Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Als follow-up van post #566: voor de mensen die zich afvragen of ze de nieuwe navigatie al hebben:
Het kan dus zo zijn dat je al wel kaarten binnen hebt gekregen, maar nog niet de nieuwe navigatie.
Dat heb ik afgelopen maandag gemerkt.
Vandaag kreeg ik einde middag het volgende op het scherm:
...
Gelijk uitgetest en in plaats van het resultaat van afgelopen maandag navigeerde hij nu foutloos langs Badhoevedorp.
Wat ook opvalt is dat de navigatie op het kleine scherm automatisch traploos in- en uitzoomt. Niet belangrijk, maar ziet er wel mooi uit. :)
Een (bèta-versie-?)nadeel vind ik wel dat hij soms in plaats van de aanduiding op de borden de naam van de weg aangeeft.
Die naam is soms echt niet duidelijk ergens te zien, dus moet je op het zicht van rijrichting en de blauw gemarkeerde weg op het kleine scherm gissen of je op de juiste weg bent.
Niet vergeten om dat dus nog maar even te melden op het e-mail adres van de foto.
Maar al met al lijkt hij een stuk minder bèta dan de Navigon die we eerder hadden!
Inderdaad vandaag ook dat scherm gezien. Had de firmware versie 2018.24.1 al sinds vorige maand.
Even voor de zekerheid alles gereset en navigatie werkte direct prima .
De online routeberekening staat bij installlatie al standaard AAN en werkt echt sneller dan die van het oude Navigon systeem.
Afbeeldingen in het schermpje voor je neus zijn wat gedetailleerder geworden. Oogt wellicht wat fraaier, maar draagt niet bij aan snelle afleesbaarheid. Met name de rijstrook keuzehulp is wat klein geworden.
Al met al lijkt het de goede kant op te gaan. In ieder geval kan nu met een architectuur uit de 21e eeuw verder ontwikkeld worden.
 
Dus op zich wel voorzien, maar ik ben fan van alles zoveel mogelijk in 1 app/device/auto

Ik ben het met je eens. Alle aangedragen oplossingen van derden zouden niet nodig hoven zijn. Zeker niet als je bekijkt hoe goed abetterrouteplanner of EVTO lijken te werken voor een Tesla.

Realiteit is wel dat ik ook in geen enkele eerdere auto een navigatie-systeem heb gehad dat (blijvend) aan de door jou geformuleerde eisen voldeed. Dus tot noch toe heb ik altijd met TomTom Mobile op m'n iPhone op het dashboard gereden. :rolleyes:

En met m'n Tesla-pet op: als je een i-Pace of welke andere EV dan ook rijdt, is het helemaal huilen met de pet op. Jaquar maakt reclame met hun geavanceerde navigatie-systeem dat voorspelt dat je de 1500km naar Z-Fr in slechts 15uur zult afleggen en daarbij een heel goed overzicht biedt van laadpunten in je buurt mocht je accu onderweg onverhoopt leegraken... :(
 
  • Like
Reactions: ebullio
Mijn auto heeft al enkele dagen 2018.26, staat geregeld aan de WiFi op kantoor gekoppeld (ook twee nachten daar laten staan), maar de nieuwe navigatie is er nog niet. Maandag vertrek ik naar Finland. Natuurlijk wil ik dan graag de nieuwe navigatie gebruiken. is het een kwestie van wachten of heb ik hier nog invloed op?
 
Mijn auto heeft al enkele dagen 2018.26, staat geregeld aan de WiFi op kantoor gekoppeld (ook twee nachten daar laten staan), maar de nieuwe navigatie is er nog niet. Maandag vertrek ik naar Finland. Natuurlijk wil ik dan graag de nieuwe navigatie gebruiken. is het een kwestie van wachten of heb ik hier nog invloed op?
Na het downloaden duurt het nog 3-4 dagen voor de installatie plaatsvind, misschien aan het uitpakken in die periode.
 
Mijn auto heeft al enkele dagen 2018.26, staat geregeld aan de WiFi op kantoor gekoppeld (ook twee nachten daar laten staan), maar de nieuwe navigatie is er nog niet. Maandag vertrek ik naar Finland. Natuurlijk wil ik dan graag de nieuwe navigatie gebruiken. is het een kwestie van wachten of heb ik hier nog invloed op?
Ik had hem ongeveer 4 dagen later. Stapte gisteren in en had ineens de nieuwe Navi.

Ik kwam van 2018.18 naar 2018.26 op mijn S85 uit 2013 en had dus nadat ik .26 kreeg 4 dagen later de nieuwe navi en maps.
 
Ik
En met m'n Tesla-pet op: als je een i-Pace of welke andere EV dan ook rijdt, is het helemaal huilen met de pet op. Jaquar maakt reclame met hun geavanceerde navigatie-systeem dat voorspelt dat je de 1500km naar Z-Fr in slechts 15uur zult afleggen en daarbij een heel goed overzicht biedt van laadpunten in je buurt mocht je accu onderweg onverhoopt leegraken... :(

Klopt - althans ook voor Italië. Voorwaarde is wel dat je de accu tot 80% gaat laden. Kies je vervolgens een van deze laadpunten dan zijn het doorgaans 50kW laders....
IMG_3185 (3).jpg


Filters werken nog niet goed waardoor je veel meer te zien krijgt dat zinvol is. Des te meer een onding omdat werkelijk alle theoretisch mogelijke laadmogelijkheden dan geselecteerd kunnen worden.. Je moet echt goed weten wat 1ph/3ph, kW, Ampere, VAC, Mennekes betekent...

IMG_3190.jpg

En je krijgt de nodige non-info.. wat moet ik met al die codes?

IMG_3191 (1).jpg


Zoek je op stations in de buurt van de auto, dan krijg je dit. Maar nu mis ik juist de laadsnelheden. De verkoper gaf aan dat er geen sim-kaart in de auto zat en hij niet kon verklaren waarom er dan wel "laden beschikbaar: op het screen staat...

tsja - hoop werk nog aan deze software
 
Hoe gaan ze dan die OTA updates doen ? Of moet je daarvoor toch weer naar de dealer.
Het blijft een vreemde auto...
Die dealers hebben hun periodieke inkomsten toch ook nodig?
Het zou me enorm verbazen als ook maar één ander merk dergelijke updates voortdurend gratis blijft aanbieden. Op z’n minst een ‘service contract’ of zoiets zul je op den duur wel moeten afsluiten. Waarom zouden de bestaande fabrikanten dit voor ICE-voertuigen gebruikelijke model uberhaupt veranderen bij elektrisch aangedreven exemplaren?