Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • We are looking for another podcast participant who can act as a lead co-host to join the TMC Podcast. If you are interested in participating please see this thread.

MYP welke maat all season banden

10mm breder kan echt geen kwaad hoor... Heb je t over afwijkingen binnen de 1%. Met de hoogte gaan spelen ga je wel snel de mist in. Wat sommige misschien niet weten is dat het 2e getal een percentage is van de breedte van de band. Een 255/40/19 is bijvoorbeeld platter dan een 265/40/19.

Met mn model 3 ben ik naar 245/45/18 gegaan ipv de standaard 235/45/18. 1 vanwege nu goede velgbescherming en 2 vanwege iets meer zijwal ook meer comfort en rijhoogte( fijn voor een lesauto met straatje keren met stoepjes etc)

Na 1.5jaar lesgebruik zijn de velgjes nog als nieuw, terwijl we dagelijks tegen stoepjes zitten.

• Helpful
Reactions: Maarten
Denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik heb er Michelin Pilot Sport ev 255/40 en 275/40r21 op gelegd. Die hebben een veel betere velg rand bescherming. De oem Pirelli banden vond ik echt drama banden en heb ik dan ook meteen gewisseld.
Beste Boedha heb je hier misschien een foto van? Ik moet nieuwe banden bestellen en wil ook zeker een betere velg bescherming :)

prettig

Active Member
Apr 16, 2019
1,411
974
Soesterberg
Ik heb deze besteld: Scorpion All Season SF 2 - SUV Tyre | Pirelli (ELECT uitvoering voor EV's, geschikt voor sneeuw). De ELECT heeft ook een velgrandbeschermer.

Heb al Quatrac pro's op de m3 liggen, maar wat zachte side wall (merk je bij wat agressiever bochten). Verder goede en stille band (alleen niet zo super zuinig). Kijken of de Pirelli beter is.

Wel een LR (19") geen P, dus geen idee of ze de maat voor de P hebben.

Last edited:

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC