Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Relevante lijstjes

This site may earn commission on affiliate links.
@Merijn,

Doe je nog aanpassingen aan jouw Tesla-site? Op de pagina met de hoogte zie ik dat in Frankrijk de supercharger van Chalons en Champagne nog niet is toegevoegd.

Ja, half augustus voor het laatst gedaan. Daarna door vakantie en drukte rondom vakantie niet meer aan toe gekomen. Zal proberen de laatste wijzigingen deze week door te voeren.
 
Ja, half augustus voor het laatst gedaan. Daarna door vakantie en drukte rondom vakantie niet meer aan toe gekomen. Zal proberen de laatste wijzigingen deze week door te voeren.

Bedankt, hopelijk heb je ervan genoten en zijn jouw batterijen ook weer opgeladen :)

Is er een soort handleiding, hoe je die pagina juist moet gebruiken? ik krijg soms rare toestanden zowel in de Tesla als op een pc, waarschijnlijk omdat ik de pagina niet goed gebruik.
 
Bedankt, hopelijk heb je ervan genoten en zijn jouw batterijen ook weer opgeladen :)

Is er een soort handleiding, hoe je die pagina juist moet gebruiken? ik krijg soms rare toestanden zowel in de Tesla als op een pc, waarschijnlijk omdat ik de pagina niet goed gebruik.

In principe zou het voor zich moeten spreken (met de beperkte uitleg die je in het begin krijgt). Wat voor rare toestanden krijg je precies? Soms kun je last hebben van zichzelf resettende pagina's (ook bij andere websites), maar dat is volgens mij een verstoring in de Tesla browser die met een 'scrollwheel-reset' te verhelpen is.
 
Hoogte pagina is geüpdatet met de laatste nieuwe superchargers.
Tesla | Hoogte

Merijn,

Onderweg vandaag enkele bedenkingen bij mezelf gemaakt. Misschien ben je er (n)iets mee, maar ik kan het maar aangereikt hebben.

Is het niet een idee om de laadtijd-rekengrafiek-pagina over een andere boeg te gooien? Het grafiekje mag blijven staan, maar zou je het rekenen niet op een andere manier kunnen doen? Door bijvoorbeeld de start- en eindstanden van de batterij d.m.v. een drop-down selecteerbaar te maken (bijvoorbeeld met intervallen van 10km)? Want hij is blijkbaar weer gecrasht.

En wat betreft de hoogte-tool. Ik had uit een vorig antwoord van jou begrepen dat je hier nog een vette kluif aan hebt. Daarom volgend idee; kan je de software niet laten zoeken welk routepunt het dichtst de "huidige locatie" benaderd en dit dan aanduiden in de hoogtegrafiek?
 
Merijn,

Onderweg vandaag enkele bedenkingen bij mezelf gemaakt. Misschien ben je er (n)iets mee, maar ik kan het maar aangereikt hebben.

Is het niet een idee om de laadtijd-rekengrafiek-pagina over een andere boeg te gooien? Het grafiekje mag blijven staan, maar zou je het rekenen niet op een andere manier kunnen doen? Door bijvoorbeeld de start- en eindstanden van de batterij d.m.v. een drop-down selecteerbaar te maken (bijvoorbeeld met intervallen van 10km)? Want hij is blijkbaar weer gecrasht.

En wat betreft de hoogte-tool. Ik had uit een vorig antwoord van jou begrepen dat je hier nog een vette kluif aan hebt. Daarom volgend idee; kan je de software niet laten zoeken welk routepunt het dichtst de "huidige locatie" benaderd en dit dan aanduiden in de hoogtegrafiek?

Ja, beide staan nog op mijn to-do… :redface:

De laadtijd berekening wilde ik eigenlijk met een javascriptje doen. Volgens mij is het niet mogelijk in Tableau (waar de grafiek nu mee is gemaakt) een range van een variabele in te stellen met een dropdown menu. Op de iPhone of pc werkt het nu overigens prima, maar op de Tesla browser krijg je de schuifjes bijna niet te pakken.

Bij het hoogte grafiekje wilde ik inderdaad aangeven wat het dichtstbijzijnde punt op de route is, maar dat was juist iets wat ik moest uitzoeken hoe dit te doen. Het is volgens mij geen standaard optie in Google api. Waarschijnlijk kan dat het beste met een afstandsberekening tussen de huidige gps locatie en ieder van de 500 routepunten en vervolgens de laagste uitkomst selecteren.

Wordt vervolgd...
 
Merijn,

kan je ook nog de nieuwe supercharge locaties toevoegen aub?

grtjs

Dat zou toch ook eigenlijk automatisch moeten kunnen via de lijst van officiële SuC's op de TM-website?
Want stel nu dat binnen 2 jaar het grote netwerk klaar is en er wordt beslist om de tijdelijke aard van Nivelles te verplaatsen naar iets definitiefs in Namen... Dan blijf je daar aan bezig.
 
Dat zou toch ook eigenlijk automatisch moeten kunnen via de lijst van officiële SuC's op de TM-website?
Want stel nu dat binnen 2 jaar het grote netwerk klaar is en er wordt beslist om de tijdelijke aard van Nivelles te verplaatsen naar iets definitiefs in Namen... Dan blijf je daar aan bezig.


Zal de locaties een dezer dagen ook nog updaten.
Volgens mij is de informatie op de Tesla website niet database driven en kan ik deze niet automatisch eraf plukken. Als iemand een idee heeft hoe dat wel zou kunnen, hoor ik het graag.
Ik gebruik nu overigens de data van supercharge.info met nog enkele handmatige aanpassingen.
 
Via het twitter account van @teslaliving krijg ik de updates.
Hij vergelijkt elke dag de SuC lijst op de Tesla site met die van de dag ervoor en krijgt daardoor de verschillen.
Mogelijk kun je hem benaderen hoe hij het exact doet.

Waarschijnlijk gebruikt hij een tool om wijzigingen van een webpagina bij te houden (bijv. Page Monitor - Chrome Web Store) Maar daarmee heb je nog niet geautomatiseerd de benodigde data (incl latitude en longitude) opgehaald...