Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ongeval met model 3 wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag hebben we een ongeval gehad in Tesla, die we particulier, tweedehands bij Nikola in Brussel kochten.

Bumper, koplamp, wielkast stuk en wss as afgebroken. Gelukkig zijn we omnium verzekerd.

We zijn er dus nu achter gekomen dat een carrosseriebedrijf vinden die erkend is door Tesla in België niet zo gemakkelijk is.

En aangezien ze dus schaars zijn blijkt de wachttijd heel lang, men spreekt al van 2 maanden.

Uiteindelijk zijn we terrecht gekomen bij Garage Kontakt in Rumst.

Heeft iemand ervaring of goede raad met heel deze situatie?
 
Een door Tesla approved schadeherstelbedrijf vinden is niet moeilijk.


Als je een verzekering hebt die kan tussenkomen, best ook met hen nagaan of ze ook samenwerken met een schadehersteller uit deze lijst.
Wij op dat ogeblik deze lijst niet vinden via Tesla. Gelukkig uiteindelijk zo wel carrosserie Kontakt wel gevonden en stond die ook op de erkende bedrijven van de verzekering.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Waarom naar een erkende van Tesla, levert je niks op.
Eerste maal heb ik het ook gedaan, 4 maanden moeten wachten op stukken en nog eens moeten teruggaan om alles correct uit te lijnen.
Tweede maal naar mijn vertrouwde hersteller gegaan en die had op een week de stukken. Ook geen tweede maal terug moeten gaan en werd met volle batterij afgeleverd.
 
Waarom naar een erkende van Tesla, levert je niks op.
Eerste maal heb ik het ook gedaan, 4 maanden moeten wachten op stukken en nog eens moeten teruggaan om alles correct uit te lijnen.
Tweede maal naar mijn vertrouwde hersteller gegaan en die had op een week de stukken. Ook geen tweede maal terug moeten gaan en werd met volle batterij afgeleverd.
We hebben eerst gehoord bij een carrosseriebedrijf in de buurt. Die had de ervaring dat ze moeilijk de onderdelen konden krijgen van Tesla juist omdat ze niet erkend zijn en daardoor ook lange wachttijden had.
En jie staat daar na het ongeval, in shock, niet voorbereid op zoiets en denk je het beste te doen natuurlijk. Mag ik mss weten welke carrossier jij had?
 
Ik weet niet hoe nuttig het is om nu met je auto carrossiers af te zeulen. Zolang het een carrossier is die op de Tesla lijst staat en ook bij je verzekering bekend is, zit je vrij goed. Voor de rest is het dan koffiedik kijken en ik denk niet dat we je hier +10 reviews van elke carrossier bij jou in de buurt kunnen leveren.
 
We hebben eerst gehoord bij een carrosseriebedrijf in de buurt. Die had de ervaring dat ze moeilijk de onderdelen konden krijgen van Tesla juist omdat ze niet erkend zijn en daardoor ook lange wachttijden had.
En jie staat daar na het ongeval, in shock, niet voorbereid op zoiets en denk je het beste te doen natuurlijk. Mag ik mss weten welke carrossier jij had?
Zie PB
 
V
Ik weet niet hoe nuttig het is om nu met je auto carrossiers af te zeulen. Zolang het een carrossier is die op de Tesla lijst staat en ook bij je verzekering bekend is, zit je vrij goed. Voor de rest is het dan koffiedik kijken en ik denk niet dat we je hier +10 reviews van elke carrossier bij jou in de buurt kunnen leveren.
Ik vraag geen reviews, enkel ervaringen qua afhandeling van een ongeval met een Tesla en wachttijden om nieuwe onderdelen te krijgen en herstelling.

Mss kan jij me een beter nummer geven, dat graag. Maar ik probeer al 2 dagen Tesla service telefonisch te bereiken maar helaas...
 
Mss kan jij me een beter nummer geven, dat graag. Maar ik probeer al 2 dagen Tesla service telefonisch te bereiken maar helaas...
Wie wil je bereiken, en waarvoor?

Je kan elk service center bereiken door te gaan kijken naar een Service Center bij je in de buurt op https://www.tesla.com/nl_be/findus, en dan het nummer bellen. Na de taal te kiezen, kan je 2x optie 3 kiezen en gaat een telefoon bij het service center rinkelen.