Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vanzelf openende Frunk Tesla model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goedendag, dit is mijn eerste post hier. Ik heb iets meegemaakt en uiteindelijk ook opgelost waarvan ik denk dat anderen er baat bij kunnen hebben als ze iets soortgelijks meemaken.
2 dagen geleden ging s'nachts mijn alarm af omdat mijn frunk spontaan open was gegaan. Ik lag te slapen dus had geen idee wat er was gebeurt.
Frunk gesloten en weer naar binnen gegaan. 5 minuten later ging wederom mijn alarm af en was de frunk weer vanzelf open gegaan. Dit bleef zo door gaan totdat ik uiteindelijk midden in de nacht tesla assistance heb gebeld. Die adviseerden mij om de 12v accu los te koppelen om zo de systemen zonder stroom te zetten zodat het in ieder geval tijdelijk opgelost was, Dit hielp echter niet want de frunk bleef vrolijk vanzelf openen. Uiteindelijk het alarm uitgeschakeld en naar bed gegaan. De volgende ochtend was de frunk uiteraard weer open.
12v batterij weer aangesloten want de systemen werkten nog steeds naar behoren buiten de melding op het scherm dat de 12v accu was afgekoppeld en aangesloten moest worden.
Vervolgens viel mij op dat de frunk ruimte wat vochtig was. De fles ruitersproeiervloeistof die erin lag was leeg en ik weet zeker dat er de laatste keer nog een klein beetje in zat.
Ik begon dus te vermoeden dat er ergens kortsluiting in zat. Hierop het ik het stekkertje van het knopje die in de frunk zit, en waarmee je de frunk van binnenuit kunt openen, losgetrokken. Hiermee was het probleem opgelost.. Nu anderhalve dag later is de frunk niet meer vanzelf open gegaan. Er zit dus waarschijnlijk sluiting in het knopje, veroorzaakt door vocht.
 
Wat je je vraag? Gewoon Tesla bellen en een nieuw knopje bestellen toch?
Of zelf proberen schoon te maken / fixen.
Hmmm, wat een vriendelijke reactie op iemand die met zijn eerste post enkel poogt anderen te informeren.

Goedendag, dit is mijn eerste post hier. Ik heb iets meegemaakt en uiteindelijk ook opgelost waarvan ik denk dat anderen er baat bij kunnen hebben als ze iets soortgelijks meemaken.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Hayden