Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OPGELET! Iedereen kan je frunk openen ! Be Warned !

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag het volgende gezien via Facebook en was eigenlijk best geshockeerd!!

Bij zowel de Model S als de Model X kan zonder grote moeite je frunk geopend worden.
Om in geval van nood de auto te kunnen afkoppelen van de hoofdaccu moeten de hulpdiensten in de frunk kunnen, zodoende is er een truc om van buitenaf deze te kunnen openen… . Deze info staat in de veiligheidsrichtlijnen die Tesla verspreidt en zijn zodoende door iedereen te consulteren.
Vraag me af of bij een beginnende brand men zoveel tijd gaat nemen om de auto open te maken, misschien als er nog (bewusteloze) mensen in de auto zitten…?
Leek mij eerst iets dat beter niet teveel de ronde doet op het net, maar onder het motto "beter op de hoogte dan te laat"
wil ik het hier toch delen.
Conclusie is alvast: Laat geen waardevolle spullen in je frunk liggen!

rhoyqwkigpfhrqta4imm.gif


Zie link hier: http://jalopnik.com/anyone-can-open-tesla-front-trunks-with-no-key-1792149106


Youtube filmpje vanaf 10.00 minuten

Model X:

xi7tsozoomjzrpmolerf.png


Model S vanaf 2014:

wc96hs2v3bhnjyhna4zx.png
 
In mijn andere auto kun je met zo'n procedure de kofferbak open maken. En van daaruit zelfs in de cabine komen.
Een auto is geen kluis: ruitje intikken gaat nog sneller dan deze procedure. Het is niet voor niets dat wordt gewaarschuwd geen waardevolle zaken in de auto achter te laten. Als je dat wel regelmatig doet: monteer een laptop kluis. Probleem is dat de schade die wordt aangericht om in de auto te komen vaak hoger is dan dan de waarde van de gestolen spullen.
 
  • Like
Reactions: Merijn and Xfrank
In een Classic S zit de emergency release in de cabine, onder de 'glove compartiment' van de bijrijder. Na de redesign (en bij introductie van de D modellen) is deze emergency release naar de voorkant verhuisd. Modellen geleverd in EU tot en met ongeveer eind 2014 hebben deze emergency release nog in de cabine.

Desalniettemin, wat Maurice hierboven zegt:
Een auto is geen kluis: ruitje intikken gaat nog sneller dan deze procedure. Het is niet voor niets dat wordt gewaarschuwd geen waardevolle zaken in de auto achter te laten.
 
  • Informative
Reactions: HansBe
In een Classic S zit de emergency release in de cabine, onder de 'glove compartiment' van de bijrijder. Na de redesign (en bij introductie van de D modellen) is deze emergency release naar de voorkant verhuisd. Modellen geleverd in EU tot en met ongeveer eind 2014 hebben deze emergency release nog in de cabine.
Moeten we zo onderhand niet eens een lijstje gaan bijhouden: wat is er beter aan een Classic. Wordt een hele lijst :)