Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatieprobleem Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Roaming via andere providers kost telefonica extra geld, en zal ws om de kosten laag te houden niet uitonderhandeld zijn....

?? Telefonica moet met roaming werken, bij mijn weten hebben ze geen licentie in Nederland, en al zeker niet in België.

Als we de grens overgaan, bvb van België naar Nederland, zullen we zeker overschakelen van een Belgische provider naar een Nederlandse provider (roaming).
Nu probeert de S (net als de smartphone overigens) zo lang mogelijk de Belgische provider aan te houden, terwijl het Nederlandse signaal al veel sterker is.

Mijn voorstel is dus : laat ons kiezen. Of koppel de keuze aan de GPS.
 
?? Telefonica moet met roaming werken, bij mijn weten hebben ze geen licentie in Nederland, en al zeker niet in België.

Als we de grens overgaan, bvb van België naar Nederland, zullen we zeker overschakelen van een Belgische provider naar een Nederlandse provider (roaming).
Nu probeert de S (net als de smartphone overigens) zo lang mogelijk de Belgische provider aan te houden, terwijl het Nederlandse signaal al veel sterker is.

Mijn voorstel is dus : laat ons kiezen. Of koppel de keuze aan de GPS.

telefonica heeft toch zijn eigen netwerk heir, in de vorm van Vodafone. en in belgie ook? neem aan in andere landen ook? keuze zullen ze nooit gaan geven lijkt me...
 
telefonica heeft toch zijn eigen netwerk heir, in de vorm van Vodafone. en in belgie ook? neem aan in andere landen ook? keuze zullen ze nooit gaan geven lijkt me...
Wat S19910 bedoelt, is dat we zelf handmatig kunnen switchen van netwerk. Dus van Vodafone NL naar Vodafone BE bijvoorbeeld. En niet hoeven te wachten tot de auto zelf beslist dat het tijd wordt om eens naar een alternatief te gaan zoeken, want dat duurt soms lang.
Workaround sou kunnen zijn dat je de centre console na de grens even reset.
 
Ik heb ook het probleem dat 3G compleet weg is als ik een parkeerkelder kom uitrijden. Na een reset is 3G ineens weer aanwezig. Verder heb ik over de navigatie nog niet te klagen gehad. Ik heb pas 1100 km gereden, maar hij heeft me feilloos de weg gewezen.
 
ScreenShot098.jpg


screenshot van logging via VisibleTesla.
toont goed aan wat ik bedoel :
bij het overschreiden van de grens duurt het vèèl te lang voordat de S het juiste netwerk kiest.

Voorstel : via GPS weet de S in welk land de auto is -> meteen omschakelen naar de juiste provider.
(of ons laten kiezen, ook goed)
 
Het leed zou natuurlijk wat verlicht worden als er regelmatig updates voor de Garmin kaarten kwamen. De website beloofde 7 jaar lang updates, toch? Maar ik heb het idee dat Tesla erg makkelijk is geweest met dingen beloven die ze (voorlopig, neem ik aan) nog helemaal niet waar kunnen maken. Zoals kaart updates, en 11/22kW laden, om maar wat te noemen.

Hoe lang kan een bedrijf in Nederland zich eigenlijk niet aan geadverteerde features en specs houden voordat er sprake is van "misleidende reclame"?

Inderdaad drama. Op de heenreis naar Oostenrijk ben ik twee keer verkeerd gereden door dat zaad systeem, zelfs navigatie van 5 jaar oud doet het nog beter!
 
Wij hadden in onze vorige auto, een Renault Espace uit 2006, een dvd navigatie-systeem, spraakgestuurd en tmc, dat veel beter is dan dit systeem dat je nog niet in een dacia zou willen hebben! Dit systeem stelt echt zwaar teleur. Hier moeten ze echt iets mee want de concurrentie lacht tesla hiermee uit.
 
Vraag me steeds meer af ie tesla de file info gaat meepakken. Hetgeen wij op de kaart zien is. Nl. niet altime, maar zijn gemiddeldes. TMC zender lijkt niet aan boord, en naar mijn beste weten is er geen wereldwijde aanbieder van digitale file info. Lijkt mij dat dan als enige optie een samenwerking met TomTom oid een optie is, die het digitaal als webservices ouzo gaan aanbieden... Klinkt niet als iets wat ze even in een update frommelen...
 
Vraag me steeds meer af ie tesla de file info gaat meepakken. Hetgeen wij op de kaart zien is. Nl. niet altime, maar zijn gemiddeldes.

Volgens mij is dat precies dezelfde data als je via Google Maps te zien krijgt en dan wel degelijk realtime. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar de rijsnelheden weergegeven op de kaart lijken goed overeen te komen met wat je in het echte verkeer tegenkomt. Natuurlijk met wat vertraging, omdat de verzamelde gegevens verwerkt en opnieuw door de auto gedownload moeten worden.

Het Tesla navigatiesysteem is een hybride tussen Google Maps (grote scherm) en Navigon (scherm achter stuur). Ik vermoed dat Navigon de route bepaalt (anders heb je geen offline navigatie). De Navigon app op de iPhone kan verkeersinfo van Inrix downloaden (INRIX) en toepassen bij de berekening van de route. Het zou mooi zijn als dit bij ons wordt ingebouwd. De technologie is er.

Een andere Navigon feature die ik erg mis is de keuze uit verschillende routes.
 
Dit is allemaal allang opgelost door Waze. (Real-time verkeersinfo en slimme routes op basis daarvan.) Door de bewegingen van alle Waze gebruikers i.c.m. actief door hen doorgegeven files, flitsers e.d. is voor Waze duidelijk hoe snel er bewogen wordt en waar extra opletten nodig is.
Bijvoorbeeld 'stilstaand voertuig op de vluchtstrook', daar wordt netjes voor gewaarschuwd.

Google heeft juni 2013 Waze gekocht om te integreren met hun 'Maps' divisie.
 
Dit is allemaal allang opgelost door Waze. (Real-time verkeersinfo en slimme routes op basis daarvan.) Door de bewegingen van alle Waze gebruikers i.c.m. actief door hen doorgegeven files, flitsers e.d. is voor Waze duidelijk hoe snel er bewogen wordt en waar extra opletten nodig is.
Bijvoorbeeld 'stilstaand voertuig op de vluchtstrook', daar wordt netjes voor gewaarschuwd.

Google heeft juni 2013 Waze gekocht om te integreren met hun 'Maps' divisie.
Dus helaas geduld (en hoop houden) dat erbij nieuwe release nieuwe navi update in komt te zitten.