Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe radar

This site may earn commission on affiliate links.
Na even "Vision Only" te hebben geprobeerd, komt er nu de Tesla's eigen radar. Dacht dat een focus-discussie wel handig zou zijn hier.



 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
Wij kwamen op onze rit naar Polen een Tesla tegen met een dak montage met veel camera’s. Beste man stond maybe - could be etc te antwoorden toen we vragen stelden. Geen foto gemaakt maar het was duidelijk een test auto.
353E385A-5E1E-42F5-9710-F14FA96FF708.jpeg
D093CABD-DB71-4D3C-886C-052D68700C6A.jpeg


Zoals deze? Is een LIDAR callibratie rig. Die nieuwe radar was een tijdje geleden al in het nieuws, ging over een oud patent als ik mij niet vergis.
 
Mmm, MYP in bestelling staan - toch maar even wachten?
Hangt ervan af hoe lang je van plan bent te houden. Ik hecht nog altijd weinig geloof aan het FSD level 5 verhaal. Ik heb een MYP die ik toch wel een tijdje wil houden, tenzij er een Y met luchtvering komt, in combinatie met een long range 4680 model. Je kan altijd wachten. Ik moest voor 2025 van mijn diesel af en heb er u nog een mooie prijs voor gekregen.
 
Mmm, MYP in bestelling staan - toch maar even wachten?
Niet nodig. Als je FSD bestelt of later bijbestelt en de radar is daarvoor onmisbaar, zullen ze die moeten retrofitten. De mogelijkheid om up te graden naar FSD staat in het verkoopcontract.
Ik zou later bijbestellen. Nog steeds twijfels of een aanvaardbare FSD er wel komt binnen de 5 jaar (aanvaarbare hooidvaarheid van mijn wagen).
Eer die er dan komt, heb je genoeg van je wagen genoten (en financieel voordeel gedaan) om hem die upgrade te gunnen.
Zo was het ook met de mcu upgrade van mijn vorige wagen. Voor zijn 5e verjaardag met plezier die 2000€ uitgegeven, want die had hij al lang terugverdiend. Met een ICE was ik dan al aan het uitkijken om voor de 2e keer 50K uit te geven voor een nieuwe wagen.
 
  • Like
Reactions: Paco