Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn MYLR (nov '21) zit inderdaad geen hellingshoekdetectie/interieursensor, ondanks dat SeC Eindhoven bij hoog en laag blijft beweren dat dat wel zo is. Ik dacht dat deze sensor in de meer recente versies van de Y weer wel aanwezig was. Heb jij dat al gecheckt bij de jouwe @Skippy1?

In mijn polis van Promovendum staat:
Ik mag mijn MY RWD woensdag ophalen, weet dan pas of het er wel of niet in zit.
Ik heb zojuist een aangepaste polis ontvangen. Het is nu "MR009- Alarmclaudule Tesla", optie 2 is gelijk aan die van jou, optie 1 is iets anders verwoord:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een
voertuigvolgsysteem (klasse 3 systeem);

Ik heb even gekeken bij mijn M3LR en deze heeft deze functies ingeschakeld. Ik vermoed ook dat deze een hellingshoekdetectie heeft, wanneer ik een mini graafmachine van de aanhanger af rijd en de kont van de M3 daardoor iets opgetild wordt, gaat de alarm af. M3LR is via ANWB met een LoJack.

Hoe weet jij dat er geen hellingshoekdetectie/interieursensor in zit? Heb je die keuze in het alarm menu niet?
Ook wel vreemd dat Promovendum vereist dat ik de hellingshoekdetectie ingeschakeld moet hebben terwijl ze beweren dat het er niet op zit.
 
Ik mag mijn MY RWD woensdag ophalen, weet dan pas of het er wel of niet in zit.
Ik heb zojuist een aangepaste polis ontvangen. Het is nu "MR009- Alarmclaudule Tesla", optie 2 is gelijk aan die van jou, optie 1 is iets anders verwoord:


Ik heb even gekeken bij mijn M3LR en deze heeft deze functies ingeschakeld. Ik vermoed ook dat deze een hellingshoekdetectie heeft, wanneer ik een mini graafmachine van de aanhanger af rijd en de kont van de M3 daardoor iets opgetild wordt, gaat de alarm af. M3LR is via ANWB met een LoJack.

Hoe weet jij dat er geen hellingshoekdetectie/interieursensor in zit? Heb je die keuze in het alarm menu niet?
Ook wel vreemd dat Promovendum vereist dat ik de hellingshoekdetectie ingeschakeld moet hebben terwijl ze beweren dat het er niet op zit.
Ik dacht dat de MY de hellingshoek had aangepast in de Camp-Mode. Toen naar wat video's gekeken en gezien dat mensen stenen en stukken hout gebruiken om de auto waterpas te zetten in de Camp-Mode.
 
Ik dacht dat de MY de hellingshoek had aangepast in de Camp-Mode. Toen naar wat video's gekeken en gezien dat mensen stenen en stukken hout gebruiken om de auto waterpas te zetten in de Camp-Mode.
Dit gaat over het alarmsysteem, bijvoorbeeld wanneer de auto op een sleepwagen getrokken wordt en hij op slot staat. Dan merkt de hellingshoeksensor een verandering in de hellingshoek van de auto waardoor het alarm af gaat.
 
Dit gaat over het alarmsysteem, bijvoorbeeld wanneer de auto op een sleepwagen getrokken wordt en hij op slot staat. Dan merkt de hellingshoeksensor een verandering in de hellingshoek van de auto waardoor het alarm af gaat.
Yes, its the same lean angle sensor that the Model X uses to level the car when in Camp-mode. The existence of the sensor is what is used for both practical and insurance needs... :cool:
 
Ben voor Promovendum gegaan. Basis premie gelijk aan die van ANWB, en geen aanvullende eisen.

Zit er al met meerdere verzekeringen en kan via de tweede gezinsauto regeling meeliften op de 12 schadevrije jaren die ik al heb staan daar (en gebruik voor de auto van mijn vrouw die veel minder schade vrije jaren heeft). Als ik ergens anders verzeker zit ik met 1 auto met minder schadevrije jaren.

Totaal inclusief inzittenden verzekering en Pechulp Europa is €75 bij Promovendum.

Laagste prijs op Independer (was €87 en ANWB was €63 (beiden basis premie zonder Pechulp en inzittenden). Dus prima deal!
 
  • Like
Reactions: AGNL
Ben voor Promovendum gegaan. Basis premie gelijk aan die van ANWB, en geen aanvullende eisen.

Zit er al met meerdere verzekeringen en kan via de tweede gezinsauto regeling meeliften op de 12 schadevrije jaren die ik al heb staan daar (en gebruik voor de auto van mijn vrouw die veel minder schade vrije jaren heeft). Als ik ergens anders verzeker zit ik met 1 auto met minder schadevrije jaren.

Totaal inclusief inzittenden verzekering en Pechulp Europa is €75 bij Promovendum.

Laagste prijs op Independer (was €87 en ANWB was €63 (beiden basis premie zonder Pechulp en inzittenden). Dus prima deal!
Dat is inderdaad een hele mooie deal.
Ben ook aan het oriënteren, maar ik kom met 11 schade vrije jaren op een bedrag die bijna het dubbele is.
Ik heb dan wel een MYLR besteld (en het scheelt natuurlijk ook heel veel welk postcode gebied je woont)

ff 2 kentekens gezocht van een MY RWD en een MY LR om premies te kunnen vergelijken bij Promovendum
En jawel een RWD kost me ± € 75,- p/m en een LR € 148,-
Pjoe, daar schrik toch wel van dat die prijs bijna het dubbele is, terwijl dat in aanschaf ± 16K is.
Begin sterk te twijfelen om toch maar voor een RWD te gaan....
 
Dat is inderdaad een hele mooie deal.
Ben ook aan het oriënteren, maar ik kom met 11 schade vrije jaren op een bedrag die bijna het dubbele is.
Ik heb dan wel een MYLR besteld (en het scheel natuurlijk ook heel veel welk postcode gebied je woont)

ff 2 kentekens gezocht van een MY RWD en een MY LR om premies te kunnen vergelijken bij Promovendum
En jawel een RWD kost me ± € 75,- p/m en een LR € 148,-
Pjoe, daar schrik toch wel van dat die prijs bijna het dubbele is, terwijl dat in aanschaf ± 16K is.
Begin sterk te twijfelen om toch maar voor een RWD te gaan....
Poe, da’s een flink verschil! Kan ook door verschil in motor vermogen zitten (naast de waarde), wat mogelijk extra risico geeft. Promovendum neemt bijvoorbeeld ook geen hele dure/snelle wagens aan.
 
Dat is inderdaad een hele mooie deal.
Ben ook aan het oriënteren, maar ik kom met 11 schade vrije jaren op een bedrag die bijna het dubbele is.
Ik heb dan wel een MYLR besteld (en het scheelt natuurlijk ook heel veel welk postcode gebied je woont)

ff 2 kentekens gezocht van een MY RWD en een MY LR om premies te kunnen vergelijken bij Promovendum
En jawel een RWD kost me ± € 75,- p/m en een LR € 148,-
Pjoe, daar schrik toch wel van dat die prijs bijna het dubbele is, terwijl dat in aanschaf ± 16K is.
Begin sterk te twijfelen om toch maar voor een RWD te gaan....
Zit je vast aan Promovendum (vanwege andere daar verzekerde autos bv)? Ik betaal voor mijn MY LR met maar 4 schadevrije jaren (eerste priveauto na jaren leaserijden) bij Unive minder dan jij bij Promovendum gequote krijgt met 11 jaar.
 
Zit je vast aan Promovendum (vanwege andere daar verzekerde autos bv)? Ik betaal voor mijn MY LR met maar 4 schadevrije jaren (eerste priveauto na jaren leaserijden) bij Unive minder dan jij bij Promovendum gequote krijgt met 11 jaar.
nee, zit daar gelukkig niet aan vast. Vanavond nog eens wat rond geneusd en zie inderdaad dat Univé stuk voordeliger is.
Om de bonus korting te krijgen van 11 jaar, moet ik ook mijn huidige auto dan daar na toe zetten (blijf ik nog ff aanhouden) en daar is Univé weer een heel stuk duurder mee...
 
probeer mijn auto te registreren bij Unive, met leverdatum 31st. maar unive zegt dat het geen auto kan verzekeren die op een toekomstige datum zal worden geregistreerd. hoe heb je dit opgelost?
Grappig, had ik net ook. Ik heb eerst de datum van eerste registratie NL ingevoerd en later pas de datum dat ie op naam komt. Daarna ingediend en voor de zekerheid achter aangebeld en dat komt allemaal goed.
 
Het is best goed informeren naar voorwaarden. Mijn zoektocht zover naar een All-Risk met 3 jaar nieuwwaarde garantie:
  • ABNAMRO vereist een SCM klasse 3. Tesla heeft deze formeel niet. Daarom eigen risico van 2.5% van de catalogus waarde bij (poging tot ) diefstal en joyriden.
  • Unive, enige die aangaf geen additionele beveiligingsvoorwaarde te hebben. Hogere premie omdat Tesla eist dat alle schade door hun eigen schadenetwerk opgelost moet worden ipv de keuze van Unive.
  • ANWB wil niet eens all-risk verzekeren zonder SCM 3.
  • Promovendum, in afwachting.
Van Tesla nog het volgende statement gekregen, wat ik eerder ook in het Model 3 Verzekerings topic voorbij zag komen. Geen idee of dat iets doet voor de verzekeraars.
 

Attachments

  • Model Y Alarm Approval Letter - insurances.pdf
    74.9 KB · Views: 188
  • Like
Reactions: DuoDiscus
Het is best goed informeren naar voorwaarden. Mijn zoektocht zover naar een All-Risk met 3 jaar nieuwwaarde garantie:
  • ABNAMRO vereist een SCM klasse 3. Tesla heeft deze formeel niet. Daarom eigen risico van 2.5% van de catalogus waarde bij (poging tot ) diefstal en joyriden.
  • Unive, enige die aangaf geen additionele beveiligingsvoorwaarde te hebben. Hogere premie omdat Tesla eist dat alle schade door hun eigen schadenetwerk opgelost moet worden ipv de keuze van Unive.
  • ANWB wil niet eens all-risk verzekeren zonder SCM 3.
  • Promovendum, in afwachting.
Van Tesla nog het volgende statement gekregen, wat ik eerder ook in het Model 3 Verzekerings topic voorbij zag komen. Geen idee of dat iets doet voor de verzekeraars.
Heb m’n Promovendum polis nog eens ff goed doorgelezen, telefonisch hadden ze hier geen opmerkingen over gemaakt dus dacht dat hier geen verdere eisen waren….

Helaas…

Dit is hun Tesla clausule:
MR008- Alarmclausule Tesla

De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.

Hoe lezen jullie optie 2? Als je het Tesla alarm gebruikt dan moet je ook nog een (3rd party) voertuig volgsysteem hebben?
 
Last edited:
Het is best goed informeren naar voorwaarden. Mijn zoektocht zover naar een All-Risk met 3 jaar nieuwwaarde garantie:
  • ABNAMRO vereist een SCM klasse 3. Tesla heeft deze formeel niet. Daarom eigen risico van 2.5% van de catalogus waarde bij (poging tot ) diefstal en joyriden.
  • Unive, enige die aangaf geen additionele beveiligingsvoorwaarde te hebben. Hogere premie omdat Tesla eist dat alle schade door hun eigen schadenetwerk opgelost moet worden ipv de keuze van Unive.
  • ANWB wil niet eens all-risk verzekeren zonder SCM 3.
  • Promovendum, in afwachting.
Van Tesla nog het volgende statement gekregen, wat ik eerder ook in het Model 3 Verzekerings topic voorbij zag komen. Geen idee of dat iets doet voor de verzekeraars.
Turien en Co heeft ook geen aanvullende eisen.