Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Balen. Hij is niet meer vlekkeloos. Keurig netjes geparkeerd bij een lader maar dan de deur tegen het paaltje dat verdekt staat opgesteld. Eigen domme schuld. Het is een miniscuul rond plekje op de deur - nog geen millimeter. Als je het niet weet zie je het eigenlijk niet. Heeft het zin zo'n plekje aan te stippen met de lak die je bij Tesla kan krijgen, of kan ik er beter af blijven?
 
Met dank aan iemand die niet van andermans spullen af kan blijven.
2015-05-13 11.44.26.jpg
 
Ik heb nu ruim 1 week mijn Tesla, en heb mijn 1e steenslagschade.
Ik dacht in 1e instantie om dit met een lakstift op te lossen, maar heb toch even contact opgenomen met Tesla voor advies.
Tesla heeft de steenslag schade voorgelegd aan de lakspecialisten, en gaf toen het advies voor spot reparatie.
Voor de spot reparatie wordt een apart bedrijf ingeschakeld. Dit bedrijf vertelde vervolgens dat ze het niet aan durven om de spot reparatie te doen, omdat de parelmoer wit multi coat lak uit meerdere lagen bestaat en dit niet 100% zal uitpakken, en daarom de reparatie niet doen.

Wie heeft vergelijkbare ervaring, en kan me voorzien van een goed advies hoe ik dit probleem kan oplossen?

putje.jpeg
 
Gisteren drie van mijn nieuwe kostbare donkergrijze Turbine 21 inch velgen beschadigd in de Vinci parking onder de Nationale Bank in Antwerpen (ingang Britselei) !!! De inrit naar beneden is nog OK, maar de linker bocht naar de ticketautomaat is te scherp en de betonnen dorpels staan te nauw voor de combinatie van lange wielbasis en aanzienlijke spoorbreedte van de Model S. De afrit naar verdieping -2 geeft idem probleem... Schade helaas onvermijdelijk, zelfs bijna klemgereden...! Droevige conclusie : de modale parkeergarage in onze contreien is hoegenaamd niet berekend op onze grotere Californische sportberline, ook al maakt Vinci Park reclame dat elektrische voertuigen welkom zijn om er te laden. Een Nissan Leaf waarschijnlijk wel, met een Tesla blijf je beter héééél ver uit de buurt ! Jullie zijn gewaarschuwd vrienden, spread the news please, no more victims.
 
Ik heb nu ruim 1 week mijn Tesla, en heb mijn 1e steenslagschade.
Ik dacht in 1e instantie om dit met een lakstift op te lossen, maar heb toch even contact opgenomen met Tesla voor advies.
Tesla heeft de steenslag schade voorgelegd aan de lakspecialisten, en gaf toen het advies voor spot reparatie.
Voor de spot reparatie wordt een apart bedrijf ingeschakeld. Dit bedrijf vertelde vervolgens dat ze het niet aan durven om de spot reparatie te doen, omdat de parelmoer wit multi coat lak uit meerdere lagen bestaat en dit niet 100% zal uitpakken, en daarom de reparatie niet doen.

Wie heeft vergelijkbare ervaring, en kan me voorzien van een goed advies hoe ik dit probleem kan oplossen?

Pragmatisch antwoord: als de experts het niet beter verwachten te kunnen doen dan de lakstift, gebruik dan de lakstift, scheelt je een boel geld... :wink:
Perfectionistisch antwoord: als je het geld kunt missen, dan is het het beste om de hele motorkap over te spuiten voor een onzichtbare reparatie. :cool:
Zuinig antwoord: gewoon laten zitten, er komen er vast nog veel meer bij... :scared:
 
Gisteren drie van mijn nieuwe kostbare donkergrijze Turbine 21 inch velgen beschadigd in de Vinci parking onder de Nationale Bank in Antwerpen (ingang Britselei) !!! De inrit naar beneden is nog OK, maar de linker bocht naar de ticketautomaat is te scherp en de betonnen dorpels staan te nauw voor de combinatie van lange wielbasis en aanzienlijke spoorbreedte van de Model S. De afrit naar verdieping -2 geeft idem probleem... Schade helaas onvermijdelijk, zelfs bijna klemgereden...! Droevige conclusie : de modale parkeergarage in onze contreien is hoegenaamd niet berekend op onze grotere Californische sportberline, ook al maakt Vinci Park reclame dat elektrische voertuigen welkom zijn om er te laden. Een Nissan Leaf waarschijnlijk wel, met een Tesla blijf je beter héééél ver uit de buurt ! Jullie zijn gewaarschuwd vrienden, spread the news please, no more victims.

Als we ergens heen gaan waar we in een ondergrondse parking moeten staan, zijn we al gewend om met de kleinste wagen te gaan. In ons geval een volvo V40. Die ondergrondse parkeergarages zijn gewoon allemaal veel te krap bemeten.
 
Gisteren drie van mijn nieuwe kostbare donkergrijze Turbine 21 inch velgen beschadigd in de Vinci parking onder de Nationale Bank in Antwerpen (ingang Britselei) !!! De inrit naar beneden is nog OK, maar de linker bocht naar de ticketautomaat is te scherp en de betonnen dorpels staan te nauw voor de combinatie van lange wielbasis en aanzienlijke spoorbreedte van de Model S. De afrit naar verdieping -2 geeft idem probleem... Schade helaas onvermijdelijk, zelfs bijna klemgereden...! Droevige conclusie : de modale parkeergarage in onze contreien is hoegenaamd niet berekend op onze grotere Californische sportberline, ook al maakt Vinci Park reclame dat elektrische voertuigen welkom zijn om er te laden. Een Nissan Leaf waarschijnlijk wel, met een Tesla blijf je beter héééél ver uit de buurt ! Jullie zijn gewaarschuwd vrienden, spread the news please, no more victims.

heb ook in parkeergarages wat schade aan velgen opgelopen. Heb sindsdien een milde vorm van parkeergaragefobie.
 
heb ook in parkeergarages wat schade aan velgen opgelopen. Heb sindsdien een milde vorm van parkeergaragefobie.

Eerlijk gezegd hier ook zo'n kleine "fobie" ontwikkeld :redface:. Er zijn bepaalde garages waar ik echt nooit meer in ga. Parking Nieuwe Parklaan gelijk naast het Circustheater Scheveningen is er zo één. Voor geen goud ga ik daar nog naar binnen :scared:.
 
Gho, fietser of brommers, de plaats waar ik geparkeerd stond (langs de linker kant van de baan, op de hoek van een enkel richting straat ) halen de fietsers nogal toeren uit als ze verschieten van een wagen die vanachter de hoek komt, als ze hun bocht nogal kort nemen. Waarschijnlijk proberen uitwijken, stuur tegen flank (krassen boven wiel) en dan dan uiteindelijk de bluts op de "lijn".

Zeker weet ik het niet, maar dit lijkt me moeilijk te verwezenlijken met een wagen.

Excuus gevonden voor een dashcam aan te schaffen?