Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nog één dag tesla en dan….

This site may earn commission on affiliate links.
ruil ik m in voor mijn nieuwe auto, een Porsche Taycan. Heb 4 jaar rond gehangen op dit forum, ga nu verhuizen naar een ander.
dank allen voor de tips trucs en andere nuttige en vaak ook leuke info.

en voor de mensen die nog kritisch commentaar willen geven….
dit is m geworden:

FDAF3C1F-C7B3-4A39-A3C6-B82BA2FEA6B6.jpeg


groet emiel
 
ruil ik m in voor mijn nieuwe auto, een Porsche Taycan. Heb 4 jaar rond gehangen op dit forum, ga nu verhuizen naar een ander.
dank allen voor de tips trucs en andere nuttige en vaak ook leuke info.

en voor de mensen die nog kritisch commentaar willen geven….
dit is m geworden:

View attachment 841298

groet emiel
Dit is nu niet de kleur die ik zou kiezen (des goûts et couleurs…) maar de Taycan op zich is een mooie wagen. Veel plezier gewenst.

En hopelijk bezoek je het komende jaar dit forum af en toe nog eens om jouw ervaringen mee te delen, zowel + als -
 
Mijn zwager heeft een Taycan én rijdt een Model 3 (van zijn vriendin). Hij geeft zelf aan dat de Porsche meer auto is (leer, knopjes, nep-geluid, comfort) maar dat de Tesla duidelijk betere technologie heeft (laden, laadinfrastructuur, aandrijflijn, betrouwbaarheid range...).

Hij prefereert het eerste, ik het laatste. En zo is er voor ieder wat, CO2-mild.

Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers, het is een fantastisch design om te zien!
 
Proficiat. Veel plezier op het Porscheforum, dat kent geen duimpjes omlaag, scheelt veel emoties. Ik zag wel een aantal draadjes met dezelfde titel zoals wie was het/waren het? Nou ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
Proficiat. Veel plezier op het Porscheforum, dat kent geen duimpjes omlaag, scheelt veel emoties. Ik zag wel een aantal draadjes met dezelfde titel zoals wie was het/waren het? Nou ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ik kon het niet nalaten. @PaulusdB maakte het draadje wie was het/waren het aan in 2013, Porsche-forum volgde in 2015. Waarvan akte!!
 
  • Funny
Reactions: OttoR and jpvdheijn
Eefde, dus gekocht bij Michel Arfman van Porsche Centrum Twente? Bij hem heb ik gereden in een Taycan 4S. Inderdaad een indrukwekkende rijmachine, wel een stuk langzamer dan mijn P100D. Erg mooie auto ook. Goede keuze. Veel plezier ermee!
yep Porsche Twente. Ik heb een RWD, deze is met optrekken ook trager dan mijn 100D. Maar het rijdt echt wel veel beter. Ben benieuwd hoe die het doet boven de 200km/h. Mijn Tesla vond ik niet echt relaxed op die snelheid.

IMG_6752.jpg
 
Zoals ik al eerder zei, snap de keuze voor de Porsche Taycan helemaal. Maar een Tesla kun je voor minder geld net zo goed laten aanvoelen, of misschien zelfs wel beter. Vooral de Model 3. De nieuwe Model S begint langzaamaan ook wel iets voor te komen, de oudere Model S'en helaas niet zo. Overigens ook niet meteen vanaf de fabriek helaas maar mogelijk is het zeker met een aantal aftermarket onderdelen. Voordeel van de Porsche is gewoon dat die standaard al heel goed aan zou moeten voelen en wat ik gelezen heb is een ander voordeel dat ze langer met een hoger vermogen kunnen blijven rijden. Maarja, zelf nog geen ervaring mee helaas. 😉 Maar dit laatste is ook alleen maar nuttig op het circuit of lange stukken 200+ op de Autobahn. 😁 Blijft sowieso wel leuk om een nieuwe en heel andere auto op te halen en te ervaren met terug naar huis rijden. 😃
 
  • Like
Reactions: sweep and nico180
Je hoort en ziet het tegenwoordig wel meer, van een S naar een Taycan. Ik ben wel benieuwd of de nieuwe S terug wat zieltjes kan winnen, net weer wat beter is en de "gebruikelijke" problemen heeft weggewerkt. De Taycan blijft natuurlijk een Porsche dus ik begrijp het ergens wel. Veel plezier alvast!
 
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
Ik zit er stiekum soms ook een klein beetje aan te denken al was mijn oorspronkelijke plan om in mijn oude S60 te blijven rijden tot hij er mee ophield.
Ik heb altijd 911 gereden, en heb ook nog een Porsche forum account :) . Voor mij zou het ook gewoon een RWD worden, wél met de grote accu.
Maar het wordt dan wel een soort speelgoed, met de weinige km's die ik rij heb ik hem niet nodig. Dus ik moet nog beslissen of ik daar zo'n groot bedrag voor wil uitgeven. Zakelijk heeft het ook al geen voordelen.
 
Ik zit er stiekum soms ook een klein beetje aan te denken al was mijn oorspronkelijke plan om in mijn oude S60 te blijven rijden tot hij er mee ophield.
Ik heb altijd 911 gereden, en heb ook nog een Porsche forum account :) . Voor mij zou het ook gewoon een RWD worden, wél met de grote accu.
Maar het wordt dan wel een soort speelgoed, met de weinige km's die ik rij heb ik hem niet nodig. Dus ik moet nog beslissen of ik daar zo'n groot bedrag voor wil uitgeven. Zakelijk heeft het ook al geen voordelen.
Ik heb er nog geen seconde spijt van. Het rijdt echt geweldig. verbruik is lager dan in m’n 100d. Hij is met op trekken wel wat trager dan de tesla maar zodra de tweede versnelling wordt geactiveerd accelereert ie enorm. Hoge snelheid op de Duitse autobahn is relaxter rijden dan de tesla. Soms mis ik de enorme bergruimte van de tesla wel eens. Autopilot van de tesla is, ook al zijn nog niet alle functionaliteiten beschikbaar in Europa, duidelijk beter dan innodrive van Porsche. De automatische ruitenwissers van tesla mis ik dan weer totaal niet ;-). ik heb de laatste tijd heel veel km gemaakt, teller staat nu op 9500., toch blijft het nog gewoon speelgoed.