Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Rijdt hij eigenlijk nog? Ik zie namelijk wat vloeistof uit de radiator die zich achter de koelinlaat bevindt.

De 'mistlamp' was in de radiator gedrukt, er kwamen ook wat witte rookpluimpjes uit de wielkast.
En de wielkast was op de band gedrukt.
De sleper vroeg me nog of ik verder wilde rijden, maar met die rookpluimpjes dacht ik laat ik dat de batterij niet aandoen.
 
@LastNLSig en RvdVen - ben het ook wel met jullie eens..
ik triggerde meer op het scheldwoord.. denk dat je eerder "lul" dan lul bedoelde... -;) Maar over het algemeen is enige hoffelijkheid - een auto is vaak te gast vind ik, met name in de bebouwde kom - vaak ver te zoeken..

Edi,
Dit was mijn eerste emotionele reactie.
Ik interpreteer het doorrijden na het ongeluk wel als een schuldbekentenis, hij/zij was door het bestelbusje geraakt en rijdt door zonder schadegeval checken.
 
Het rempedaal verwisselen voor het gaspedaal bij het inparkeren is ook niet aan te bevelen...

De auto ervoor is doorgeduwd op de auto daarvoor, dus in totaal drie auto's met schade.

It wasn't me! [emoji16]

Ik zag gistermiddag op het traject controle gedeelte van de A2 richting Amsterdam een zwarte P85 zonder kenteken aan de voorzijde(achter iets van SPZ 31) voorbij rijden met het gezicht strak naar voren.
Dat zal jij dan wel geweest zijn. Van dergelijk gebeurtenissen wordt je natuurlijk niet vrolijker ;)
 
3 maanden terug was het zo

Ellermeyer oud.JPG


Nu is het weer zo :)

Ellermeyer nieuw.JPG


Beschadigde delen zijn vervangen bij Ellermeyer.
Weer helemaal blij mee
 
Ik zag gistermiddag op het traject controle gedeelte van de A2 richting Amsterdam een zwarte P85 zonder kenteken aan de voorzijde(achter iets van SPZ 31) voorbij rijden met het gezicht strak naar voren.
Dat zal jij dan wel geweest zijn. Van dergelijk gebeurtenissen wordt je natuurlijk niet vrolijker ;)

Ha, dat was ik! Sorry, had inderdaad niet mijn beste humeur mee. Ik heb jou Tesla wel gezien, maar niet geregistreerd.

Ik moest mij natuurlijk ook weer echt concentreren, zonder autopilot [emoji12]

6 april wordt de p85 hersteld, duurt circa 5 werkdagen. Een en ander onder voorbehoud van de beschikbaarheid van een nieuwe "motor"kap.
 
Kan ik gewoon bij Amsterdam binnen rijden voor een schade geval en kostenplaatje? Ik vraag het omdat gisteren een Rentokil busje met trekhaak doodleuk bij onze MS naar binnen is gereden bij inparkeren. Gelukkig een getuige die ons er op wees. Leek nauwelijks iets, maar bij nadere inspectie de grille onder het kenteken best wel erg kapot. Gelukkig (denk ik) kwestie van onderdeel vervangen en geen gezeur met spuiten/uitdeuken.

Maar ik ga het wel bij Rentokil neerleggen.
Ik kan er bijzonder slecht tegen dit soort pietluttige schades waarbij de aanrichten doet alsof zijn neus bloedt. En ja, hij had het wel door want is gaan kijken naar de schade, aldus de getuige.
 
Kan ik gewoon bij Amsterdam binnen rijden voor een schade geval en kostenplaatje? Ik vraag het omdat gisteren een Rentokil busje met trekhaak doodleuk bij onze MS naar binnen is gereden bij inparkeren. Gelukkig een getuige die ons er op wees. Leek nauwelijks iets, maar bij nadere inspectie de grille onder het kenteken best wel erg kapot. Gelukkig (denk ik) kwestie van onderdeel vervangen en geen gezeur met spuiten/uitdeuken.

Maar ik ga het wel bij Rentokil neerleggen.
Ik kan er bijzonder slecht tegen dit soort pietluttige schades waarbij de aanrichten doet alsof zijn neus bloedt. En ja, hij had het wel door want is gaan kijken naar de schade, aldus de getuige.

Kenteken van de auto gehad? Zo ja, politie bellen en aangifte doen. Dit soort gasten verdienen een duw na..
 
Ik heb alles op foto (busje stond er nog) en ik heb Rentokil gebeld. Politie doet niets met een schade geval zoals dit, "dat is een civielrechtelijke kwestie". Vraag me eens hoe ik dat weet......

Standaard antwoord. Gewoon naar bureau gaan en aangifte doen (ze mogen je niet weigeren aangifte te doen, ze gaan het wel proberen uit je hoofd te praten).

Artikel 7 Wegenverkeerswet.
1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien: a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten. 2.Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
 
Standaard antwoord. Gewoon naar bureau gaan en aangifte doen (ze mogen je niet weigeren aangifte te doen, ze gaan het wel proberen uit je hoofd te praten).
Tegenwoordig heet dit een 'melding doen'. Doen ze niet meer zo moeilijk over. Verwacht geen actie verder van de politie. Je krijgt een uitdraai van de melding mee en die kun je naar de veroorzaker of diens verzekeraar sturen.
Dit wordt heel anders als er sprake is van doorrijden na een aanrijding met gewonden. Justitie is daar heel fel op.
 
Tegenwoordig heet dit een 'melding doen'. Doen ze niet meer zo moeilijk over. Verwacht geen actie verder van de politie. Je krijgt een uitdraai van de melding mee en die kun je naar de veroorzaker of diens verzekeraar sturen.
Dit wordt heel anders als er sprake is van doorrijden na een aanrijding met gewonden. Justitie is daar heel fel op.

Vlak voordat ik de Tesla kreeg heb ik iets dergelijks aan de hand gehad met mijn vorige auto. Iemand reed zo hard tegen de bumper dat deze eraf viel. Een getuige (Duitse toerist) zag dit en heeft de veroorzaker erop aangesproken. Die heeft toen op aandringen van de getuige een briefje met gegevens onder mijn ruitenwisser achtergelaten. Vervolgens is de getuige van een afstand blijven kijken en zag dat de veroorzaker het briefje weer meenam en wegreed. De getuige heeft toen aangifte gedaan bij de politie. De veroorzaker is vervolgt en veroordeeld en ik heb (na toch nog een hoop gedoe) de schade betaald gekregen.
 
Doet mij denken aan Finkers:

"Wanneer ik gedronken heb rijdt altijd mijn vrouw. En wanneer gebeuren de meeste ongelukken?…Wanneer je gedronken hebt."

Ik dacht dat het anders was...
20% van alle ongelukken gebeuren door dronken bestuurders.
Dus 80% van de ongelukken gebeuren door nuchtere bestuurders.
Wat duidelijk maakt dat dronken rijden een stuk veiliger is dan nuchter rijden.:wink:
 
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.

Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.

De foto's:

tesla.JPG


volvo.JPG


En voor de liefhebber de beelden van de dashcam (ken je van die filmpjes waar je heel aandachtig zit te kijken en je dan rot schrikt als er een spook in beeld springt ofzo? Dit is zoiets. Schrik niet...)