Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, was het maar zo Bij mij zijn ze sinds een paar weken ineens verdwenen. Ook als ik mijn iPhone wijzig naar het Nederland. Onder aangeschaft staat alleen FSD.

Zou de leasemij hier iets mee te maken hebben?

EEB88746-C86D-473F-84CE-782932FC9174.png
 
Nee, gewoon standaard. Ik had boost nl nog niet aangeschaft en overwoog het juist. Maar nu zie ik dus geen mogelijkheid meer om het aan te passen. Vreemd hè? Rijden jullie lease auto’s of zijn deze privé?
Ik rij lease, en heb al die opties en gegevens niet. De auto lijkt op naam van de lm te staan waardoor mijn account in feite helemaal leeg is.
Heb al paar keer gemaild naar lm maar geen reacties.
 
Ook al alles geprobeerd maar tevergeefs, (lease plan be)

Ik denk eerlijk gezegd dat het inderdaad met de leasing te maken heeft en dan ook nog eens hoe je contract
Is opgesteld. Voor werknemers die van hun werkgever een leaseauto krijgen, kan ik mij inbeelden dat m’n contractuele problemen kan creëren. Ik mocht bijvoorbeeld van mijn werkgever GEEN FSD aanvinken in 2019
omdat de (aparte) verzekering er niet happig op was. Het feit dat je als niet eigenaar nu a la carte zaken kan toevoegen, lijkt me niet wenselijk voor de LM. (Ook als die de “waarde” van de auto zou doen toenemen)

Ik weet ook niet, in België dan, hoe legaal het toevoegen van extra power is. Het is een erg grijze zone in het geval van Tesla. Een normale chiptuning mag in België niet of je moest het aangeven etc maar ja, ik weet niet of je zomaar een andere gelijkvormigheidsattest kan bekomen etc etc

Kan ook zijn dat het gewoon een bug is natuurlijk :cool:
 
Ook al alles geprobeerd maar tevergeefs, (lease plan be)

Ik denk eerlijk gezegd dat het inderdaad met de leasing te maken heeft en dan ook nog eens hoe je contract
Is opgesteld. Voor werknemers die van hun werkgever een leaseauto krijgen, kan ik mij inbeelden dat m’n contractuele problemen kan creëren. Ik mocht bijvoorbeeld van mijn werkgever GEEN FSD aanvinken in 2019
omdat de (aparte) verzekering er niet happig op was. Het feit dat je als niet eigenaar nu a la carte zaken kan toevoegen, lijkt me niet wenselijk voor de LM. (Ook als die de “waarde” van de auto zou doen toenemen)

Ik weet ook niet, in België dan, hoe legaal het toevoegen van extra power is. Het is een erg grijze zone in het geval van Tesla. Een normale chiptuning mag in België niet of je moest het aangeven etc maar ja, ik weet niet of je zomaar een andere gelijkvormigheidsattest kan bekomen etc etc

Kan ook zijn dat het gewoon een bug is natuurlijk :cool:

Ik denk dat dit ook voor NL geldt. Maar ik wil niet dat mijn premium services wegvallen.
 
En? Vandaag nog contact gehad met Tesla?

Tesla heeft mij net bevestigd dat je geen aankopen kan doen voor een leasingwagen zonder goedkeuring.
Nu weet ik niet dat dit voor alle leasingformules zo is natuurlijk. Als je bijvoorbeeld een financiele leasing hebt met een afkoopsom
op het einde van de termijn, kan ik mij inbeelden dat dit wel kan.

Een andere opmerking is dat ik geen melding heb van de premium connectivity die komt te vervallen dus ik vermoed dat hierop een
uitzondering zal worden gemaakt maar dat valt nog af te wachten.

Ik ga proberen deze vraag ook bij de LM uit te zetten.
 
Ik heb inmiddels reactie van de leasemij (operational lease). Ik begrijp dat ik een soort secondary account heb en zij de primary (want zij zijn eigenaar). Leasemij zegt dat tesla conceptueel moeite heeft om dat concept te begrijpen en de shop voor de secondary account te openen. Ik begrijp dat Tesla er mee bezig is om dit op te lossen. Waarom ik dan eerst wel gewoon toegang had tot de upgrades en nu ineens niet meer is me een raadsel...