Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overname oude wagen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand waar Tesla zich op baseert ivm overname van een oud voertuig (ICE)?

Ik heb dat nu aangegeven dat ik wel interesse heb dat ze hem overnemen, maar hoor er verder niets van. Ik wil natuuriljk enkel dit doen als ik er nog iets deftig voor krijg.
 
Ik heb ook een "aanbieding" gehad, zonder foto oid. Via de bekende opkopers (wijkopen & ikwil) was de prijs hoger.
Hou er rekening mee dat je bij de bekende opkopers niet altijd krijgt wat ze in eerste instantie bieden. Elke onvolkomenheid, hoe klein ook, is reden om de prijs te drukken (ook al heb je alle gebreken nog zo goed omschreven toen je hem aanbood)..
 
Ik gooi mijn 20 jaar oude Bora wel op Marktplaats.
Ik vermoed dat ik er meer voor krijg dan de 150 euro die Tesla ervoor over heeft. :)

Mijn collega is wel op het aanbod van Tesla ingegaan. Hij ging eerst nog langs bij zo'n opkoper, maar daar bleek inderdaad dat de prijs veel lager uit viel. Dat vertelde die gast al voordat ie naar de auto had gekeken.
 
Weet iemand waar Tesla zich op baseert ivm overname van een oud voertuig (ICE)?

Ik heb dat nu aangegeven dat ik wel interesse heb dat ze hem overnemen, maar hoor er verder niets van. Ik wil natuuriljk enkel dit doen als ik er nog iets deftig voor krijg.

Ze leveren die dingen in bij een remarketing hut. De prijs die je daar krijgt is vergelijkbaar met ' ikwilvanmijnautoaf.nl ' sites. Het is dus onderkant qua prijs. Tesla moet foto's maken van de auto die ze opsturen naar de remarketing tent. Ik ben met de Audi langs Tesla Groningen gereden voor het maken van fotos. Kreeg daarna binnen 2 uur een bod.

Ik kreeg voor mijn Audi A6 2.7 TDI Quattro Avant uit 2006 met 270k op de klok 3000,- bij Tesla. Volgens ANWB lijst zou hij ~4500 waard moeten zijn. Ik heb 'm op Autotrader gezet en kreeg welgeteld 0 biedingen.

Heb 'm dus uiteindelijk bij Tesla achtergelaten in Tilburg toen ik de Model S heb opgehaald. Dat proces ging heel eenvoudig. Heb letterlijk de sleutels ingeleverd met overschrijvingsbewijs en klaar. Voor zover ik weet is er geen controle oid op de auto gedaan. Ik heb het in ieder geval niet gezien en heb niemand gehoord. Tijdens het wachten in de wachtkamer (ik was wat te vroeg) kreeg ik vrijwaringsbewijs.
 
Ik heb dat nu aangegeven dat ik wel interesse heb dat ze hem overnemen, maar hoor er verder niets van. Ik wil natuuriljk enkel dit doen als ik er nog iets deftig voor krijg.

Autohandelaren/opkopers zijn boefjes he: lees gezonde ondernemers die graag wat meer willen verdienen. Ik heb mij auto uiteindelijk bij Tesla ingeruild. Verstandig is om even beide paden te bewandelen, heb ik ook gedaan. Scheelde al met al 1250,- in mijn voordeel via Tesla.

Gewoon ff naar Tesla rijden, daar vragen wat de aan inruil bieden. Dan maken ze ff wat fotos en krijg je redelijk snel een inruil waarde. Denk dat ze wel redelijk markt conform zijn.

Het gemak is overigens ook wat waard (denk ik), het gedoe van onderhandelen, of particulier verkopen met geneuzel van betaling of mensen die achteraf terug komen opdat ze iets fout aan de auto ontdekken etc.