versie (onderin kun je taal selecteren). Als je deze weer op Engels zet, zul je weer dezelfde boodschap zien. Zoals ik eerder geschreven heb krijgen ze het (nog) niet voor elkaar het volgsysteem voor de model X werkend te krijgen.
 
Hier wachten ik en mijn vader ook op een verandering op My Tesla. Maar het volg systeem doet het dus niet? Dus zou in theorie de auto ondertussen al kunnen worden gebouwd zonder dat we het weten?
DS zegt dat we rond eind september de auto hebben. Ik ben er best wel sceptisch over want volgens mij worden alleen maar de Performance modellen voor Europa gebouwd op dit moment.

Ook lijkt het alsof op My Tesla de achterramen van de auto niet donker zijn. (Die van de Falcon wings). Is dat bij anderen ook zo? Het zal namelijk jammer zijn als de ramen niet meer donker zijn zoals op de auto's die nu worden afgeleverd.
 
Hier wachten ik en mijn vader ook op een verandering op My Tesla. Maar het volg systeem doet het dus niet? Dus zou in theorie de auto ondertussen al kunnen worden gebouwd zonder dat we het weten?
DS zegt dat we rond eind september de auto hebben. Ik ben er best wel sceptisch over want volgens mij worden alleen maar de Performance modellen voor Europa gebouwd op dit moment.

Ook lijkt het alsof op My Tesla de achterramen van de auto niet donker zijn. (Die van de Falcon wings). Is dat bij anderen ook zo? Het zal namelijk jammer zijn als de ramen niet meer donker zijn zoals op de auto's die nu worden afgeleverd.

Nee de non performance worden ook uitgeleverd, heb zelf een 90D en die zou al op de boot staan ( zoals meerdere hier op dit forum ).

Van de ruit was me nog niet eerder opgevallen, ging er vanuit dat het standaard geblindeerde ramen waren achter, aangezien het geen optie is/was bij het samenstellen volgens mij?
 
Hier wachten ik en mijn vader ook op een verandering op My Tesla. Maar het volg systeem doet het dus niet? Dus zou in theorie de auto ondertussen al kunnen worden gebouwd zonder dat we het weten?
DS zegt dat we rond eind september de auto hebben. Ik ben er best wel sceptisch over want volgens mij worden alleen maar de Performance modellen voor Europa gebouwd op dit moment.

Ook lijkt het alsof op My Tesla de achterramen van de auto niet donker zijn. (Die van de Falcon wings). Is dat bij anderen ook zo? Het zal namelijk jammer zijn als de ramen niet meer donker zijn zoals op de auto's die nu worden afgeleverd.

Nee de non performance worden ook uitgeleverd, heb zelf een 90D en die zou al op de boot staan ( zoals meerdere hier op dit forum ).

Van de ruit was me nog niet eerder opgevallen, ging er vanuit dat het standaard geblindeerde ramen waren achter, aangezien het geen optie is/was bij het samenstellen volgens mij?

Mijn non P, X90D staat voor levering deze maand, wacht op de "verlossende" afspraak.