Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overdracht free supercharging

This site may earn commission on affiliate links.
Dat hoeft niet. Bijvoorbeeld Fastned werkt ook als de paal geen Internet heeft. Die hebben een white list van vins en de facturatie halen Ze dan later in. Kan met supercharger net zo zijn.

Ik heb wel eens gekeken naar wat er aan kabels naar zo'n supercharger cabinet gaat. Ik zie daar geen data bij. Dat elk cabinet een eigen mobiele lijn heeft lijkt mij ook niet plausibel.
Waarom zou je wel elke auto van een eSIM kunnen voordien en niet elke stall?
 
Je weet neem ik aan, dat je niet zo vaak kan superchargen (je doelt op 30-40% chargen bij SUC’s), zonder gevolgen? Je krijgt vanzelf een melding van Tesla dat je minder vaak gebruik moet maken van SUCs omdat anders de levensduur van je batterij veel korter wordt. Ze kunnen ook de laadsnelheid inperken. Hier moet je wel even rekening mee houden.
Is niet waar, je krijgt geen melding. Enkel de 90-editie wordt gelimiteerd. Dat het slecht is voor je batterij is ook onzeker, de taxi's die zo goed als enkel DC charging doen hebben geen grotere batterij degradatie dan eentje die enkel AC doet.

Zelf ervaar ik hier ook niet zo'n probleem bij, enkel de interne (AC) lader die defect is gegaan door teveel DC charging. Dat is wat Tesla me gezegd heeft :) (net buiten garantie)

De auto heeft intern een flag of hij mag superchargen of niet, er zijn gevallen gekend die gewoon SuC aangezet hebben en de tesla offgrid houden, werkt perfect
 
Die aanname is dus fout.

Want? Ik geef aan dat bij CCS de identificatie van de auto versleuteld is zodat je niet zomaar een VIN van een willekeurige andere auto kunt doorgeven. Ik zeg daarbij dat ik de aanname doe dat Tesla die identificatie ook versleuteld en jij zegt dat dat een onjuist aanname is.

Waarom is die aanname onjuist en hoe weet jij dat zo zeker?
 
Mij is verteld door de verkoper bij aanschaf, dat het gratis Superchargen van mijn tesla aan het e-mailadres van mijn account hangt.
Dus bij de verkoop van zaak naar privé verwacht ik geen problemen om de gratis Superchargen te behouden.
Je kan het emailadres en wachtwoord wijzigen, dus mijn theorie gaat als volgt; voordat je hem verkoopt maak je een bogus emailadres aan en een simpel wachtwoord en geef dat door aan de klant. Emailadres is gebruikersnaam dus volgens mij is dit makkelijk te fixen.
 
  • Like
Reactions: Frankvr