Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pasvorm 'All Weather' mat trunk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij het SC langs geweest om een all weather set te kopen voor trunk en frunk.
Frunk was direct duidelijk; niet voor een D.
In de kofferbak leek het wel te passen behalve dat de mat bij de wielkasten zeker 5 cm te klein (smal) was. Niet alleen lelijk maar ook onpraktisch; toch weer een stuk vaste bekleding dat vuil kan worden. Ik heb ze niet genomen, hetgeen de verkoper overigens volkomen begreep.
Mijn vraag: is dit bij alle geleverde matten zo of hadden ze een mislukt exemplaar? (de enige op voorraad overigens)
 
ik vind die matten sowieso heel erg duur voor 'maar' een mat. Een vriendin gaf een goeie tip. Bij carpet right een stuk zwarte linoleum kopen en zelf op maat snijden. Ik heb mijn Tesla nog niet, maar ga dat toch eens bekijken
 
ik vind die matten sowieso heel erg duur voor 'maar' een mat. Een vriendin gaf een goeie tip. Bij carpet right een stuk zwarte linoleum kopen en zelf op maat snijden. Ik heb mijn Tesla nog niet, maar ga dat toch eens bekijken

de all-weather matten hebben een opstaande rand zodat het smeltwater en modder niet in de vloerbekleding trekt... Stukkie linoleum op maat geknipt doet dat niet en dat in een Tesla van een ton, lijkt me toch een beetje armoedig.
 
Ik heb de all weather Mat en volgens mij past die prima in een d, zal morgen even kijken. Ik gebruik hem niet omdat ik de rearfacing seats gebruik.
Het lijkt me dat de mat voor de achterbak sowieso moet passen, D of geen D.
Als je wilt kijken heel graag, en dan vooral bij de uitsparing voor de rechter wielkast.
Het leek alsof de uitsparing te ver naar achteren zat en de mat kon verder niet verschoven worden.
 
3.jpg
2.jpg
1.jpg


Bij past het niet goed bij de linkerwielkast maar dat komt omdat daar een ijzere haak zit, waar dat voor dient geen idee. Je zou de mat dus uitmoeten snijden. Tevens aan de rechterkant blijft er een stuk stof zichtbaar. De pasvorm is verre van goed te noemen. Snap niet waarom dit soort dingen bij Tesla niet geregeld zijn, maargoed datzelfde heb ik met de hoedenplank die niet omhoog gaat wanneer je de achterklep omhoog doet, waarom niet even een touwtje maken? Misschien een tip, bij de Intratuin geven ze nu gratis kofferbak matten weg, misschien niet zo mooi maar ze werken wel. ;)
 
Het zou kunnen dat die ijzeren haak bij je rear facing seats hoort.
Het stuk stof wat rechts in zicht blijft was voor mij reden om hem niet te kopen. Inderdaad vreemd, het lijkt wel alsof het voor een andere auto is.. Of per telefoon de maten 'ongeveer' doorgegeven :)
 
Zal idd wel iets te maken hebben met de haken, bij mij zijn die er niet en ligt de mat mooi in het midden. De achterkant had misschien wel wat breder mogen zijn, want aan beide kanten is een stukje stof zichtbaar
Tsja, mooi in het midden? Ik zou zeggen dat er aan beide zijden minimaal 5cm materiaal ontbreekt. Je mag verwachten dat de opstaande kant tegen de zijkant van de auto komt, dan blijft je troep tenminste op de rubber mat. En ziet het er uit alsof de mat voor deze auto gemaakt is ;)

Dank in ieder geval voor de foto's, het lijkt duidelijk dat alle matten hetzelfde probleem hebben.
Ik kwam trouwens op de Tesla-site deze vrij hilarische beschrijving tegen:
"De vloermat voor alle weersomstandigheden van Tesla wordt gemaakt met de nieuwste digitale lasermetingen om precies in uw Model S te passen.":confused:

 
Dit is overduidelijk een WeatherTech mat. Waarvan ik meerdere heb gehad in verschillende auto's. Top matten en inderdaad precies passend.

Behalve bij Tesla. WeatherTech logo eraf en Tesla logo er op. Wat een aanfluiting. Ik ben geneigd bij WeatherTech zelf te bestellen en kijken wat je dan binnen krijgt.

EDIT: Weathertech heeft op hun eigen site veel duidelijkere foto's. En je krijgt de vraag of je AWD of RWD MS hebt. Frunk, kofferbak en "binnen"bak in de kofferbak, alles bieden ze aan.
Ik voel een groupbuy opkomen.....
 
Dit is overduidelijk een WeatherTech mat. Waarvan ik meerdere heb gehad in verschillende auto's. Top matten en inderdaad precies passend.

Behalve bij Tesla. WeatherTech logo eraf en Tesla logo er op. Wat een aanfluiting. Ik ben geneigd bij WeatherTech zelf te bestellen en kijken wat je dan binnen krijgt.

EDIT: Weathertech heeft op hun eigen site veel duidelijkere foto's. En je krijgt de vraag of je AWD of RWD MS hebt. Frunk, kofferbak en "binnen"bak in de kofferbak, alles bieden ze aan.
Ik voel een groupbuy opkomen.....

maar nu gewoon in NL te bestellen, waarom moeilijk doen? http://www.weathertecheurope.com/nl/