Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb begrepen dat daar inmiddels een premie op betaald wordt, omdat deze nooit aan een SuC gehangen hebben.
Daardoor zou de batterij in een veel betere staat zijn....

Dit geldt natuurlijk niet voor die 60's die daarna de upgrade naar SuC toegang hebben gehad:wink:
 
Vanavond een aanrijding gehad op de snelweg. Krassen en deuken over de volledige rechtse kant en het rechterdeel van de frunk (door buitenspiegel andere auto). Daarbij nog twee zwaar beschadigde velgen en banden. (foto's volgen morgen bij daglicht)

Ik vrees dat heel de zijkant opnieuw gespoten moet worden. Ik ben toch bang om kleurverschil te gaan zien, wat zijn jullie ervaringen hiermee (midnight silver metallic)?

Daarbij nog de vraag of jullie goede schadebedrijven kennen in de regio Rotterdam.
 
Fijn om te horen dat Splinter het bij sommige mensen uitstekend doet. Mijn ervaring is gemengd. Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost en men bleef uiterst correct, maar had er wel twee extra afspraken voor nodig. En het duurt soms lang (kan ook komen omdat je een niet-Tesla krijgt...dan duurt alles langer...)
 
Waarom niet gewoon via Tesla? Lijkt me sowieso een schade die via de verzekering gaat lopen. Wordt misschien wel een bedrag van 5 cijfers.
Zou sowieso alleen maar zaken doen met een officieel gecertificeerd door Tesla bedrijf zaken doen bij dat soort schade.
Werken met alu schijnt ingewikkeld te zijn. En je wilt ook geen gezeik met garantie achteraf. Om over eventuele verkoopbaarheid nog maar te zwijgen.

Een krasje of oppervlakkig deukje wegwerken kan iedereen. Zeker uit eigen zak, zou ik dan de goedkoopste nemen.
 
Tesla herstelt zelf geen schade, ze verwijzen dan door naar een goedgekeurd schadebedrijf.
Degene die aan de Tesla's mogen werken moeten eerst een dure cursus van meerdere dagen in Engeland volgen. Pas als ze gecertificeerd zijn mogen ze aan een Tesla werken. In Den Haag werken ze met Verweij. Zijn goeie jongens. In overleg met Tesla heb ik ze direct benaderd om te kijken of de aanlopende voorwielen op te lossen zouden zijn( ik had ter bescherming van m'n wintervelgen 255 rondom gelegd maar dat werkte voor niet, ligt dus weer 245 op).
 
Dank voor de informatie! Tesla verwees mij ook door naar één van de erkende herstellers. Voorcalculatie zal worden opgemaakt. Onderstaand nog twee foto's.

Schade rechtsachter (velg en dorpel).JPG
Schade rechtsvoor.JPG
 
Tesla vandaag weggebracht, gaat wel ruim een week duren voordat hij weer klaar is. Velgen worden waarschijnlijk gerepareerd in plaats van vervangen en het achterscherm gaan ze proberen uit te deuken. Mocht dat niet lukken/ niet het gewenste resultaat opleveren, dan vervangen ze het scherm alsnog.

Ben benieuwd! Nu toeren in een Lexus :wink: