Basvdpoel
Member
Holy moly dat is wel echt serieus. Gelukkig geen gewonden. Succes.
En wat schat je in, total loss of herstelbaar?
En wat schat je in, total loss of herstelbaar?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee. De deuren zijn het probleem niet, en de airbags zijn ook te vervangen. Maar het frame van de auto waar de deuren in hangen zal niet eenvoudig te repareren zijn lijkt me. En dan tegen de Tesla tarieven...Holy moly dat is wel echt serieus. Gelukkig geen gewonden. Succes.
En wat schat je in, total loss of herstelbaar?
Gelukkig heb je geen letsel aan overgehouden, en de andere partij ook niet.Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.
Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.
En voor de liefhebber de beelden van de dashcam (ken je van die filmpjes waar je heel aandachtig zit te kijken en je dan rot schrikt als er een spook in beeld springt ofzo? Dit is zoiets. Schrik niet...)
Gelukkig heb je geen letsel aan overgehouden, en de andere partij ook niet.
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat die Volvo veel harder reed dan daar mocht, want als je aan komt rijden is hij nog niet eens in beeld. Okay, je wacht inderdaad wel even op 2 auto's, maar zolang ook weer niet.
Laat anders jouw verzekeraar hier ook naar kijken, mogelijk kunnen ze de schuldvraag toch (deels) verleggen.
Je hebt gelijk, mijn monitor is iets helderder afgesteld dan mijn iPad daarnet. Maar toch is ie lastig te zien, terwijl de dash cam een veel beter beeld heeft dan de bestuurder door zijn positie.De Volvo is wel degelijk in beeld en het lijkt mij niet dat hij te hard reed gezien de afstand van de tweede auto en de Volvo (3e). Gewoon over het hoofd gezien. *sugar* happens. Iedereen is gelukkig nog heel en de zaak beperkt zich tot materiële schade en daar zijn we voor verzekerd.
Geen idee. De deuren zijn het probleem niet, en de airbags zijn ook te vervangen. Maar het frame van de auto waar de deuren in hangen zal niet eenvoudig te repareren zijn lijkt me. En dan tegen de Tesla tarieven...
Even afwachten maar wat de expert ervan zegt.
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.
Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.
De foto's:
View attachment 163408
View attachment 163407
En voor de liefhebber de beelden van de dashcam (ken je van die filmpjes waar je heel aandachtig zit te kijken en je dan rot schrikt als er een spook in beeld springt ofzo? Dit is zoiets. Schrik niet...)
Gisteren erg geschrokken: vanaf de zijkant geramd door een Volvo V60. Ik wilde een voorrangsweg oversteken, en stopte om enkele auto's voor te laten. Daarna kwam ik in beweging en bleek ik een auto over het hoofd te hebben gezien. Waarschijnlijk reed deze in de blinde hoek achter de rechter A-stijl (je nadert die weg schuin). Een geweldige klap was het gevolg. Alle zij airbags zijn uitgeklapt en hebben voorkomen dat ik letsel heb opgelopen. Ook in de Volvo deden de airbags hun werk dus de inzittenden hadden alleen wat blauwe plekken.
Drie dingen geleerd:
- een ongeluk zit in een klein hoekje.
- een Tesla is een erg veilige auto.
- de blinde hoek achter de A-stijl kan verraderlijk zijn. Let daar mee op.
Amai dat had erger kunnen aflopen... Verraderlijk ook zo'n zwarte auto van achter de boomstammen, die viel helemaal niet op van tevoren. Die brede a-stijl heeft me ook al een paar keer verrast, fietsers en voetgangers verdwijnen er volledig in. Ik doe tegenwoordig altijd een soort nekoefening bij elke kruispunt om om die a-stijl heen te kijken...
Sterkte met de schade-afhandeling!