Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opeens maar 1 fase laden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een 3 fasen aansluiting thuis en laad met de rode adapter en de tesla kabel.
Tot gisteren alles ok, maar nu nog maar 1 fase laden, dus ongeveer 14 kilometer per uur.

Tesla gebeld en die hebben meegekeken. Geen storingsmelding te vinden, maar de auto laadt inderdaad maar 1 fase.
ik heb het stopcontact gecontroleerd en daar zijn wel alle drie de fasen aanwezig. De Tesla lader geeft een mooi groen lampje :)

iemand een dergelijke ervaring en indien ja een oplossing?

Morgen belt de technische dienst/ service center. Tesla kon er nu niets aan doen.
 
In Noorwegen gaan de UMC's ongeveer net zo lang mee als een pak dagverse melk, als je de forumberichten daar vandaan moet geloven.

Ik kan niet helemaal overzien of het een paar mensen zijn die wat zitten te trollen, of dat het echt waar is dat ze inmiddels reserve UMC's van Tesla meekrijgen.

Maar de kans dat het je UMC (=Tesla kabel) is, acht ik groot.
 
Ik heb een 3 fasen aansluiting thuis en laad met de rode adapter en de tesla kabel.
Tot gisteren alles ok, maar nu nog maar 1 fase laden, dus ongeveer 14 kilometer per uur.

Tesla gebeld en die hebben meegekeken. Geen storingsmelding te vinden, maar de auto laadt inderdaad maar 1 fase.
ik heb het stopcontact gecontroleerd en daar zijn wel alle drie de fasen aanwezig. De Tesla lader geeft een mooi groen lampje :)

iemand een dergelijke ervaring en indien ja een oplossing?

Morgen belt de technische dienst/ service center. Tesla kon er nu niets aan doen.

Probeer eens op een 3-fase 16 en/of 32A laadpaal met een standaard type-2 / type-2 kabel i.p.v. je UMC.
 
Getest op een openbaar laadpunt met de type 2 kabel. Geen probleem ziet 3 fasen en laadt met 16 ampère.
daarna weer thuis met UMC getest. Bij het starten ziet hij even een paar keer de 3 fasen, maar gaat daarna gelijk over naar 1 fase....
geen 32 a laadpunt in de buurt dus ik kan mijn duolader niet testen. Morgen op de zaak wel....

Ik had nu ook het probleem dat de laadpoort niet opengaat als je op de laadsteker van de UMC drukt.

tja.... UMC kapot of mijn 3 fasen stopkontakt niet helemaal ok. Metingen op stopkontakt zijn ok. Spanning is aanwezig op alle fasen.
heeft ook gewoon gewerkt.