Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik een Model Y heb, toch een post in dit draadje (er zijn 2 verzekering draadjes hiervoor)
Ben nu verzekerd bij Unive en zag in een nieuwsbrief dat ZLM vanaf 01/2024 ook elektrische auto's gaat verzekeren. (was met mijn andere auto altijd klant, maar kon in feb jl. de model Y daar niet verzekeren)
Dacht laat me eens met ZLM bellen en warempel, de premie is per 01-2024 al een stuk voordeliger dan mijn huidige bij Unive.
Zou ik nu een nieuwe polis bij Unive afsluiten, Dan is de nieuwe premie 63% hoger dan mijn huidige polis. Belletje naar Unive leverde net niets op, nieuwe premies voor 2024 zijn nog niet bekend.
Ga dan per januari toch maar naar de ZLM.
(helaas kent ZLM geen mogelijkheid voor 3 jaar 100% nieuwwaarde)

ps; ZLM eist normaal alarmklasse 3 of Lo-Jac, uitgelegd dat Tesla's goed beveiligd zijn, kreeg ik bij ZLM een nieuwe offerte waar die voorwaarden zijn uitgehaald. Dus nu geen extra alarm vereist.
Doe eventueel je voordeel....
 
Iemand aanwezig hier die ervaringen kan of wil delen van InsureMyTesla?
Mijn ervaring is slecht. De verzekeraar is Helvetia in Liechtenstein, de admin wordt door Qover gedaan, de schadeafhandeling door weer een andere partij.
Er wordt heel traag op e-mails geregaeerd en telefonisch zijn ze slecht bereikbaar.

Ik heb momenteel een schadeclaim lopen, ontstaan in een wasstraat. Van tevoren gebeld of er gevolgen zijn voor mijn premie, BM trede en eigen risico als de schade verhaalbaar is. na onbeantwoorde e-mail maar gebeld en na drie keer doorverbonden te zijn eindelijk iemand van de afdeling schade gesproken en nee hoor, als we de schade kunnen verhalen wordt ook het het eigen risico verhaald en hoeft u niks (extra) te betalen.

Op basis daarvan de claim ingediend en dan krijg je na twee weken een standaard antwoord van 'u mag de auto laten repareren bij een goedgekeurde Tesla reparateur maar u betaalt wel het eigen risico'. Geen woord over het verhalen van de schade.

Stuur ik ze een antwoord en krijg ik te horen van 'schade door een wasstraat is niet te verhalen en het gebruik is voor uw eigen risico'. Een simpele zoekopdracht leert dat schade in een wasstraat wel degelijk te verhalen is en in mijn geval heeft de wasstraat zelfs alle medewerking toegezegd.

Mijn conclusie is dat ze bij InsureMyTesla dus niet meedenken met de klant en geen enkele moeite doen om de schade te verhalen.
 
  • Informative
Reactions: ToTheStars
Pooh moet vanaf 16 december 25 euro extra per maand betalen bij inshared. Ik vind dat echt heel flink. Van 80 naar 105.
Is dit normaal in deze tijd? Weet niet wat ik er van moet denken
Mijn premie is ook bij Inshared met 25 euro omhoog gegaan. Desalniettemin is het nog steeds 1 van de goedkoopste op de markt voor mij. Overigens ben ik wel overgestapt naar Interpolis, vanwege collectiviteitskorting via mijn werk en omdat Interpolis een no claim beschermer aanbied, waardoor de ik net iets minder betaal.
 
Heb sinds een paar weken een model y en heb het gratis superchargen overgezet van mijn model s naar de y. Bij total loss of diefstal raak ik het gratis superchargen kwijt. Zijn er mensen die deze feature verzekerd hebben? Of is dat sowieso meeverzekerd. Net als een later gemonteerde spoiler oid?
 
Heb sinds een paar weken een model y en heb het gratis superchargen overgezet van mijn model s naar de y. Bij total loss of diefstal raak ik het gratis superchargen kwijt. Zijn er mensen die deze feature verzekerd hebben? Of is dat sowieso meeverzekerd. Net als een later gemonteerde spoiler oid?
Wat is de waarde van gratis superchargen? Kan niemand zeggen, lijkt me dus onmogelijk om mee te verzekeren.

Een "no-claim" verzekering is ook een truc, je verliest wel schadevrije jaren maar de verzekeraar past die niet direct aan. Pas bij overstappen komen in Roy-data de verminderde schadevrije jaren, wat overstappen minder aantrekkelijk maakt...
 
Heeft er iemand ervaring met Neerlandse autoverzekering?Is blijkbaar een nieuwe speler op de autoverzekering markt sinds mei 2023

Zie info hieronder:
RISK en rhion lanceren met 'Neerlandse' een nieuwe en onderscheidende particuliere autoverzekering. De Nederlandse insurtechprovider RISK heeft met de Duitse verzekeraar rhion een volmacht-autoverzekering ontwikkeld onder de naam Neerlandse.

Trouwens deze is alleen af te sluiten via een tussenpersoon bijv. Overstappen.nl of vergelijkingdirect.nl etc.WA - All risk polis is t.o.v. concurrentie fors goedkoper.
 
Ik probeer mijn nieuwe Model Y Performance te verzekeren, maar ik word overal afgewezen ivm te veel vermogen of een combi van te veel vermogen en gewicht?!?!
Ik heb 12 schadevrije jaren, dus daar zal het niet aan liggen.
Hebben meer mensen dit? En vooral, hoe/waar hebben mensen hun Model Y Performance wel kunnen verzekeren?
 
Ik probeer mijn nieuwe Model Y Performance te verzekeren, maar ik word overal afgewezen ivm te veel vermogen of een combi van te veel vermogen en gewicht?!?!
Ik heb 12 schadevrije jaren, dus daar zal het niet aan liggen.
Hebben meer mensen dit? En vooral, hoe/waar hebben mensen hun Model Y Performance wel kunnen verzekeren?
Had ik ook last van, ANWB maakt er geen probleem van. Soms moet je wel even bellen om het uit te leggen.
 
Ik probeer mijn nieuwe Model Y Performance te verzekeren, maar ik word overal afgewezen ivm te veel vermogen of een combi van te veel vermogen en gewicht?!?!
Ik heb 12 schadevrije jaren, dus daar zal het niet aan liggen.
Hebben meer mensen dit? En vooral, hoe/waar hebben mensen hun Model Y Performance wel kunnen verzekeren?
Dezelfde ervaringen. Bij Univé terechtgekomen tegen de hoofdprijs, maar na een paar weken over kunnen zetten naar Turien&Co. Daar had ik mijn Mazda MX5 al verzekerd, maar kwam het bij mij niet eerder op om daar een offerte op te vragen.
 
ANWB eist een Lojack volgsysteem en daar heb ik geen zin in. Vind het een beetje onzin en ook nog een prijzige gebeuren.

Prijzig valt mee. Je krijgt korting via ANWB, althans toen ik overging. Heb er verder geen last van... Prijsverschil was dermate groot dat de kosten van de Lo-Jack een lachertje was...

 
  • Like
Reactions: Niek
ANWB eist een Lojack volgsysteem en daar heb ik geen zin in. Vind het een beetje onzin en ook nog een prijzige gebeuren.

Ik ben met mijn Model S eind vorig jaar overgestapt naar EAS Tesla Verzekering.
Voor een bijzonder scherp tarief.
Ze maken vooral reclame voor verzekeren van de Model S, maar lijkt mij dat ze een Model Y ook wel verzekeren.
Zie EAS Tesla verzekering.
 
Ik probeer mijn nieuwe Model Y Performance te verzekeren, maar ik word overal afgewezen ivm te veel vermogen of een combi van te veel vermogen en gewicht?!?!
Ik heb 12 schadevrije jaren, dus daar zal het niet aan liggen.
Hebben meer mensen dit? En vooral, hoe/waar hebben mensen hun Model Y Performance wel kunnen verzekeren?

Als je in Zeeland of Brabant woont zou je ook ZLM verzekeringen nog kunnen proberen.

EDIT: Ow, ik zie dat je uit Deventer komt 😇
 
Als je in Zeeland of Brabant woont zou je ook ZLM verzekeringen nog kunnen proberen.

EDIT: Ow, ik zie dat je uit Deventer komt 😇
Toch bedankt voor het meedenken.
Ik zie net de een Lojack systeem incl. abonnement 500,- euro kost voor 3 jaar.
Valt me nog mee, is 14,- per maand. Dan is de ANWB nog steeds goedkoper dan de overige opties.
Dan dat toch maar doen.

Helaas toch niet mogelijk bij de ANWB.
Dus nu Unive maar geprobeerd.
 
Last edited: