Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S winterbanden op de X leggen?

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de wintersport zou ik eigenlijk mijn winterbanden van de classic S op de X willen gebruiken.
Ik heb 19 inch velgen met winterbanden. Ik heb begrepen dat de velgen wel passen maar dat de bandenmaat buiten de specs van de X komen te liggen. De afwijking is meer dan 5%.
Tegen welke problemen loop ik dan aan als ik ze er wel onder zet?
* Snelheids aanduiding zal niet kloppen.
* tpms sensoren werken niet (denk ik)

Beide punten lijken me voor een weekje te overkomen. Zie ik iets over het hoofd?
 
De velgen passen er idd gewoon op kwa steek, kwa ET waarde zal het ook wel passen en of het past met de remklauwen van een X moet je even kijken. Als het vóór past, past het achter zeker.

Het verschil in snelheid zal 5,8% zijn als je de bandenmaten met elkaar vergelijkt.
Lijkt me niet onoverkomelijk dus, ik zou het gewoon proberen.
Als je overal dan toegestane snelheid aanhoudt krijg in ieder geval geen boete, je komt hoogstens iets later aan dan gepland ;)

Tenzij de Tesla zijn snelheid uit de gps gegevens haalt, dan heb je helemaal geen afwijking.
Best kans dat de tpms sensoren gewoon werken trouwens en zo niet, dan maar een weekje niet.