Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Toch vreemd. Want juist de opticoat zou moeten voorkomen dat er dergelijke krassen op komen. Ja, je garantie op opticoat vervalt bij gebruik van de wasstraat omdat deze er op den duur af slijt. Maar 1x wasstraat zou toch niet direct tot krassen moeten leiden lijkt me? Opticoat specialisten hier die daar iets over kunnen zeggen?

Inmiddels contact gehad met de detailer en die zegt (zoals iedereen weet) dat er geen krasvrije wasstraat bestaat. Het is waarschijnlijk de coating die bekrast is door de wasstraat, en dat kan zeker wel gebeuren na 1 wasbeurt.
 
Inmiddels contact gehad met de detailer en die zegt (zoals iedereen weet) dat er geen krasvrije wasstraat bestaat. Het is waarschijnlijk de coating die bekrast is door de wasstraat, en dat kan zeker wel gebeuren na 1 wasbeurt.

Een wasstraat, ongeacht het type, laat altijd krassen achter. Dat komt door verschillende redenen.
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, zijn niet schoon (zandkorrels etc zitten op de borstels/doeken etc).
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, zijn hard.
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, worden met veel kracht over de lak gewreven.

-> Er is een rede waarom er bij deze auto's alleen met de hand wordt gewassen (met micro-vezel doekjes, 2 emmer methode etc etc)

Opticoat Pro is een extra harde laag, maar is zeker niet krasbestendig tegen het geweld dat een wasstraat uitoefent op de lak.
Zodoende vervalt de garantie ook van OptiCoat zodra de auto door een wasstraat wordt gehaald.

Het is altijd te zien of de auto door een wasstraat is gehaald (kun je zien aan de 'swirls').
De enige manier om deze eruit te krijgen is opnieuw polijsten en hierna weer voorzien van een nieuwe opticoat.
 
Een wasstraat, ongeacht het type, laat altijd krassen achter. Dat komt door verschillende redenen.
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, zijn niet schoon (zandkorrels etc zitten op de borstels/doeken etc).
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, zijn hard.
- de materialen die gebruikt worden om de auto te wassen, worden met veel kracht over de lak gewreven.

-> Er is een rede waarom er bij deze auto's alleen met de hand wordt gewassen (met micro-vezel doekjes, 2 emmer methode etc etc)

Opticoat Pro is een extra harde laag, maar is zeker niet krasbestendig tegen het geweld dat een wasstraat uitoefent op de lak.
Zodoende vervalt de garantie ook van OptiCoat zodra de auto door een wasstraat wordt gehaald.

Het is altijd te zien of de auto door een wasstraat is gehaald (kun je zien aan de 'swirls').
De enige manier om deze eruit te krijgen is opnieuw polijsten en hierna weer voorzien van een nieuwe opticoat.

Bedankt voor je bericht. Zucht... Was je de auto iedere week met de hand, breng je de auto voor schade omdat je van achter bent geramd, zeg je 5 keer de auto aub niet wassen door de wasstraat, halen ze hem toch door de wasstraat. :crying:
 
Bedankt voor je bericht. Zucht... Was je de auto iedere week met de hand, breng je de auto voor schade omdat je van achter bent geramd, zeg je 5 keer de auto aub niet wassen door de wasstraat, halen ze hem toch door de wasstraat. :crying:
En nu? Betalen zij de kosten van een nieuwe opticoat behandeling? (let op: ik kan me voorstellen dat de kosten extra hoog zijn omdat eerst de bestaande opticoat eraf moet en dat schijnt niet heel eenvoudig te zijn).
 
Ik zou ze inderdaad verantwoordelijk stellen voor het wasstraat verhaal. Je hebt heel duidelijk aangegeven de auto NIET door de wasstraat te halen.
Hebben ze toch gedaan en hierdoor de coating die erop zit kapot gemaakt (Geen garantie = kapot in mijn wereld). Is ook makkelijk aan te tonen aan de hand van de swirls.
Kosten voor de 'reparatie' mogen zij betalen.

Dit is geen auto gerepareerd afleveren, maar beschadigd.
 
En nu? Betalen zij de kosten van een nieuwe opticoat behandeling? (let op: ik kan me voorstellen dat de kosten extra hoog zijn omdat eerst de bestaande opticoat eraf moet en dat schijnt niet heel eenvoudig te zijn).

Ik heb ze een boze e-mail gestuurd, dus moet maar even blijken.

Even het volledige verhaal. Ik ben in maart aangereden van achter bij een stoplicht, zie ook Schade topic - Page 21

De bumper en de kofferbak waren beschadigd. Ik nam contact op met Tesla Amsterdam en zij verwezen mij door naar ABS Splinter. Aangekomen bij ABS Splinter werd alles voor mij geregeld ik hoefde eigenlijk niks te doen. Zij namen de foto's, zouden zelf contact opnemen met de opti-coat pro detailer en met de verzekering. Afspraak was gemaakt voor het herstellen.

1 april liet ik mijn velgen plastidippen, remklauwen rood spuiten en de ramen tinten. 3 april moest ik de auto langsbrengen bij ABS Splinter, kreeg een nette VW Passat mee. 2 weken later mijn auto eindelijk opgehaald, eenmaal thuis aangekomen zie ik dat de plastidip op mijn velgen linksvoor en linksachter beschadigd waren: Schade topic - Page 26

Mijn broer, die autoverkoper is, wees mij ook op een paar plekken op de kofferbak die niet goed waren afgewerkt door ABS Splinter. Dus voor beiden een e-mail gestuurd, ze boden excuses aan en gingen het in orde maken. Ik moest zelf de auto langsbrengen bij Pro Car Tuning, factuur mocht naar ABS Splinter. 1 mei moest ik naar ABS Splinter voor het fixen van de laatste plekjes van de auto. Ik kreeg een Mini mee, en mocht mijn eigen auto de volgende dag (2 mei) alweer komen ophalen.

Volgende dag (2 mei) kom ik mijn auto ophalen, komt er een medewerker mee naar buiten en zegt dat waarschijnlijk de plastidip laag van de velgen nog niet helemaal was uitgehard en omdat ze de auto door de wasstraat hadden gehaald de velgen beschadigd waren. Ze hadden nu de auto met de hand gewassen. Ik reageerde direct verbaasd dat de auto door de wasstraat was gegaan, ik had immers tig keer herhaald dat de auto niet door de wasstraat mocht. De medewerker stelde mij gerust dat het een 'interne' wasstraat was die 'speciaal' was en geen krasjes veroorzaakte op de auto. Ze gebruikten geen borstels maar een 'soort zachte doek'. Net toen ik wou instappen in de auto zag ik op de linker achterportier 2 dikke stippen waar de lak volledig weg was. Ik parkeer mijn auto altijd zo ver mogelijk weg in garages en parkeerplaatsen en voordat ik de auto instap doe ik altijd een rondje om de auto heen om alles te controleren. Toevallig zag ik deze keer dus de 2 stippen waar de lak volledig weg was. Ik wees de medewerker er op en vroeg of zij hier misschien verantwoordelijk voor zijn en hij zei dat dat komt doordat iemand met zijn deur er tegenaan heeft geramd. Hij ging het aanstippen met wat verf zodat het minder opviel.

Mijn auto staat altijd in de garage, dus zo vaak schijnt de zon er niet op. Ik was echter de dag erna (3 mei) in Limburg bij schoonfamilie en parkeerde de auto in de zon. Direct vielen mij de swirls op die kenmerkend zijn voor de wasstraat. Heb toen direct een e-mail gestuurd naar ABS Splinter, Tesla Amsterdam (want ik blijf zo bezig met ABS Splinter) en de detailer. Ik vermoed ook dat de stippen op de deur waar de lak volledig weg is door ABS Splinter gedaan is, dat ze er iets tegenaan hebben geramd.

Ze zijn wel erg vriendelijk (ABS Splinter) en heb net met ze gebeld en willen de problemen graag opgelost hebben. Ik houd jullie op de hoogte.
 
:scared::crying::cursing: Gisteren dineetje in Den Haag. Dacht slim te zijn om de parkeergarage onder het Malieveld te gebruiken, altijd leeg en strategisch veilige plekken waar er geen onverlaten naast je kunnen komen staan. Helaas is de inrit voorzien van hoge stoepranden en erg smal. Ca. 5 cm over aan beide kanten van de auto.
Direct voor donderdag een afspraak gemaakt om m'n velg te reanimeren. Ze moet er zaterdag natuurlijk wel patent uitzien.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    666.2 KB · Views: 639
auw!

deze schade is volledig uit het zicht na montage van zilverkleurige alloygators
of na het spuiten van de velgen monteren van de alloygators ter voorkoming van toekomstige onvrijwillige schade-kusjes aan een stoeprand ;)
Tja heb die alloygators er 1 dag opgehad. Vond dat zo lelijk dat ik ze er een dag later weer af heb laten halen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden dacht ik toen. Dat is nu bij mij ff het probleem. A.s. Donderdag is t weer opgelost:biggrin:
 
:scared::crying::cursing: Gisteren dineetje in Den Haag. Dacht slim te zijn om de parkeergarage onder het Malieveld te gebruiken, altijd leeg en strategisch veilige plekken waar er geen onverlaten naast je kunnen komen staan. Helaas is de inrit voorzien van hoge stoepranden en erg smal. Ca. 5 cm over aan beide kanten van de auto.
Direct voor donderdag een afspraak gemaakt om m'n velg te reanimeren. Ze moet er zaterdag natuurlijk wel patent uitzien.

Precies hetzelfde gehad in Rotterdam, garage beursplein. Ik parkeer dagelijks in Amsterdam zo dicht mogelijk langs de stoep en ben echt mega voorzichtig maar bij het uitrijden van deze garage was het gewoon werkelijk te smal. De plek van de chargers en de uitgang is met de MS zelfs met 2 keer steken gewoon niet te halen.

Velg laten herstellen via Tesla Amsterdam en zien er nu weer tip-top uit voor de rally van zaterdag!
 
Precies hetzelfde gehad in Rotterdam, garage beursplein. Ik parkeer dagelijks in Amsterdam zo dicht mogelijk langs de stoep en ben echt mega voorzichtig maar bij het uitrijden van deze garage was het gewoon werkelijk te smal. De plek van de chargers en de uitgang is met de MS zelfs met 2 keer steken gewoon niet te halen.

Velg laten herstellen via Tesla Amsterdam en zien er nu weer tip-top uit voor de rally van zaterdag!
Wat kost dat? Bij Tesla Arnhem konden ze me er niet mee helpen :-( Dus misschien zelf maar wat regelen. In hoeverre is het "noodzakelijk" om dit te herstellen? Gaat 't op termijn roesten??