Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Er is natuurlijk wel ook het feit dat je bij <10% een tragere opstart hebt van je laadvermogen. Dus best verlaten bij pakweg 70% en arriveren bij de volgende supercharger aan 10%.
Precies zo!
Zo heb ik t ook gedaan met de aanhanger er achter, 1350 km in 1x
Op de heenweg had ik de trial versie van het premium account van ABRP, maar ik werd er niet happy van.
En nu dat ook IONITY niet meer interessant is, selecteer ik zelf wel de volgende suc op mijn route en dan wacht ik wel ff tot die 10% op de aankomst aangeeft en dan los. Ging prima. Terugweg een uur sneller als heen, en niks geen trage aanwijzingen, gewoon lekker op de Navi vd Tesla! In NL heb ik ABRP al helemaal niet nodig, dus geen betaalde versie voor mij.
 
Plots, nog voor Aschaffenburg, sloeg de GoM op bestemming uit op -4%. Ik ben dan een tijdje 120 gaan rijden en dan 100 in de tunnel van Aschaffenburg, en had ook al herberekend naar Mogendorf maar beter dan 4% GoM kwam er niet uit en vond ik maar niks.
herken dit echt niet. Ben je misschien stukje verkeerd gereden?
Gisteren getest: meteen weggereden bij Düsseldorf toen melding 5% bij aankomst verscheen. ABRP maakt er nachts een potje van (14%)want die houd geen rekening met hogere Max snelheid in Nederland. Kreeg meteen bij vertrek melding dat ik onder 115 moest blijven maar heb overal Max snelheid to 150 km/h gereden. Dit was verloop van de verwachte status bij aankomst:
18748EA8-B7CE-4CF2-8F0E-822B8DB53322.jpeg
A3119C3B-9CC9-470C-81FC-02B0A6DB0B88.jpeg
C1A67A47-1135-4C0B-923E-AB7509AD69F3.jpeg
00640D2C-5D99-4448-9624-6663A11EDEEC.jpeg
B2B6D1C0-E33D-4D81-8DF4-308235312EF3.jpeg

Ook nog stevige regenbui op laatste stuk 130. Dat had wel impact voor de zekerheid iets eerder begonnen met regenereren toen ik de afrit nam.
 
Precies zo!
Zo heb ik t ook gedaan met de aanhanger er achter, 1350 km in 1x
Op de heenweg had ik de trial versie van het premium account van ABRP, maar ik werd er niet happy van.
En nu dat ook IONITY niet meer interessant is, selecteer ik zelf wel de volgende suc op mijn route en dan wacht ik wel ff tot die 10% op de aankomst aangeeft en dan los. Ging prima. Terugweg een uur sneller als heen, en niks geen trage aanwijzingen, gewoon lekker op de Navi vd Tesla! In NL heb ik ABRP al helemaal niet nodig, dus geen betaalde versie voor mij.
Haha, zo doe ik het nu ook. Bij de SuC laden tot 10% op aankomst en dan lekker doorrijden met een oog op flitsmeister en het andere oog op de trip grafiek zodat ik met 2% arriveer. Bij langere afstanden krijg je dan wel regelmatig waarschuwingen van je Tesla dat je snelheid moet minderen maar die kun je negeren als je zelf de trip grafiek een beetje in de gaten houdt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik meen mij te herinneren dat ik laatst een update van de 2020 kaarten in mijn auto voorbij zag komen. Aangezien die elke dag bij de WIFI staat had ik verwacht dat die wel geïnstalleerd zouden zijn. Nu zag ik vandaag dat er toch een 2019 kaart in de auto is en de update is verdwenen. Ik zag op Redit een thread dat veel mensen een rollback hadden van 2020.32 naar 2019.20.

Wel zijn een aantal snelheidsrestricties al een tijd geleden aangepast (volgens mij zonder kaart-update). Op de N34 (witte paal naar Hardenberg) kon een paar maanden geleden maar 70km/u rijden op AP, terwijl er een maximum snelheid geldt van 100km/u. Dat is blijkbaar niet teruggedraaid. Ook is een lokale aanpassing (afrit A35 Enschede-West) aangepast, terwijl deze enkele maanden geleden niet juist was.

Ik vraag me af wat nu precies onderdeel is van de kaartupdate.
 
Ik meen mij te herinneren dat ik laatst een update van de 2020 kaarten in mijn auto voorbij zag komen. Aangezien die elke dag bij de WIFI staat had ik verwacht dat die wel geïnstalleerd zouden zijn. Nu zag ik vandaag dat er toch een 2019 kaart in de auto is en de update is verdwenen. Ik zag op Redit een thread dat veel mensen een rollback hadden van 2020.32 naar 2019.20.

Wel zijn een aantal snelheidsrestricties al een tijd geleden aangepast (volgens mij zonder kaart-update). Op de N34 (witte paal naar Hardenberg) kon een paar maanden geleden maar 70km/u rijden op AP, terwijl er een maximum snelheid geldt van 100km/u. Dat is blijkbaar niet teruggedraaid. Ook is een lokale aanpassing (afrit A35 Enschede-West) aangepast, terwijl deze enkele maanden geleden niet juist was.

Ik vraag me af wat nu precies onderdeel is van de kaartupdate.
De 2020 kaart update is volledig terug gedraaid naar 2019. Bij iedereen.
 
Ik meen mij te herinneren dat ik laatst een update van de 2020 kaarten in mijn auto voorbij zag komen. Aangezien die elke dag bij de WIFI staat had ik verwacht dat die wel geïnstalleerd zouden zijn. Nu zag ik vandaag dat er toch een 2019 kaart in de auto is en de update is verdwenen. Ik zag op Redit een thread dat veel mensen een rollback hadden van 2020.32 naar 2019.20.

Wel zijn een aantal snelheidsrestricties al een tijd geleden aangepast (volgens mij zonder kaart-update). Op de N34 (witte paal naar Hardenberg) kon een paar maanden geleden maar 70km/u rijden op AP, terwijl er een maximum snelheid geldt van 100km/u. Dat is blijkbaar niet teruggedraaid. Ook is een lokale aanpassing (afrit A35 Enschede-West) aangepast, terwijl deze enkele maanden geleden niet juist was.

Ik vraag me af wat nu precies onderdeel is van de kaartupdate.
Versie Navigatiedata
 
Ik meen mij te herinneren dat ik laatst een update van de 2020 kaarten in mijn auto voorbij zag komen. Aangezien die elke dag bij de WIFI staat had ik verwacht dat die wel geïnstalleerd zouden zijn. Nu zag ik vandaag dat er toch een 2019 kaart in de auto is en de update is verdwenen. Ik zag op Redit een thread dat veel mensen een rollback hadden van 2020.32 naar 2019.20.

Wel zijn een aantal snelheidsrestricties al een tijd geleden aangepast (volgens mij zonder kaart-update). Op de N34 (witte paal naar Hardenberg) kon een paar maanden geleden maar 70km/u rijden op AP, terwijl er een maximum snelheid geldt van 100km/u. Dat is blijkbaar niet teruggedraaid. Ook is een lokale aanpassing (afrit A35 Enschede-West) aangepast, terwijl deze enkele maanden geleden niet juist was.

Ik vraag me af wat nu precies onderdeel is van de kaartupdate.

Versionshistorie Navigationsdaten

Weet niet of het nog geldig is
  • Datenquellen:
    • Die Kartendarstellung im Auto kommt von Google / Waze
    • die Navigationsdaten von Mapbox,
    • die wiederum Daten von OpenStreetMap verwenden (Quelle) 12
    • Stau-/Unfallinformationen von Inrix (Quelle) 10, entfernt in 2020.24 (Quelle) 38
  • Derzeit gibt es keinen bekannten Weg, Fehler in den Navigationsdaten wie z.B. falsche Geschwindigkeitsangaben zu melden oder gar zu editieren


    Updates
    • Ein Update der Navigationsdaten lässt sich ebenso wenig forcieren wie die Firmwareupdates.
    • Im Gegensatz zu den Firmwareupdates gibt es bei Updates der Navigationsdaten keine Push-Information in der App.
    • Im Auto wird „Navigationsdaten-Update verfügbar - Bitte mit WLAN verbinden“ angezeigt
    • während des Downloads „Navigationsdaten-Update wird heruntergeladen“ mit Fortschrittsbalken] angezeigt
    • Die Downloadgröße ist 7-9 GB, dauert also je nach Geschwindigkeit der Internetanbindung etliche Stunden
    • Der Download kann problemlos unterbrochen werden
    • Die Prüfung / Installation der heruntergeladenen Navidaten dauert auch etliche Stunden
    • nach Installation der Navigationsdaten gibt es seit Anfang 2019 keine Benachrichtigung mehr (früher ein Info-Fenster)
    • Informationen über Tempolimits etc. werden vom Auto regelmässig und unabhängig von den Updates der Navigationsdaten von daws.tesla.services/ 57abgerufen, es gibt für diese Daten keine Versionsnummer

 
  • Informative
Reactions: Furb and Hbrink