Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Goed om te lezen dat je geen letsel hebt overgehouden aan het ongeluk. Ziet er inderdaad heftig uit en inderdaad, de schade valt me navenant de impact reuze mee aan de Tesla al is de Volvo in ieder geval een stukje korter geworden. Maar dat is eigenlijk ook wel logisch want die Volvo is een stuk lichter van gewicht dan de Tesla, en ergens moet de "energie" langs weg. Die zoekt de weg van de minste weerstand.

Al moet ik ook gelijk aan Jan terugdenken die zijn wagen zo'n drie maanden kwijt was vanwege het herstel. Ben benieuwd hoe lang dat bij jou gaat duren. Wens je in ieder geval succes met de afhandeling en het herstel.
 
Pfff wat een klap! Zelfs vanachter mijn beeldscherm is het schrikken, terwijl ik wist wat er ging gebeuren. Die A-stijl is inderdaad verraderlijk...

Gelukkig is er geen persoonlijk letsel. Hoe reageerde de bestuurder van de Volvo? Die is ook ineens een paar jaar ouder geworden denk ik...

Sterkte verder!
 
Hoe reageerde de bestuurder van de Volvo? Die is ook ineens een paar jaar ouder geworden denk ik...

Sterkte verder!
In eerste instantie kreeg ik wat verwijten te horen, maar ze draaiden snel bij en begrepen ook wel dat ik het niet express deed. Aardige mensen.
Ik heb gisteren een bloemetje bij ze laten bezorgen. Zij zitten nu ook met een hoop geregel waar ze niet op zitten te wachten.
 
(nog steeds geen reden voor een AP-upgrade?)
Eerst maar eens afwachten wat de expert zeg. TL of niet.
Mocht ik op zoek moeten naar vervanging, dan neig ik naar een tweedehands exemplaar. Voor nieuw moet er altijd (fors) geld bij om vergelijkbare spec's te hebben (tenminste een 90 kWh accu. En RWD is niet meer leverbaar op die uitvoering).
En dan is nog niet zeker dat ik voor een AP versie ga. Ik zie daar echt de toegevoegde waarde onvoldoende van. Misschien wel weer een 0% bijtelling exemplaar....
 
Ja schrikken Maurice... vrijwel identieke aanrijding heb ik vorig jaar gehad. Met het verschil dat er ook nog een laagstaande zon tegen me in zat te schijnen, en het andere voertuig een grote spierwitte bestelbus was... die trouwens toen ook forse schade had en ook niet verder kon rijden... ik raakte hem ongeveer op zn rechterachterwiel en het was nog zo'n dreun dat die bus bijna op z'n kant stuiterde...
Paar weken later reed mn Tesla gelukkig weer!
 
Mooi dat er niemand gewond is... en wellicht financieel wel een meevaller indien de auto total loss is....

Voor zover mij bekend is nl. de terugbetaling van investeringsaftrekken (MIA / KIA) gebaseerd op vrijwillige vervreemding (lees: verkoop) dus bij totalloss of diefstal zou die dan niet nodig zijn... En dan kan op de nieuwe weer MIA worden toegepast... dus die 4% is misschien niet eens zo erg....

Natuurlijk wel even bij fiscalist laten nakijken EN even goed na laten zoeken of er bij afstand van het wrak voor bedrag.... x ... niet ineens toch sprake is van vrijwillige vervreemding....

En dan morgen even samen kijken naar je volgende auto? :cool:
 
Eerst maar eens afwachten wat de expert zeg. TL of niet.
Mocht ik op zoek moeten naar vervanging, dan neig ik naar een tweedehands exemplaar. Voor nieuw moet er altijd (fors) geld bij om vergelijkbare spec's te hebben (tenminste een 90 kWh accu. En RWD is niet meer leverbaar op die uitvoering).
En dan is nog niet zeker dat ik voor een AP versie ga. Ik zie daar echt de toegevoegde waarde onvoldoende van. Misschien wel weer een 0% bijtelling exemplaar....

Hoe is het vandaag me je, Maurice? Nergens spierpijn of iets dergelijks?
Heb je enig idee met welke snelheid de aanrijding is gebeurd?

Na mijn aanrijding ben ik toch ook heel erg dankbaar voor het feit dat de Model S zo'n stevige wagen is. De aluminium plooit en scheurt heel gemakkelijk maar de constructie is van die aard dat je heel goed beschermd wordt en de krachten maximaal door de wagen worden opgevangen.

Ik heb een paar werken terug de vraag gesteld bij de hersteller en verrassend weinig Model S worden TL verklaard. Je hebt een goeie kans wanneer de batterij is geraakt of wanneer de "gewafelde" bodystructuur is geraakt.