Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb overigens sinds V8 beduidend vaker dat mijn auto netjes is voorverwarmd als ik 's ochtends vertrek.
Het lijkt erop dat dat smart pre-heating oid eindelijk beter werkt, hebben jullie daar ook verbetering in gemerkt ?

Nog kleine items op mijn wishlist:
Bij het wisselen van radiostations middels de knoppen op het stuur; even op het IC laten zien welk station je nou hebt opgezet.
De media app op het IC gebruik ik niet en dan moet je maar aan de muziek zien te herkennen welke zender het is.
En het laden instellen op 100% mag wat mij betreft een one-off optie zijn zodat je hem niet vergeet terug te zetten.
Had al een aantal keren na een range charge de dag erop onbedoeld ook een 100% lading gehad.
 
Mag ik zeggen dat ik eigenlijk niks echt aan te merken heb op V8, in de zin van dat ik echt wel heel blij ben met deze versie ten opzichte van 7.1? Als ik lang nadenk is misschien het enige dat muziek vanaf USB iets minder overzichtelijk is geworden naar mijn gevoel (kan ook een kwestie van wennen zijn), maar echt een ramp is het ook niet. Spotify daarentegen is echt fors verbeterd. Ik heb daar ook geen problemen mee, bij mij onthoudt hij ook gewoon alle favorieten.

Ik vind de autopilot op vrijwel alle punten merkbaar verbeterd. En de interface ziet er ook een stuk strakker uit. Ik houd wel van de eenvoudige look van de UI. Dat past wel bij de vrij strakke look van de rest van het interieur, mede gezien ik de 'eenvoudige' pianolak zwarte dashboard panelen heb ipv hout of iets dergelijks.

Het is natuurlijk niet 100% perfect. De autopilot kan nog steeds wel wat beter, o.a. de functie dat hij niet gaat rechts inhalen op de snelweg mag wat mij betreft nog wat finetuning hebben. Maar eerdere auto's die ik had waren veelal nog minder perfect en kregen nooit een update...
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
persoonlijk vindt ik het wel knap dat de tekeningen van de auto's vóór je, geleidelijk veranderen als ze in een bocht gaan. Je begint dan meer van de zijkant te zien. vroeger bleef het "prentje" altijd gewoon het achteraanzicht dat van plaats verschoof.
ook als de auto's,vrachtwagens en moto's nu van vak veranderen veranderd geleidelijk dit perspectief.

knap gedaan.
 
Ik moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe split screen layout van de achteruitrijcamera:confused:

IMG_0354.JPG
 
Wat is nu de snelste methode om vanuit de fullsize nav-mapweergave de overige icoontjes weer zichtbaar te krijgen? Ik maak nu eerst de nav-map klein en verplaats vervolgens de onderste splitscreen weer naar boven, maar dat zal te omslachtig zijn. Volgens Elon moet iedere handeling in twee touches te doen zijn.
 
En het laden instellen op 100% mag wat mij betreft een one-off optie zijn zodat je hem niet vergeet terug te zetten.
Had al een aantal keren na een range charge de dag erop onbedoeld ook een 100% lading gehad.
Als je dat (per ongeluk) twee keer na elkaar doet krijg je een waarschuwing. Zodra je die bevestigt gaat ie automatisch naar 90% (tenminste in 7.1).
Kreeg dit n.l. in Noorwegen waar ik zoveel mogelijk range wilde hebben.
 
Even terugkomen op het automatisch weer inzoomen van de kaart: het lijkt erop dat dat alleen gebeurt als de kaartoriëntatie "noord" of "rijrichting" is. Als de oriëntatie "handmatig" is, (d.w.z. je hebt met vegen en draaien de kaart gedraaid en het oriëntatie-icoon is verdwenen) lijkt het automatisch inzoomen niet te gebeuren. Ik heb de nieuwe handleiding er nog niet op nageslagen.

Voor de rest mijn bevindingen na een aantal dagen:
  • Mediaspeler
    • Het is irritant dat de mediaspeler niet onthoudt waar hij was in het nummer wat hij (van USB) aan het afspelen was.
      • Ik heb niet meer meegemaakt dat hij ergens in een volgend nummer stond, dus dat is een verbetering.
      • Maar bij het nummer wat hij aan het spelen was begint hij bij de volgende rit weer aan het begin. Da's niet handig nu ik net een groot aantal FLAC bestanden aan elkaar heb geplakt om de beperkingen van 7.1 te omzeilen (resulterend in nummers van meer dan 3 uur).
    • De mediaspeler laat nu wel album-art vanuit het bestand zien, maar dan wel dat van het eerste nummer van een album, ook als je een ander nummer van dat album afspeelt waar een ander plaatje in zit.
    • De overige klachten over de mediaspeler heb ik niet echt last van (nog niet veel nummers op mijn USB stick).
  • TACC: Een duidelijke verbetering. Het is allemaal al genoemd, ik kan dat beamen.
  • Autosteer: Geen grote verandering. Hopelijk wordt dat met fleet-learning nog beter. Ik heb zelf niet gemerkt dat hij het nu beter doet in bochten, in tegenstelling tot wat sommige anderen meldden.
  • Auto lane change: Gebruik ik te weinig om al een goed oordeel over te kunnen geven, maar lijkt er zeker niet op achteruit gegaan te zijn.
  • Regen: Lijkt inderdaad wat beter te werken, al vind ik het verschil niet heel groot.
  • Gebruikersinterface: Is een kwestie van smaak. Het is anders, maar ik vind het niet beter of slechter. Ik kan er prima mee leven.
  • De kaart ziet er wel beter uit, met name de secundaire wegen zijn nu veel duidelijker zichtbaar. In 7.1 waren ze zeker in de nachtstand vrijwel niet te zien.