Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren de eerste paar honderd kilometer met een V8 gereden. ( vroeger nooit verder gekomen dan een V6 ;))
Wat opviel was de AP op A44 moeite had met zijn baan op de " bruggen" . Moest zelf ingrijpen, al was het maar voor het gevoel.
Hij lijkt wat " zoekeriger " dan de vorige versie, maar wellicht dat ie nog moet leren. De zelfde ervaring op een veel gereden stuk, niet alle bochten, welke hij normaal perfect deed, werden goed genomen.

Lane change gaat wel soepeler.
Rechts inhalen wordt ook voorkomen, maar dat gebeurt ook bij uitvoegstroken.
Afstand tot een vrachtwagen aan de rechterkant werd wel keurig iets ruimer. Gaat iets meer links rijden.

Denk dat ik het nog iets tijd moet geven, om hem ( en mij ) weer te kunnen laten wennen aan de nieuwe software.
Geen last van de charge port issues. Maar het blijft super handig dat ie automatisch sluit. Een feature die ik niet had verwacht te krijgen.

to be continued....
 
Vanmorgen ook eerste keer met V8 en autopilot mijn traditionele route op AP gereden.
Kan tot nu toe niet echt een verschil merken.

Op een punt stond een wagen gestationeerd op het fietspad en stukje op de rijbaan. Hier week hij nu mooi uit naar links om hem niet te schampen. Afgaande op de filmpjes die ik heb gezien zou dit onder V7.1 niet goed zijn gegaan.
 
Zou ook niet met access points slepen (ook erg moeilijk in mijn geval), maar een telefoon hotspot is zo aangezet en mijn telefoon downloadt met ~150mbit. Vanochtend aangezet en bij het eerste stoplicht al +100mb gedownload, kort daarna nog eens honderd. Wacht nu op mijn 'firmware staat klaar' melding... :)

Waar kun je zien dat de auto iets aan het downloaden is?
 
Gisteren de eerste paar honderd kilometer met een V8 gereden. ( vroeger nooit verder gekomen dan een V6 ;))
Wat opviel was de AP op A44 moeite had met zijn baan op de " bruggen" . Moest zelf ingrijpen, al was het maar voor het gevoel.
Hij lijkt wat " zoekeriger " dan de vorige versie, maar wellicht dat ie nog moet leren. De zelfde ervaring op een veel gereden stuk, niet alle bochten, welke hij normaal perfect deed, werden goed genomen.

Lane change gaat wel soepeler.
Rechts inhalen wordt ook voorkomen, maar dat gebeurt ook bij uitvoegstroken.
Afstand tot een vrachtwagen aan de rechterkant werd wel keurig iets ruimer. Gaat iets meer links rijden.

Denk dat ik het nog iets tijd moet geven, om hem ( en mij ) weer te kunnen laten wennen aan de nieuwe software.
Geen last van de charge port issues. Maar het blijft super handig dat ie automatisch sluit. Een feature die ik niet had verwacht te krijgen.

to be continued....

Delen van data is wel aangezet?
 
Waar kun je zien dat de auto iets aan het downloaden is?
Op je telefoon, als je auto via een wifi hotspot loopt.

in kort
3g/4g? Black box
Een vorm van Wifi? Iemand ergens kan iets zien

Op mijn versie van android:
hotspot aan
auto laten verbinden
Settings -> data usage -> Tethering
Toont aantal mb's gebruikt door Tethering (en dus auto)

Edit:
als ervaren 'schiet nou eens op met je firmware Tesla' gebruiker, als er binnen 5 minuten niets gebeurt gaat er niets gebeuren.

Terwijl je wacht, ~250kb om de paar minuten? album art. ~3mb? Spotify, ~5mb? Tesla flitsmeister. ~100mb+? nieuwe firmware :)
 
Gisteren de eerste paar honderd kilometer met een V8 gereden. ( vroeger nooit verder gekomen dan een V6 ;))
Wat opviel was de AP op A44 moeite had met zijn baan op de " bruggen" . Moest zelf ingrijpen, al was het maar voor het gevoel.
Hij lijkt wat " zoekeriger " dan de vorige versie, maar wellicht dat ie nog moet leren. De zelfde ervaring op een veel gereden stuk, niet alle bochten, welke hij normaal perfect deed, werden goed genomen.

Lane change gaat wel soepeler.
Rechts inhalen wordt ook voorkomen, maar dat gebeurt ook bij uitvoegstroken.
Afstand tot een vrachtwagen aan de rechterkant werd wel keurig iets ruimer. Gaat iets meer links rijden.

Denk dat ik het nog iets tijd moet geven, om hem ( en mij ) weer te kunnen laten wennen aan de nieuwe software.
Geen last van de charge port issues. Maar het blijft super handig dat ie automatisch sluit. Een feature die ik niet had verwacht te krijgen.

to be continued....
Vraag maar aan @Paul Amstelveen hoe je de bruggen op de A44 moet nemen :eek:

Dat je geen melding hebt over de charge port is omdat jouw nieuwe S een servomotortje heeft voor de charge port. De oudere modellen hebben dat niet en de software detecteert dat verkeerd.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Snel vraagje... in de oude Media Centre had je de 'Favorites' keuze in de verticale lijst aan de linkerkant. Daar had ik dan eerst een lijstje met wat Radio favorietjes en daaronder een lijstje met TuneIn favoriete channels... Klopt het dat ik die niet meer heb in 8.0? Zie nog wel de radiofavorieten, maar vind nergens meer mijn favoriete TuneIn kanaaltjes.
 
Heb het allemaal niet zo bijgehouden de laatste tijd en werd daardoor net verrast door V8. Nieuwe functionaliteit moet ik allemaal nog gaan meemaken. Maar de eerste impressie van een 10min ritje: wat een bleekscheterige boel op het hoofdscherm. Het kon allemaal kennelijk nog platter maar vooral ook nog witter.

Kennelijk missen ze nog wat ergonomen in het team. Is er daar nu echt niemand die begrijpt dat wit (licht) helemaal niet fijn is in het dashboard?

Hoop dat ik van de nieuwe functionalisteiten blijer wordt (die moet ik allemaal nog uitvinden).
Begrijp in ieder geval niet wat de zin is van die extra inch (ten koste van de menu balk) in het toch al super grote navigatiescherm.
Nu moet ik twee keer op het scherm tikken (alweer ergonomisch niet de slimste keuze).
 
Heb het allemaal niet zo bijgehouden de laatste tijd en werd daardoor net verrast door V8. Nieuwe functionaliteit moet ik allemaal nog gaan meemaken. Maar de eerste impressie van een 10min ritje: wat een bleekscheterige boel op het hoofdscherm. Het kon allemaal kennelijk nog platter maar vooral ook nog witter.

Kennelijk missen ze nog wat ergonomen in het team. Is er daar nu echt niemand die begrijpt dat wit (licht) helemaal niet fijn is in het dashboard?

Hoop dat ik van de nieuwe functionalisteiten blijer wordt (die moet ik allemaal nog uitvinden).
Begrijp in ieder geval niet wat de zin is van die extra inch (ten koste van de menu balk) in het toch al super grote navigatiescherm.
Nu moet ik twee keer op het scherm tikken (alweer ergonomisch niet de slimste keuze).
Volledig eens. Het is vooral lelijk IMO. Dat je nu moet klikken om knoppen in het navischerm te krijgen die er voorheen gewoon stonden, is voor de niet-AP rijders m.i. evenmin een vooruitgang. En ik herhaal het nog maar een keer, waar is de lijst met SuC's en DeC's gebleven. Hans, jij hebt "alle functies terug kunnen vinden", dus die lijst ook?