Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Heb m’n Promovendum polis nog eens ff goed doorgelezen, telefonisch hadden ze hier geen opmerkingen over gemaakt dus dacht dat hier geen verdere eisen waren….

Helaas…

Dit is hun Tesla clausule:
MR008- Alarmclausule Tesla

De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.

Hoe lezen jullie optie 2? Als je het Tesla alarm gebruikt dan moet je ook nog een (3rd party) voertuig volgsysteem hebben?
Ik ben in afwachting van de levering van m‘n model Y komende zaterdag even naar verzekeringen aan het kijken. ik overweeg Promovendum. Iemand een idee of de auto’s die nu uitgeleverd worden zijn uitgerust met tilt/intrusion zoals onder optie 2 wordt geëist?
 
Ik ben in afwachting van de levering van m‘n model Y komende zaterdag even naar verzekeringen aan het kijken. ik overweeg Promovendum. Iemand een idee of de auto’s die nu uitgeleverd worden zijn uitgerust met tilt/intrusion zoals onder optie 2 wordt geëist?
Heb nog wat gegoogled. Model Y heeft dit, maar geen schuifje om het aan/uit te zetten. Staat altijd aan als alarm aan staat, behalve in Dog mode.

Moet ook later deze week Promovendum nog ff bellen hoe ze deze clausule precies uitleggen. Positief bericht van Stormski hierboven, maar wil het ook zelf even rechtstreeks horen.
 
  • Like
Reactions: Roel040
Heb m’n Promovendum polis nog eens ff goed doorgelezen, telefonisch hadden ze hier geen opmerkingen over gemaakt dus dacht dat hier geen verdere eisen waren….

Helaas…

Dit is hun Tesla clausule:
MR008- Alarmclausule Tesla

De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.

Hoe lezen jullie optie 2? Als je het Tesla alarm gebruikt dan moet je ook nog een (3rd party) voertuig volgsysteem hebben?

Gisteravond Promovendum all-risk afgesloten. In de polis is de clausule anders omschreven dan bij jou. Bijzonder... straks maar ff belletje aan wijden.

Alarmsysteem
Algemene voorwaarden P22-ALG-01 Auto P22-AUT-03
Ongevallen inzittenden P22-OVI-01 Verkeersrechtsbijstand P22-VRB-01 Schade inzittenden P22-SVI-01
De voorwaarden kunt u vinden op promovendum.nl/downloads Alarmcentrale 078 648 13 23
0031 78 648 13 23
De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie (klasse 3);
of
(2) een gelijkwaardig systeem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Het systeem moet ingebouwd zijn door een SCM erkende installateur, fabriek of importeur.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het alarmsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.
 
Als het goed is krijg je een losse "MR009- Alarmclausule Tesla" in je polis, die hier eerder ook gepost is. Vind nog steeds dat het iets explicieter mag dat Tesla's systemen afdoende zijn, maar telefonisch tot 2x toe bevestigd dus ik ga er vanuit dat het klopt. Persoonlijk zal ik wel pin-to-drive gaan gebruiken om e.e.a. nog wat minder diefstal gevoelig te maken.
 
Als het goed is krijg je een losse "MR009- Alarmclausule Tesla" in je polis, die hier eerder ook gepost is. Vind nog steeds dat het iets explicieter mag dat Tesla's systemen afdoende zijn, maar telefonisch tot 2x toe bevestigd dus ik ga er vanuit dat het klopt. Persoonlijk zal ik wel pin-to-drive gaan gebruiken om e.e.a. nog wat minder diefstal gevoelig te maken.

Die clausule stond er bij mij dus niet in, maar een generieke. Zojuist met Promovendum contact gehad en tijdens het gesprek al een aangepaste polis ontvangen met de Tesla-alarmclausule die hierboven al werd aangehaald. Vreemd dat dat in eerste instantie niet goed ging, maar fijn dat het is opgelost.
 
Vandaag gebeld met mijn huidige 'Zeeuwse maatschappij' die (nog) geen Tesla's in verzekering neemt.
Omdat ik mijn huidige wagen nog ff wil behouden, hebben ze toch meegedacht.
Ze gaan per 01-01-2023 mijn 11 schade vrije jaren in Roy data zetten zodat de nieuwe maatschappij waar ik mijn Tesla wil verzekeren die schade vrije jaren kan opvragen, mijn huidige auto zetten ze op 0 schade vrije jaren. Ik mag dan toch de hoogste korting behouden die daar aan toe gewezen is. Wel heel netjes van hun.
 
  • Like
Reactions: Roel040 and Freak
Ik belde unive en ze zeiden dat ze alleen konden boeken op de 31ste dag van mijn bevalling. heeft iemand anders een soortgelijke uitdaging gehad? kan niet het risico lopen om de auto op te halen en geen verzekering te hebben
Ik volg je taalgebruik niet helemaal, maar ik denk te lezen dat je meer dan 31 dagen van te vorige al wil verzekeren?

Zelf heb ik 6 dagen voor het ophalen gebeld, en toen hebben ze de verzekering gewoon aangenomen dat hij per die dag in gaat. Omdat we de oude auto nog moesten inleveren kregen we 1 maand voorlopige dekking, in die periode moesten de schadevrije jaren in ROY data staan.
 
Inmiddels is de basisprijs Model Y dual motor/long range met € 10.010 gedaald t.o.v van de basisprijs die ik in november 2021 heb betaald.
Ik heb Tesla nog gecomplimenteerd met deze prijsverlaging omdat nu meer mensen zich deze fantastische auto kunnen veroorloven en tevens gevraagd of ze nog willen nadenken over compensatie van eigenaren die eerder de volle prijs hebben betaald.
Antwoord Tesla: bedankt voor het compliment en als compensatie overwegen we niks, nakkes, nada!

Met deze enorme prijsverlaging is ook het financieel risico voor de verzekeraar afgenomen, dus tijd om even te informeren bij mijn verzekeraar Univé, waar ik een maandelijks opzegbare all risk verzekering heb lopen.
Zou de premie nu ook verlaagd kunnen worden?
De afdeling acceptatie moest even diep nadenken om een antwoord te formuleren.
Ja, ze weten dat het financieel risico is verlaagd en steken dit voordeel graag geheel in eigen zak, dus de premie wordt niet verlaagd.
 
Last edited:
Wanneer zullen de nieuwe prijzen verwerkt zijn in de verzekering vergelijkers? Als je nu een kenteken invult van een auto met tenaamstelling datum van na de prijs verlaging, dan zie je alsnog dat de auto waarde wordt gebruikt.

Ik wil gewoon uitzoeken hoeveel de verzekering kost met de huidige waarde 🥲
 
When will the new prices be included in the insurance comparators? If you now enter a license plate of a car with a name of after the price reduction, you will still see that the car value is used.

I just want to find out how much the insurance costs with the current value🥲

I asked about this to Unive and they said they use the prices from RDW and when I check RDW, I still see old high prices so it s not all insurance company fault..
I took Promovendum when I was buying MY RWD, then I had to switch to MY LR and now Promovendum is not accepting my insurance because LR is too powerful for their limits 🥲 Had to go with Unive which is a little more expensive and lesser conditions
 
Promovendum:
bla.png

Ik blijf hem vaag vinden. Hoe kun je nu achteraf aantonen dat deze settings aan stonden op het moment dat de auto gestolen is? Je hebt geen auto meer, waarop je kunt laten zien dat de instellingen aan staan. Of je moet de hele dag screenshots van de instellingen maken. Hier kunnen ze toch met weinig moeite onderuit komen als ze geen zin hebben om uit te keren?
 
Promovendum:
View attachment 899942
Ik blijf hem vaag vinden. Hoe kun je nu achteraf aantonen dat deze settings aan stonden op het moment dat de auto gestolen is? Je hebt geen auto meer, waarop je kunt laten zien dat de instellingen aan staan. Of je moet de hele dag screenshots van de instellingen maken. Hier kunnen ze toch met weinig moeite onderuit komen als ze geen zin hebben om uit te keren?
Ook eens! Zit zelf ook bij Promovendum. Kreeg telefonisch te horen (na navraag intern door telefonisch medewerker) “het tesla alarm is voldoende”. Hij ging het om z’n werkoverleg doorgeven dat de bewoording onduidelijk is.
 
Hi all,

zijn er meer mensen die bij centraal beheer zitten en de verzekering ineens omhoog schiet?
die van mij is van 104 naar 146 gegaan. Met als reden dat verzekeren iets collectiefs is en dat daarom de premies omhoog gaan…
 
Hi all,

zijn er meer mensen die bij centraal beheer zitten en de verzekering ineens omhoog schiet?
die van mij is van 104 naar 146 gegaan. Met als reden dat verzekeren iets collectiefs is en dat daarom de premies omhoog gaan…
Bji mij vandaag ook een melding (voor een Model S uit 2015 overigens). Met maximale No-Claim ging die van 114 naar bijna 190 per maand!