Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 2.40.21 kunnen testen op een loaner met AP (Model S 85, VIN 092XXX).
[Bij mijn S werden volgende zaken vervangen:
- drive unit (door mij geconstateerde 'klunk'),
- de chroomstrip op de achterklep wegen condens
en door Tesla vastgesteld:
- een pin-geleider in de laadport
- verwarmingselement voor de batterij-koelvloeistof]
De loaners worden ter beschikking gesteld in de zogeheten 'Valet Mode'. Waarschijnlijk wordt de software niet of nauwelijks getest in deze modus. Over de navigatie valt niet te klagen in die modus, want die is dan geblokkeerd.
AutoSteer lijkt het echter wel te (moeten) doen, echter die liep voortdurend vast. Zodra het wat druk werd in het beeld (overkapping op de A28 Zuid, viaducten, clustertje vrachtwagens, etc.) kwam de alarmmelding dat je het stuur moet overnemen terwijl het bestuurdersdisplay op zwart ging, bevroor of een reset deed. AP uitzetten met het hendeltje ging nog wel goed, maar het display kwam pas terug door de reset van dat scherm. Voor het goede gevoel het grote scherm ook maar een paar keer een reset gegeven, maar het vastlopen van Autoteer bleef terugkomen.
Heb de bug maar netjes laten vastleggen door Roadside Assistance en de Service Adviseur, incl. een tijdstip van het event, voor opzoeken in de logfiles van de loaner.
Nu weer mijn eigen S terug, zonder klunk.
 
Vandaag 2.40.21 kunnen testen op een loaner met AP (Model S 85, VIN 092XXX).
[Bij mijn S werden volgende zaken vervangen:
- drive unit (door mij geconstateerde 'klunk'),
- de chroomstrip op de achterklep wegen condens
en door Tesla vastgesteld:
- een pin-geleider in de laadport
- verwarmingselement voor de batterij-koelvloeistof]
De loaners worden ter beschikking gesteld in de zogeheten 'Valet Mode'. Waarschijnlijk wordt de software niet of nauwelijks getest in deze modus. Over de navigatie valt niet te klagen in die modus, want die is dan geblokkeerd.
AutoSteer lijkt het echter wel te (moeten) doen, echter die liep voortdurend vast. Zodra het wat druk werd in het beeld (overkapping op de A28 Zuid, viaducten, clustertje vrachtwagens, etc.) kwam de alarmmelding dat je het stuur moet overnemen terwijl het bestuurdersdisplay op zwart ging, bevroor of een reset deed. AP uitzetten met het hendeltje ging nog wel goed, maar het display kwam pas terug door de reset van dat scherm. Voor het goede gevoel het grote scherm ook maar een paar keer een reset gegeven, maar het vastlopen van Autoteer bleef terugkomen.
Heb de bug maar netjes laten vastleggen door Roadside Assistance en de Service Adviseur, incl. een tijdstip van het event, voor opzoeken in de logfiles van de loaner.
Nu weer mijn eigen S terug, zonder klunk.
De loaners staan in valet mode?! Is dat nieuw of heb je een speciale behandeling gekregen ?:eek:
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Meest irritante vind ik het sorteren op alfabet van songs in artiesten / albums / folders op USB stick.
Voor de rest geen klachten.
Die klacht heb ik meer gelezen maar bij mij doet hij dat gelukkig niet.
Ik heb per album een aparte map met de nummers in de goede volgorde.
Als je op album naam zoekt zie je gewoon de nummers in de juiste volgorde. Zoek je een artiest waarvan je meer albums hebt dan zet hij het, wat onhandig, onder elkaar. Zo dat je niet kan zien waar het ene album ophoudt en het volgende begint.
IMG_5301.JPG
IMG_5302.JPG
 
Misschien helpt bij problemen met volgorde op de USB om de stick/schijf opnieuw in de steken. Na installatie van 8 werd eerst niets van de USB gelezen, eruit en erin loste dat op en alles staat er netjes in.

Ga ik doen.
Nog een dingetje, als je afwijkt van de door de navigatie voorgestelde route dan wordt op het grote scherm de route niet aangepast. In het instrumentenpaneel wel.
 
Iemand problemen met de luchtvering in 8.0?

Bij mij "danst" hij op en neer als ik naar Low wil gaan, alsof hij die modus niet kan vinden; hij gaat naar beneden en komt dan naar boven, probeert nog eens, om dan ergens middenin te eindigen. En tijdens het rijden komt de "Jack" mode warning in het dashboard, maar nooit geselecteerd.
 
Rij sinds maandag ook met de 8.0 rond:
  • Media player vind ik mooier geworden. Twijfel idd of FM radio na opnieuw instappen altijd direct verder gaat. Bij Spotify of Tunein kan ik nog wel voorstellen dat dit niet altijd gebeurd ivm verbinding;
  • Lane change gaat nog soepeler (vond het in 7.1 al goed);
  • Groter navigatie scherm heeft + en -. Zie liever altijd in 1 oogopslag of er goede LTE verbinding is;
  • Rest nog niet veel gemerkt (kom wellicht nog).
Wat ik wel raar vind is dat de "charger poort" fout na 1 dag ineens weg was. Vraag mij af of hier wel/geen (hidden) software update voor nodig is geweest.
 
Nadat ik mijn eigen Spotify account weer geactiveerd had was bij het probleem met de muziek weg. Hij gaat nu keurig verder waar hij gebleven was.

Wel vanochtend een stressmomentje met de AP. Op de A28 bij Zeist reed ik in de middenbaan met rechts van me een Cayenne met een lege trailer :confused:. (Dat is toch geen gezicht)
Opeens gingen alle alarmbellen af terwijl hij toch netjes in zijn baan bleef rijden en niet over de streep kwam.
 
Nadat ik mijn eigen Spotify account weer geactiveerd had was bij het probleem met de muziek weg. Hij gaat nu keurig verder waar hij gebleven was.
Inloggen met mijn eigen account was (na even gezocht te hebben waar dit kan) het eerste wat ik deed na de update. Het heeft voor mij geen oplossing geboden. Onder het kopje 'recent' zie ik wel de recentelijk geluisterde muziek die ik dan weer kan aanklikken, maar automatisch verder gaan is teveel van het goede. Helaas...
Ik wacht wel op versie 9. Die bevat geavanceerde machine learning algorithmes met een ongeevenaard zelfcorrigerend vermogen waarbij bugs tot het verleden behoren in luttele seconden nadat ze zijn ontstaan. O nee, dit hoort in het speculatie draadje.
 
  • Funny
Reactions: Zuid5.nl
Nadat ik mijn eigen Spotify account weer geactiveerd had was bij het probleem met de muziek weg. Hij gaat nu keurig verder waar hij gebleven was.

Wel vanochtend een stressmomentje met de AP. Op de A28 bij Zeist reed ik in de middenbaan met rechts van me een Cayenne met een lege trailer :confused:. (Dat is toch geen gezicht)
Opeens gingen alle alarmbellen af terwijl hij toch netjes in zijn baan bleef rijden en niet over de streep kwam.
Daar ging de AP van mijn loaner gisteren ook op tilt. Ik weet het aan de overkapping ter plekke.
 
Daar ging de AP van mijn loaner gisteren ook op tilt. Ik weet het aan de overkapping ter plekke.
Ik heb vanochtend daar gereden en geen centje pijn. Dat is dan snel leren :) Trouwens gemerkt dat als je zelf geen gekke dingen doet en regelmatig het stuur beetpakt het aantal waarschuwingen erg terugloopt. Terug uit Amersfoort heb ik maar twee keer een waarschwuing gehad, d.w.z de witte flitsjes. De eerste keer was bij Vught waar ik met >90 op het spoortunneltje aanreed (max 70) en verderop een keer bij een kruispunt met stoplichten, (Helvoirt) en vlak bij huis op rondweg. Hij kan dus wel aardig zijn.
 
Ik heb dat ook regelmatig, op diverse plaatsen. Heel vervelend,meestal vrachtwagens. Remde hij ook af?
Bij mij wel, en zo creëert ie zelf gevaarlijke situaties, terwijl dat net niet de bedoeling is
Nee, de wagen remde niet. Het bestuurdersdisplay ging op zwart en kwam pas weer tot leven na een reset. Op het centrale display bleef de waarschuwing in beeld dat je het stuur weer zelf moest ter hand nemen, gepaard met wat alarmtoetergeluiden.