Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Holy moly dat is wel echt serieus. Gelukkig geen gewonden. Succes.
En wat schat je in, total loss of herstelbaar?
Geen idee. De deuren zijn het probleem niet, en de airbags zijn ook te vervangen. Maar het frame van de auto waar de deuren in hangen zal niet eenvoudig te repareren zijn lijkt me. En dan tegen de Tesla tarieven...
Even afwachten maar wat de expert ervan zegt.
 
Au! Dat doet zeer. (ook aan de ogen).
Sterkte!

Enorme dode hoeken vanwege A-stijlen was me direct opgevallen bij de allereerste keer plaatsnemen (showroom VS) in de MS. Zo zie je dat een 'veilige' auto (bij botsing) toch best nog een beetje veiliger kan (door beter zicht en het voorkomen van een botsing).
 
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.

Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.

En voor de liefhebber de beelden van de dashcam (ken je van die filmpjes waar je heel aandachtig zit te kijken en je dan rot schrikt als er een spook in beeld springt ofzo? Dit is zoiets. Schrik niet...)
Gelukkig heb je geen letsel aan overgehouden, en de andere partij ook niet.
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat die Volvo veel harder reed dan daar mocht, want als je aan komt rijden is hij nog niet eens in beeld. Okay, je wacht inderdaad wel even op 2 auto's, maar zolang ook weer niet.
Laat anders jouw verzekeraar hier ook naar kijken, mogelijk kunnen ze de schuldvraag toch (deels) verleggen.
 
Gelukkig heb je geen letsel aan overgehouden, en de andere partij ook niet.
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat die Volvo veel harder reed dan daar mocht, want als je aan komt rijden is hij nog niet eens in beeld. Okay, je wacht inderdaad wel even op 2 auto's, maar zolang ook weer niet.
Laat anders jouw verzekeraar hier ook naar kijken, mogelijk kunnen ze de schuldvraag toch (deels) verleggen.

De Volvo is wel degelijk in beeld en het lijkt mij niet dat hij te hard reed gezien de afstand van de tweede auto en de Volvo (3e). Gewoon over het hoofd gezien. *sugar* happens. Iedereen is gelukkig nog heel en de zaak beperkt zich tot materiële schade en daar zijn we voor verzekerd.
 

Attachments

  • Tesla crash.jpg
    Tesla crash.jpg
    219.3 KB · Views: 88
De Volvo is wel degelijk in beeld en het lijkt mij niet dat hij te hard reed gezien de afstand van de tweede auto en de Volvo (3e). Gewoon over het hoofd gezien. *sugar* happens. Iedereen is gelukkig nog heel en de zaak beperkt zich tot materiële schade en daar zijn we voor verzekerd.
Je hebt gelijk, mijn monitor is iets helderder afgesteld dan mijn iPad daarnet. Maar toch is ie lastig te zien, terwijl de dash cam een veel beter beeld heeft dan de bestuurder door zijn positie.

Jammer van zoiets, sterkte!
 
Geen idee. De deuren zijn het probleem niet, en de airbags zijn ook te vervangen. Maar het frame van de auto waar de deuren in hangen zal niet eenvoudig te repareren zijn lijkt me. En dan tegen de Tesla tarieven...
Even afwachten maar wat de expert ervan zegt.

Titanium omhulsel van accu pakket is zeer sterk zo te zien. Echt balen Maurice, enige pluspunt is dat de TVR nu weer de garage uit mag. Sterkte vriend !
 
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.

Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.

De foto's:

View attachment 163408

View attachment 163407

En voor de liefhebber de beelden van de dashcam (ken je van die filmpjes waar je heel aandachtig zit te kijken en je dan rot schrikt als er een spook in beeld springt ofzo? Dit is zoiets. Schrik niet...)

Motverdomme Gelden,
(mijn excuus voor m'n woordgebruik), Dat is erg!
Zou mij dat overkomen dan zou ik dagen van slag zijn,
Als het m'n auto's voor de MS waren geweest, wat ja dat zou wat!
Zo'n schade zou voor mij een echt gemis worden want ik zoek na Maart 2014 steeds excuses een ritje te maken, rijden ipv vliegen, ik HOOP dat je accu heel is gebleven, misschien lees ik dat onderin nog, misschien schade genoeg een nieuwe aan te schaffen want volgens mij is dit een dure schade!
Sterkte!
 
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.

Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.

Amai dat had erger kunnen aflopen... Verraderlijk ook zo'n zwarte auto van achter de boomstammen, die viel helemaal niet op van tevoren. Die brede a-stijl heeft me ook al een paar keer verrast, fietsers en voetgangers verdwijnen er volledig in. Ik doe tegenwoordig altijd een soort nekoefening bij elke kruispunt om om die a-stijl heen te kijken...

Sterkte met de schade-afhandeling!
 
Amai dat had erger kunnen aflopen... Verraderlijk ook zo'n zwarte auto van achter de boomstammen, die viel helemaal niet op van tevoren. Die brede a-stijl heeft me ook al een paar keer verrast, fietsers en voetgangers verdwijnen er volledig in. Ik doe tegenwoordig altijd een soort nekoefening bij elke kruispunt om om die a-stijl heen te kijken...

Sterkte met de schade-afhandeling!

Zo.. Beste klap inderdaad. Goed te horen dat iedereen er ongeschonden uit is gekomen. Net als basvk en meerdere posters voor mij ben ik me ook al een paar keer rot geschrokken van fietsers en auto's die ongezien ineens het pad kruisen. Die nekoefeningen komen mij inmiddels ook bekend voor...

Sterkte met de afhandeling verder Maurice...